mboost-dp1
Primary eller Extended partition i XP Pro?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Har lige opsat min bærbare på ny. Da jeg fik XP installeret, valgte jeg at sætte plads af til dokumenter og andre ting, så jeg slipper for at skulle sikkerhedskopiere alt næste gang min bærbare skal re-installeres.
Nu, hvor jeg skal mounte den ikke allokerede plads i XP, får jeg to muligheder. Enten kan jeg vælge at mounte den plads, jeg har afsat til dokumenter og andre ting, som Primary Partition Extended Partition.
Hvilken af de to muligheder bør jeg vælge og hvorfor?
Nu, hvor jeg skal mounte den ikke allokerede plads i XP, får jeg to muligheder. Enten kan jeg vælge at mounte den plads, jeg har afsat til dokumenter og andre ting, som Primary Partition Extended Partition.
Hvilken af de to muligheder bør jeg vælge og hvorfor?
Du skal vælge Primary, medmindre du ønsker mere end fire partitioner på den samme fysiske harddisk. Extended er et gammelt grimt work-around, der kan være nødvendig, fordi en eller anden for mange år siden, besluttede at man kun skal kunne have fire primære partitioner på samme disk.
Det man så gør, er at afsætte én primær partition, som man så opretter et antal nye "partitioner" inden i.
Det man så gør, er at afsætte én primær partition, som man så opretter et antal nye "partitioner" inden i.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.