mboost-dp1
Portable VNC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej alle.
Jeg står og skal til England i længere tid, og vil gerne have lavet det sådan, at jeg stadig kan sysle lidt med min computer herhjemme i Danmark.
Derfor har jeg tænkt på at fixe VNC over en SSH-tunnel, og hertil kommer så spørgsmålene:
1) Er der nogen, der kender til en VNC-klient der ikke er fyldt med SARS, og måske endda også er portable? Hvad bruger I?
2) Har jeg andre muligheder end VNC, hvis jeg godt vil kunne se mit skrivebord i England? OpenVPN?
Min computer kører linux, men statistisk set kommer jeg nok mest (= altid) til at forbinde fra Windows-maskiner.
Jeg står og skal til England i længere tid, og vil gerne have lavet det sådan, at jeg stadig kan sysle lidt med min computer herhjemme i Danmark.
Derfor har jeg tænkt på at fixe VNC over en SSH-tunnel, og hertil kommer så spørgsmålene:
1) Er der nogen, der kender til en VNC-klient der ikke er fyldt med SARS, og måske endda også er portable? Hvad bruger I?
2) Har jeg andre muligheder end VNC, hvis jeg godt vil kunne se mit skrivebord i England? OpenVPN?
Min computer kører linux, men statistisk set kommer jeg nok mest (= altid) til at forbinde fra Windows-maskiner.
1) Hvis det er på linux så er ingen af klienterne vel fyldt med sars? Eller er det din "server" derhjemme der er linux? Hvis serveren er linux, er SSH så ikke nok? Eller hvad vil du bruge den til?
2) Det er vel nok at forward porten til VNC til din "server".
VPN eller en SSH tunnel er vist overkill.
2) Det er vel nok at forward porten til VNC til din "server".
VPN eller en SSH tunnel er vist overkill.
Arh, så vidt jeg har forstået, så er det en klar fordel at køre VNC over en ssh tunnel.
Min "server" kører ganske rigtigt linux, men det er klienterne til Windows jeg leder efter.
Jeg har ingen anelse om, hvad jeg vil bruge den til, så tænker at jeg lige så godt kan slå muligheden for at se mit skrivebord til. Bare i tilfælde af, at det er hvad jeg vil benytte den til;-)
Min "server" kører ganske rigtigt linux, men det er klienterne til Windows jeg leder efter.
Jeg har ingen anelse om, hvad jeg vil bruge den til, så tænker at jeg lige så godt kan slå muligheden for at se mit skrivebord til. Bare i tilfælde af, at det er hvad jeg vil benytte den til;-)
Det er måske en fordel hvis du har en masse hemmelige ting, men personligt så tror jeg de færreste sniffer din trafik. Det er selvfølgelig op til dig hvor vigtigt sikkerhed er.
SSH har dog den anden fordel, at når du tunneler til din server så kan du let forbinde til VNC eller hvad du nu har lyst til på din server via tunnelen.
Du lyder ikke umiddelbart til at være helt vildt øvet, så i dit tilfælde ville jeg nok bare forward en port til VNC og så forbinde til den.
SSH har dog den anden fordel, at når du tunneler til din server så kan du let forbinde til VNC eller hvad du nu har lyst til på din server via tunnelen.
Du lyder ikke umiddelbart til at være helt vildt øvet, så i dit tilfælde ville jeg nok bare forward en port til VNC og så forbinde til den.
Putty og en Cygwin/XFree86 er vel et udmærket forslag. Men det kommer lidt an på trolden vil lave, hvis det er holde øje med et program der allerede kører (komme tilbage til den samme session flere gange) så er det nok nemmest at bruge VNC.fjols (6) skrev:Putty er til at lave en SSH tunnel med eller bare normal SSH som allerede beskrevet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.