mboost-dp1
Thunderbird settings
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Jeg har sat en mailkonto op i thunderbird.
Jeg har sendt en mail fra den nyoprettede konto, til min hotmail, for at se om det virkede.
Jeg modtog mail'en på min hotmail, og repliede så på den, for at se om jeg kunne modtage den, på min mailkonto der kører i thunderbird.
Jeg har valgt at post ikke skal ligges i local folder, men i inbox'en for min user.
Mail'en bliver ikke læst ind i thunderbird, som siger der ikke er nogle nye mails på serveren.
Når jeg logger ind på mail-administrationen mail.domæne.dk kan jeg se at mailen ligge på den bruger den skal, TB henter den bare ikke.
Det er en eller anden setting jeg har sat forkert eller slet ikke sat, men hvilken?
Jeg har sat en mailkonto op i thunderbird.
Jeg har sendt en mail fra den nyoprettede konto, til min hotmail, for at se om det virkede.
Jeg modtog mail'en på min hotmail, og repliede så på den, for at se om jeg kunne modtage den, på min mailkonto der kører i thunderbird.
Jeg har valgt at post ikke skal ligges i local folder, men i inbox'en for min user.
Mail'en bliver ikke læst ind i thunderbird, som siger der ikke er nogle nye mails på serveren.
Når jeg logger ind på mail-administrationen mail.domæne.dk kan jeg se at mailen ligge på den bruger den skal, TB henter den bare ikke.
Det er en eller anden setting jeg har sat forkert eller slet ikke sat, men hvilken?
For at give et bedre overblik skriver jeg lige hvad jeg har lavet:
I mailadministration (IceWarp Merak Mail Server) for domænet:
I Thunderbird:
Som sagt, så kan jeg sende mails uden problemer. Når der bliver sendt mails til kontoen, så bliver de ikke hentet ind i thunderbird, men jeg kan se dem ligge i inbox'en når jeg går ind i mailadministrationen.
Der er indsat mellemrum inden .dk i samtlige mailadresser i denne post. Det har jeg naturligvis ikke gjort under opsætningen af mailkontoen.
I mailadministration (IceWarp Merak Mail Server) for domænet:
New User (wizard):
Vælger domænet
Username: test
Full name: test
Indtaster det ønskede password
Indtaster passwordet igen, for at verificere det er det korrekte
Account type: POP3
Do you really want to create teh new user?: Next
Want FireFox to remember the password?: No
User test@domain .dk has been succesfully created: Finish
I Thunderbird:
Add Account
Email account
"Your name": test
Email address: test@domain .dk
Incomming server type: POP
Incomming server: mail.domain.dk
Use global inbox (unchecked)
Incomming usename: webmaster@domain .dk
Accountname: test
Finish.
Outgoing server settings er de samme som incomming.
Som sagt, så kan jeg sende mails uden problemer. Når der bliver sendt mails til kontoen, så bliver de ikke hentet ind i thunderbird, men jeg kan se dem ligge i inbox'en når jeg går ind i mailadministrationen.
Der er indsat mellemrum inden .dk i samtlige mailadresser i denne post. Det har jeg naturligvis ikke gjort under opsætningen af mailkontoen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.