mboost-dp1
Ophavsret paa dokument
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Jeg skal sende nogle prislister ud til potientielle kunder. Priserne er fortrolige og sendes via e-mail til virksomheder som har oplyst deres cvr nr. til os. Jeg vil saa vidt muligt forhindre at disse priser kommer i haender paa uoenskede virksomheder, konkurrenter etc. Det jeg har taenkt mig er at vandmaerke dokumentet som er et pdf dokument med virksomhedens navn, saa det altid kan spores. Nu er mit spoergsmaal saa om der er nogen maade at beskytte dokumentet, saa det ikke er lovligt at dele det med folk uden for den virksomhed som det er sendt til. Haaber i kan hjaelpe :)
Jeg skal sende nogle prislister ud til potientielle kunder. Priserne er fortrolige og sendes via e-mail til virksomheder som har oplyst deres cvr nr. til os. Jeg vil saa vidt muligt forhindre at disse priser kommer i haender paa uoenskede virksomheder, konkurrenter etc. Det jeg har taenkt mig er at vandmaerke dokumentet som er et pdf dokument med virksomhedens navn, saa det altid kan spores. Nu er mit spoergsmaal saa om der er nogen maade at beskytte dokumentet, saa det ikke er lovligt at dele det med folk uden for den virksomhed som det er sendt til. Haaber i kan hjaelpe :)
Indgå en skriftlig aftale med modtager om at priserne er fortrolige og ikke må deles med andre end de personer der er involveret i handlen med jer.
Jeg ved ikke hvad der ligger til grund for at du vil skjule priserne over for konkurrenter/offentligheden. Men det vil være besværligt at håndtere forskellige prislister overfor forskelllige samhandelspartnere. Så ville det nok være smartere at give dem en forskellig procentvis rabat på alle køb, gratis fragt eller lignende.
Alternativt kan i køre uden nogle officielle priser og så i stedet bede virksomhederne kontakte jer med deres konkrete projekter og så sammensætte tilbud for hele løsningen.
Kontakt en advokat (hvis du ikke er så heldig at finde en herinde) og spørg nærmere.
Jeg ved ikke hvad der ligger til grund for at du vil skjule priserne over for konkurrenter/offentligheden. Men det vil være besværligt at håndtere forskellige prislister overfor forskelllige samhandelspartnere. Så ville det nok være smartere at give dem en forskellig procentvis rabat på alle køb, gratis fragt eller lignende.
Alternativt kan i køre uden nogle officielle priser og så i stedet bede virksomhederne kontakte jer med deres konkrete projekter og så sammensætte tilbud for hele løsningen.
Kontakt en advokat (hvis du ikke er så heldig at finde en herinde) og spørg nærmere.
Kunne man lave en EULA, de skal acceptere inden de kan ansoege om at modtage en prisliste? Den skal selvfoelgelig udarbejdes af en advokat, men er det en mulighed og er den bindende naar den bliver accepteret via websitet?
slemmebirk (4) skrev:Kunne man lave en EULA, de skal acceptere inden de kan ansoege om at modtage en prisliste? Den skal selvfoelgelig udarbejdes af en advokat, men er det en mulighed og er den bindende naar den bliver accepteret via websitet?
Ja du kan få lavet en fortrolighedserklæering som de skal underskrive mod at få prislisten.
Ang. website så vil jeg formode at der gælder de samme regler som en accept af salgs- og leveringsbetingelser ved netsalg. Dog vil det her være indskærpet således at man SKAL præsenteres for erklæringen og væsentlige forhold SKAL være markedet med fed førend man sætter sit hak og siger ok.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.