mboost-dp1

STEAM på et større netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - Conlon
7. feb. 2012 08:53
Davs!

Jeg sidder pt. på min skole, og har en diskussion med min lærer, om hvorvidt jeg må installere Steam på skolens computere.
Jeg har fået lov til at installere det, men problemet er nu, at jeg ikke må ha' computeren med steam, koblet på nettet på samme tid, af 'sikkerhedshensyn'.

Han siger at nogle porte bliver åbne, og at trojanere og andet skidt, kan komme ind.
Desuden er han umulig at diskutere med, så jeg skal ha' nogle cold hard facts, om hvorvidt Steam kan fucke et netværk op, eller hvad det åbner af sager.

Tak på forhånd!
Conlon.
Gravatar #2 - reefermadness  
7. feb. 2012 08:57
- Nej det kan det ikke (Jo mindre der self. er en sikkerhedsfejl i steam, men det er højst usansynligt, da det er en gennemtestet platform)

Ingen porte vil blive åbnet for WAN, som ikke var det i forvejen, det har steam slet ikke behov/adgang til.

- Hvorfor overhovedet installere steam på en skole computer ?

Jeg håber ikke din lærer er IT lærer. Og jeg håber ikke at mine skattepenge går til at du spiller CS i skoletiden :-)
Gravatar #3 - Lusk
7. feb. 2012 09:03
Lyder lidt som din lærer er en af dem der tænker at bare porte er åbne vil maskinen straks blive invaderet af russiske orme og hacket af nordkoreanske special styrker - spørg ham eventuelt om de i dag kan se i firewallen at steams porte jævnligt bliver scannet. Hvis det ikke er tilfældet kommer det højst sandsynligt ikke til at ske blot fordi steam installeres....

Steam "skal" have adgang igennem en række porte, men det afhænger af hvad man benytter - under download er det én type porte, mens connect til steam etc er en en anden række. Se https://support.steampowered.com/kb_article.php?re... for en specifikation.

Derudover undrer jeg mig dog at man overhovedet får lov til at installere steam på en skolecomputer :)
Gravatar #4 - milandt
7. feb. 2012 12:14
Der er rigtig mange gode grunde til at du ikke skal installere Steam på din skolecomputer.

Dem din lære er kommet med er ikke blandt dem.
Gravatar #5 - MortenJ
7. feb. 2012 12:29
Tja, det kan jo være, at han bare vil spille noget TF2 med vennerne i frikvarteret?
At programmet muligvis gør computeren langsommere er selvfølgelig et problem. I så fald du installerer det, så husk at ændre i indstillingerne, så programmet ikke starter op, når du tænder computeren. Og log ud og exit når du er færdig!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login