mboost-dp1

Trådløs router og adapter - hvad skal man vælge?

Gå til bund
Gravatar #1 - helsinghof
15. dec. 2007 17:35
Hejsa
Svigerfar skal have trådløst netværk derhjemme, da modemmet er i den anden ende af huset end kontoret.
Han har en bærbar med XP og indbygget trådløst - den regner jeg ikke med giver problemer.
Den stationære er med Windows 98, og har ikke noget trådløst netværkskort. Jeg har aldrig prøvet at installere netværk på 98.

1. Spørgsmål: Hvad skal jeg købe af udstyr? Jeg skal ned til ham den 23. så jeg skal vel have det bestilt på nettet senest mandag hvis det skal nå at komme. Det skal ikke være super prof. udstyr, det skal bare virke, og være nemt at sætte op. Jeg forestiller mig at en usb adapter til trådløst er nok, eller er modtagelsen ikke så god på sådan en? (Det skal række tværs gennem huset...)

2. Hvordan griber jeg det an med at installere trådløst net på Win 98?
Gravatar #2 - gentox
15. dec. 2007 20:47
Det vigtigste hvis det er et USB netkort, er nok at der er tale om Win 98SE, da det er den første Windows version der understøtter USB ordentligt.

Ellers er det bare at undersøge om der findes drivere til Win 98 på producentens hjemmeside.
Det er hvertfald sådan jeg plejer at gribe problemet an.
Fra tidligere erfaring kan jeg dog roligt anbefale dette til Win 98SE, billigt og effektivt. Selvom jeg gerne skal indrømme at det virker som om det hurtitgere kobler sig på routeren i XP/vista.
Men det skyldes nok den pågældende PC's hardware og drivere.

Routeren ligger langt mere frit, da du stort set kan vælge hvad du allerede har god erfaring med.
Da den jo kun skal sættes op på din PC via lan, og derefter passer dig selv.

Driverne til det produkt jeg har nævnt findes Her.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
15. dec. 2007 20:49
1)
Hvis der er 98 på den, så går jeg ud fra at det er en ældre pcer, som så heller ikke har PCI porte?
Men ja, den eneste ulempe ved USB er, at den så stikker ud og optager en plads i porten.

Med hensyn til udstyr, har jeg haft rigtig gode erfaringer med netgear (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209367 ), som bare er plug'n'play.
Udover at det har en god rækkevidde, så er det medfølgende software også ret godt.

Derudover så har det en rigtig god rækkevidde.

En sidste ting som er meget godt, er at hvis det pludselig går i stykker eller noget, så kan man smutte ned i TDC butikkerne og købe et der med det samme :)

2)
Det klare det medfølgende software.
Gravatar #4 - gentox
15. dec. 2007 20:55
Og et link fra edbpriser til Airlink 7554.
Og selvom Getmore står som de billigste på listen, kan jeg kun på det kraftigste anbefale at du finder en anden sælger, da mine erfaringer med det sted er ekstremt dårlige.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login