mboost-dp1

PS/2 Keyboard

Gå til bund
Gravatar #1 - Makey
1. okt. 2008 18:10
Det kan virke lidt langt ude, men:

Kan godt lide at spille Megaman X, desværre så er det lidt svært at gøre det på min bærbare da den har et PS/2 keyboard som gør at jeg ikke kan trykke på mere end 2 taster på samme tid, om ikke andet så registrerer computeren det ikke. Det gælder i Word og min ZSNES samt alle andre programmer. De knapper jeg skal bruge til Megaman er A (Shoot), Z (Jump) og X (Dash). Problemet består i at der er flere steder hvor man skal lade sin anon op (A), derudover så skal man lave et såkaldt dash-jump (Z+X)k fra en væg. Så kan jeg ikke rigtig lader min kanon op samtidig når nu computeren ikke vil registrere mere end to tastetryk.

Kan ikke rigtig tage et keyboard med i skole, det virker lidt for mistænkeligt. Har spurgt HP's kundesupport og de svarer bare at det kan de desværre ikke hjælpe med da det er noget hardwaremæssigt. Men, vil ikke helt give op endnu.

Kreative løsninger?
Gravatar #2 - Mort
2. okt. 2008 05:31
Desværre er det ikke kun PS/2 keyboards der har det problem, som du omtaler, USB keyboards har det på samme måde. Det sjove er at der er forskel på hvilke taster der udelukker hinanden, alt efter hvilket keyboard du bruger (Og altså ikke bare om det er USB eller PS/2).

Min umiddelbare idé ville være at ændre tasterne inde i spillet, så det er nogen andre taster du skal bruge. Hvis ikke kan kan det, så kan du remappe tasterne så de taster du skal bruge vil ligge på nogen andre fysiske taster. Da det er bogstav taster vil du dog hurtigt blive idiot af at A knappen nu virker som en S tast, når du sidder i din word.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login