mboost-dp1

Statistik hjælp :(

Gå til bund
Gravatar #1 - pvt.hudson
17. nov. 2011 22:52
Hey, jeg kan desværre ikke komme videre i min statistikbog før jeg forstår hvad problemet er, og nu har jeg siddet med det i evigheder, så tænkte jeg ville prøve her :)

Det er en hypotesetest hvor der står følgende:

"A drug needs to contain 247ppm, if the concentration is higher it will cause side effects; and if the concentration is below it may be ineffective. The manufacturer wants to check whether the average concentration in a large shipment is the required 247ppm or not. A random sample of 60 portions is tested and the sample mean is found to be 250ppm and the sample standard deviation 12ppm.

1) Test the null hypothesis that the average concentration in the entire large shipment is 247ppm versus the alternative hypothesis that it is not 247ppm, using a significance level of 0.05 and decide what your decision is about the shipment.

Okay, siden vi kender sample standard deviation så vil jeg gå ud fra at vi skal bruge T-fordelingen. Hypotesen er vel at
Gravatar #2 - pvt.hudson
17. nov. 2011 22:53
Ih..lige pludselig forsvandt halvdelen, men det kunne godt vises i previewet :( Må lige redigere i det.
Gravatar #3 - pvt.hudson
17. nov. 2011 23:00
Nå, man kan kun redigere i ens sidste indlæg, jeg troede der var 10 minutter på alle ens sidste. Jeg prøver igen, men det er nok formlerne den failer ved..

Men hypotesen er vel at u=247 så det er en dobbeltsidet test.

t=(sample mean - u)/(s/kvadratroden af n)

Jeg sætter mine tal ind og får..

Gravatar #4 - pvt.hudson
17. nov. 2011 23:02
Ja, det er formlerne hvor jeg ikke kan bruge tegnene for my, mean, kvadratroden og sådan. Bare underligt at det virker fint i preview :/
Gravatar #5 - Daniel-Dane
18. nov. 2011 11:46
µ.

I just proved you wrong. Send et teksteksemplar, som ikke kan indsendes som indlæg, via det interne beskedsystem til mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login