mboost-dp1
Raspberry Pi - "Kiosk computer"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg sad lige og brainstormede lidt over mulighederne med den ekstra RPi jeg har liggende. En af ideerne er en "kiosk pc" - altså som man ser det diverse steder hvor man fx kan få en browser frem og surfe lidt.
Jeg tænker at den skal hænge i mit køkken med en touchskærm på 10-12".
Jeg forestiller mig at jeg kan følgende ting på den:
-Surfe på nettet, opskrifter fx
-Tjekke kalender (måned/uge/dag) - Sync med Google eller Outlook.com - Orker bare ikke deres webinterface og touch
-Afspille musik fra den (Spotify bl.a.)
-Tage notater på den
Er der nogen der kender til en løsning der kan klare ovenstående?
Jeg tænker at den skal hænge i mit køkken med en touchskærm på 10-12".
Jeg forestiller mig at jeg kan følgende ting på den:
-Surfe på nettet, opskrifter fx
-Tjekke kalender (måned/uge/dag) - Sync med Google eller Outlook.com - Orker bare ikke deres webinterface og touch
-Afspille musik fra den (Spotify bl.a.)
-Tage notater på den
Er der nogen der kender til en løsning der kan klare ovenstående?
Jeg tror ikke den er kraftig nok til at du kan bruge den til det, uden det kommer til at lagge en hel del.. måske der er nogen der har portet en android til den????
aha: http://www.raspberrypi.org/archives/1700
Magten (1) skrev:Er der nogen der kender til en løsning der kan klare ovenstående?
Det ødelægger godtnok hobbyprojektet lidt, men var det ikke nemmere bare at købe en MS Surface eller en iPad? Det bliver nok svært at lave en konstruktion, der fungerer lige så godt.
Hmm, det slår mig ikke umiddelbart som særlig krævende punkter?Qw_freak (2) skrev:Jeg tror ikke den er kraftig nok til at du kan bruge den til det, uden det kommer til at lagge en hel del.. måske der er nogen der har portet en android til den????
Android projektet der er vist gået lidt i stå, synes ikke jeg har set noget nyt fra dem i lang tid.
Men det var nok oplagt at bruge Android.
Det ville være en måde at gøre det på. Og også klart den foretrukne :PBrugernavn (3) skrev:Det ødelægger godtnok hobbyprojektet lidt, men var det ikke nemmere bare at købe en MS Surface eller en iPad? Det bliver nok svært at lave en konstruktion, der fungerer lige så godt.
Men som du selv er inde på så er det mere et hobby projekt. Sådan af ren interesse og for at lære lidt og udforske mulighederne :)
Og så er den jo noget billigere end en iPad :D
Min kammerat har en 8-10" touchskærm liggende - hvis han dog ikke allerede har smidt den på porten ... Fra en af de dersens transformer-bærbare, som er knækket af :/
Anyway! Jeg spørger lige om han vil sælge hvis det er :D
Apropos Hindbær-Detektiv, er der nogen af jer kloge hoveder der kan svare på mit spørgsmål?
Anyway! Jeg spørger lige om han vil sælge hvis det er :D
Apropos Hindbær-Detektiv, er der nogen af jer kloge hoveder der kan svare på mit spørgsmål?
Mht skærm så er der denne løsning: http://www.chalk-elec.com/?page_id=1280#ecwid:cate...
Det er umiddelbart en fair pris synes jeg, men de er konstant udsolgt og så ryger der jo nok lidt ekstra oveni prisen på vej til DK.
Det er umiddelbart en fair pris synes jeg, men de er konstant udsolgt og så ryger der jo nok lidt ekstra oveni prisen på vej til DK.
Min kammerat har desværre solgt sin skærm, men jeg fandt en til 300 kr på eBay
Ronson (12) skrev:Der er ikke noget der er omstændigt i en nørds verden.
Jo, kontakt med andre mennesker. Måske frygter at det bliver nødvendigt at få hjælp...
Jeg stjæler lige tråden ^_^
Er der nogen kloge mennesker herinde, der kan fortælle mig om denne wifi-dongle er brugbar på en R-Pi? Her tænker jeg på brug uden USB-hub
Er der nogen kloge mennesker herinde, der kan fortælle mig om denne wifi-dongle er brugbar på en R-Pi? Her tænker jeg på brug uden USB-hub
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.