mboost-dp1

PC kan ikke logge på domæne

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
26. maj 2009 09:29
Hej

Vi har lidt problemer med vores DNS (tror jeg?).

Vi har en 5-6 forskellige domæner, der ikke har noget med hinanden at gøre som sådan, udover at det er samme moderselskab. Alle PC'ere bliver tilmeldt alle domæner, så de i princippet skulle kunne flytte rundt uden problemer.

Vi oplever dog jævnligt, at når en bruger flytter til en anden fysisk lokation og et andet domæne, at vedkommende ikke kan logge på med fejlbeskeden "Domænet er ikke tilgængeligt". Alle PC'ere kører DHCP, og jeg kan se på vores DHCP-server her, at den PC jeg netop har sat til, har fået en lease. Men jeg kan ikke pinge IP'en, og hvis jeg pinger hostname, så prøver den at pinge en IP, der tilhører det gamle subnet, som maskinen stod på før. Og det går jo af gode grunde ikke.

Hvad skyldes det? Og er der en måde, jeg kan "tvinge" en PC til at opdatere DNS-info - eller evt. på serveren?

Jeg har prøvet at tilføje hostnamet til min hosts-fil og pinge den vej igennem, men uden held. Der er stadig ikke hul igennem. Netkortet lyser, så der er link, men jeg forstår det virkelig ikke.

Nogle bud?
Gravatar #2 - XorpiZ
26. maj 2009 09:43
Jeg har lige testet lidt.

Jeg slukkede computeren og slettede dens lease fra DHCP-serveren. Straks den tænder igen, opretter den en lease, men jeg kan stadig ikke pinge den.

Det giver slet ingen mening :/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login