mboost-dp1

Problem eller ej?

Gå til bund
Gravatar #1 - cazotaro
22. jul. 2009 09:42
Hej

For en stak måneder siden fik jeg lidt hjælp med at vælge et nyt grafikkort.
http://newz.dk/forum/hardware/nyt-graffikkort-hvad...
Kortet jeg modtog viste sig desværre at være defekt, og blev sendt retur.
http://newz.dk/forum/support/grafik-fejl-skift-fra...

Nu har jeg så fået kortet retur, eller det vil sige jeg har modtaget et HIS HD 4670 iSilence 4 i stedet. www.komplett.dk har begået en fejl og jeg vil også kontakte dem. Jeg synes bare lige jeg ville høre om dette andet kort er bedre end det jeg oprindelig købte Sapphire HD 4670. Da det har 1 gb ram i stedet for 512 mb. Er fuldstændig lydløst (passivt kølet) - og dermed også mere strømbesparende? Dog har Sapphire kortet GDDR4 i stedet for HIS'ets GDDR3.

Derudover er HIS'et ca. 60 kr. billigere end hvad jeg gav for Sapphire'et, har jeg krav på disse, givet at komplett ikke kræver at jeg sender det retur? Skal også nævnes at jeg ikke kan finde Sapphire kortet på komplett.dk mere.

Håber I vil give mig et par svar, på forhånd tak.
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
22. jul. 2009 09:56
Hvis de vil spise dig af med et billigere kort, skal du have forskellen udbetalt.

Forskellen på GDDR3 og GDDR4 er så lille, så det ville ikke påvirke hvilket grafikkort jeg ville vælge, der er højst tale om 1-2fps forskel i spil.

At det er passivt kølet, gør det ikke nødvendigvis mere strømbesparende, derudover skal du også sørge for at der er rigeligt airflow omkring kortet og køleren.
Gravatar #3 - cazotaro
22. jul. 2009 12:52
Tak for svaret :)

Med rigeligt airflow, er det nok med 1-2 cm mellemrum til andet inde i kabinettet der hvor der er mindst mellemrum, taget i betragtning at der ikke er andre 'aktive' kølere ud over den på CPU'en og så den i strømforsyningen?

Vil helst ikke brænde noget af ^^
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login