mboost-dp1

Time Capsule fejl 53

Gå til bund
Gravatar #1 - LinguaIgnota
8. jun. 2011 19:08
Jeg har jo denne her Time Capsule, som jeg ellers er vældigt glad for. Den har også fungeret perfekt i halvandet års tid, men så lige pludselig en dag for nogle uger siden, kunne jeg ikke længere, i Windows, forbinde til disken igennem Airport-klienten. Det trådløse netværk virker fint både i Windows 7, Windows XP og OS X, men når jeg vil forbinde til disken i Windows 7 og Windows XP bliver programmet uresponsivt i noget tid og melder så "Make sure NetBIOS is enabled and try again (53)".

Jeg har selvfølgelig enablet NetBIOS, disablet NetBIOS, ladet NetBIOS bestemme selv og svunget en død kat over skærmen, men lige lidt hjælper det.

What dælen do I do?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
8. jun. 2011 19:27
Det er en underlig, men kendt fejl, og prøv at fjerne mellemrum fra både disk-navn og netnavn.
Gravatar #3 - LinguaIgnota
8. jun. 2011 20:02
Jeg har ikke mellemrum i hverken Time Capsule- eller netnavnene. Men er disknavnet et andet end Time Capsule-navnet? Det ku' godt se sådan ud. - Hvor fanden ændrer jeg så dét? Google fortæller mig kun, hvordan jeg ændrer navn på Time Capsule'n, ikke på disken.

For helvede.
Gravatar #4 - milandt
8. jun. 2011 20:05
Har du egentlig lavet andet end at beklage dig siden du blev homo og fik en Mac? And a bad one, indeed.
Gravatar #5 - LinguaIgnota
8. jun. 2011 20:07
Huh?
Gravatar #6 - MiniatureZeus
8. jun. 2011 20:29
Sæt Time Machine, på din mac, til at starte, sådan at den popper op i indexmenuen i finder. Tryk på vis info og ændrer navnet til eks TC eller PIK.

Gravatar #7 - LinguaIgnota
8. jun. 2011 20:57
Done. Men navnet står stadig som "Time Capsule-disk" in ze Airport tool og jeg kan stadig ikke mounte i Windows. Jeg er frustreret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login