mboost-dp1
Powershell hjælp - Get-DistributionGroupMember email
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har fået en opgave hvor jeg skal lave et udtræk af en kundes distrigutionsgrupper på deres Exchange 2010 server, og har efterhånden også fået lavet scriptet til det, men der er én af grupperne der driller.
Først scriptet:
Kan også ses bedre her: http://pastebin.com/B30nb7Vc
Det virker også jeg får mit output:
Dog fejler den ved én gruppe:
Laver jeg en Get-DistributionGroup dist-vest får jeg følgende:
Dvs den matcher også på PrimarySmtpAddress af en eller anden årsag.
Så tænker jeg at jeg vil finde gruppen på PrimarySmtpAddress:
Dvs, succes!
Fint tænker jeg, så retter jeg scriptet så den søger på PrimarySmtpAddress, så må det jo virke...
Men ak:
Er der nogen bud på hvorfor den ikke virker? Jeg mistænker lidt at det er $_.PrimarySmtpAddress men den finder jo trods alt PrimarySmtpAddress på gruppen.
Først scriptet:
Get-DistributionGroup | Sort -Property DisplayName | foreach {
$grp = $_.DisplayName
Get-DistributionGroupMember $grp | Sort -Property DisplayName | Select DisplayName, Alias, Department | foreach {
$user = $_.displayname
$out = $user + "," + $_.Alias + "," + $_.Department + "," + $grp
$out
}
}
Kan også ses bedre her: http://pastebin.com/B30nb7Vc
Det virker også jeg får mit output:
navn,alias,afdeling,gruppe
Dog fejler den ved én gruppe:
Get-DistributionGroupMember : The operation couldn't be performed because 'dist-vest' matches multiple entries.
At line:3 char:28
+ Get-DistributionGroupMember <<<< $grp | Sort -Property DisplayName | Select DisplayName, Alias, Department | foreach {
+ CategoryInfo : InvalidData: (:) [Get-DistributionGroupMember], ManagementObjectNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : B8FE669C,Microsoft.Exchange.Management.RecipientTasks.GetDistributionGroupMember
Laver jeg en Get-DistributionGroup dist-vest får jeg følgende:
Name DisplayName PrimarySmtpAddress
---- ----------- ------------------
dist-vest dist-vest [email protected]
dist-teksup dist-teksup [email protected]
Dvs den matcher også på PrimarySmtpAddress af en eller anden årsag.
Så tænker jeg at jeg vil finde gruppen på PrimarySmtpAddress:
PS C:\> Get-DistributionGroupMember [email protected] | Sort -Property DisplayName | Select DisplayName, Alias, Department
DisplayName Alias Department
----------- ----- ----------
Jesper Jensen jesjen Vest
Dvs, succes!
Fint tænker jeg, så retter jeg scriptet så den søger på PrimarySmtpAddress, så må det jo virke...
Get-DistributionGroup | Sort -Property DisplayName | foreach {Igen, kan ses her: http://pastebin.com/VipeBtwF
$grp = $_.PrimarySmtpAddress
Get-DistributionGroupMember $grp | Sort -Property DisplayName | Select DisplayName, Alias, Department | foreach {
$user = $_.displayname
$out = $user + "," + $_.Alias + "," + $_.Department + "," + $grp
$out
}
}
Men ak:
Get-DistributionGroupMember : Cannot bind parameter 'Identity'. Cannot convert the "[email protected]" value of type "Microsoft.Exchange.Data.SmtpAddress" to type "Microsoft.Exchange.Configuration.Tasks.DistributionGroupMemberIdParam
eter".
At line:3 char:28
+ Get-DistributionGroupMember <<<< $grp | Sort -Property DisplayName | Select DisplayName, Alias, Department | foreach {
+ CategoryInfo : InvalidArgument: (:) [Get-DistributionGroupMember], ParameterBindingException
+ FullyQualifiedErrorId : CannotConvertArgumentNoMessage,Microsoft.Exchange.Management.RecipientTasks.GetDistributionGroupMember
Er der nogen bud på hvorfor den ikke virker? Jeg mistænker lidt at det er $_.PrimarySmtpAddress men den finder jo trods alt PrimarySmtpAddress på gruppen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.