mboost-dp1
Trådløs netværk - ASUS WL-500G Premium og Win XP SP2
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Jeg sidder hos min onkel og prøver at få min fætters nye stationære til at komme på nettet.
Jeg har ligeledes min egen stationære med og forsøger også at få den på.
Jeg har forbindelse til routeren fra 2 bærbare med Vista - en med Broadcom chip og en med Intel chip. De logger på uden problemer og jeg skriver dette fra den ene maskine.
Mit problem er at få de 2 stationære på også. Jeg kan oprette forbindelse til routeren og jeg får en IP-adresse fra den og kan tilgå administrationsmodulet gennem stationæren. Men jeg kan ikke gå på nettet? Den ene computer anvender et Level1 WNC-0301 grafikkort og den anden bruger et Asus 802.11g netværkskort
Nogen forslag?
Råd modtages med kyshånd
Jeg sidder hos min onkel og prøver at få min fætters nye stationære til at komme på nettet.
Jeg har ligeledes min egen stationære med og forsøger også at få den på.
Jeg har forbindelse til routeren fra 2 bærbare med Vista - en med Broadcom chip og en med Intel chip. De logger på uden problemer og jeg skriver dette fra den ene maskine.
Mit problem er at få de 2 stationære på også. Jeg kan oprette forbindelse til routeren og jeg får en IP-adresse fra den og kan tilgå administrationsmodulet gennem stationæren. Men jeg kan ikke gå på nettet? Den ene computer anvender et Level1 WNC-0301 grafikkort og den anden bruger et Asus 802.11g netværkskort
Nogen forslag?
Råd modtages med kyshånd
Jeg kan tilføje at jeg nu har prøvet fra stratch igen..
Jeg har frakoblet alt sikkerhed på routeren - og jeg kobler fint på fra min vista bærbar..
Den ene stationær (pc1) kan ikke oprette forbindelse til netværket og den anden (pc2) kobler fint på routeren og får sin IP men den kan ikke komme på nettet...
What to do??
Er det Win XP som spiller et puds?
Jeg har frakoblet alt sikkerhed på routeren - og jeg kobler fint på fra min vista bærbar..
Den ene stationær (pc1) kan ikke oprette forbindelse til netværket og den anden (pc2) kobler fint på routeren og får sin IP men den kan ikke komme på nettet...
What to do??
Er det Win XP som spiller et puds?
Prøv at fjerne fluebenet, hvis der er et, under filer og "arbejd offline" i IE.
Under kontrolpanel og netværksforbindelser, prøv netværksguiden.
Under kontrolpanel og netværksforbindelser, prøv netværksguiden.
Den arbejder ikke offline.. og kan ikke finde netværksguiden i netværksforbindelserne..
Ligger problemet ikke hos XP maskinerne når min vista godt kan komme på?
Jeg kan forstå at en indstillingsfejl kan forekomme.. men på 2 maskiner - hvoraf den ene er spritny???
Ligger problemet ikke hos XP maskinerne når min vista godt kan komme på?
Jeg kan forstå at en indstillingsfejl kan forekomme.. men på 2 maskiner - hvoraf den ene er spritny???
Update:
Jeg har efter lang tids fejlsøgning byttet rundt på de 2 netværkskort..
Situationen er nu den at den nye pc med det gamle kort kommer på nettet uden problemer..
Den gamle pc med det nye kort kommer også på uden problemer..
Det gamle kort er et kort med Broadcom chip
Det nye kort er et kort med Realtek chip
Den nye computer er et bundkort med nforce chip
Den gamle computer er med en VIA chip.
Jeg tror selv at problemet er Realtek/nforce.. Jeg synes at kunne huske at der er andre som har problemer med denne kombination.
Nogen som kan bekræfte dette?
Jeg har efter lang tids fejlsøgning byttet rundt på de 2 netværkskort..
Situationen er nu den at den nye pc med det gamle kort kommer på nettet uden problemer..
Den gamle pc med det nye kort kommer også på uden problemer..
Det gamle kort er et kort med Broadcom chip
Det nye kort er et kort med Realtek chip
Den nye computer er et bundkort med nforce chip
Den gamle computer er med en VIA chip.
Jeg tror selv at problemet er Realtek/nforce.. Jeg synes at kunne huske at der er andre som har problemer med denne kombination.
Nogen som kan bekræfte dette?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.