mboost-dp1

USB stick recovery

Gå til bund
Gravatar #1 - fjols
31. mar. 2011 09:37
Jeg har en USB stick med noget data på jeg skal bruge.
Når jeg sætter den i min Windows 7 pc skriver den dog, at den skal formateres før den kan bruges.

Hvordan får jeg adgang til mine data?
Gravatar #2 - OxxY
31. mar. 2011 09:46
prøv at gå ind i diskmaneger og mount den, af en eller anden grund går det nogengange galt med usb-ting. Du må sige tiil hvis du skal have mere guide end det :P
Gravatar #3 - fjols
31. mar. 2011 10:34
Derinde står filesystem til RAW og jeg kan ikke mounte den :(
Gravatar #4 - OxxY
31. mar. 2011 10:54
Hrm, så er der sku nok noget galt, du må have fat i et data recovery program :\
Gravatar #5 - fjols
31. mar. 2011 10:55
Jeg har lige prøvet med "PC Inspector File Recovery", den finder ingenting. Går ikke ud fra jeg skal formatere USB dimsen først.
Gravatar #6 - OxxY
31. mar. 2011 11:27
Ikke formatere først nej, da du så næsten med garanti mister det data der er på.

prøv den her demo http://www.easeus.com/datarecoverywizard/ den kan godt nok ikke gendanne uden at du køber produktet, men det burde vise om der er noget at gendanne eller ej.

JEg har ikke lige tid tilat finde en bedre løsning, så good luck :p
Gravatar #7 - Bllets
31. mar. 2011 13:33
Prøvet chkdsk?
Gravatar #8 - DiZaster
31. mar. 2011 13:55
Hent en demo her, og check om du kan se din data. Demoen vil lade dig hente mindre filer.

Til de som ligger inde med en død USB nøgle kan jeg anbefale følgende software fra Kingmax. Vær opmærksom på at den sletter alt data, men der er en meget stor chance for at nøglen kan bruges igen.

Normalt anvender jeg GetDataBack til gendannelse af data. Som en absolut sidste udvej kan du anvende Super Stick Recovery Tool software til at få kontakt til din nøgle, og rekonstruere data med GetDataBack eller lignende.

Du har selvfølgeligt prøvet alle de almindelige ting, såsom at fjerne og slette alle drivere relaterede til din USB enheder, testet om du kan tilgå data fra en anden PC eller igennem et andet OS såsom Ubuntu Live CD, OS X etc...
Gravatar #9 - Daniel-Dane
31. mar. 2011 16:58
Jeg ved ikke om PhotoRec virker med usb-drev, men man kan altid gøre forsøget. Den er read-only, så den er sikker at bruge.
Gravatar #10 - fjols
31. mar. 2011 17:03
Tak. Jeg vil prøve jeres forslag i morgen når jeg kommer på arbejde og rapportere tilbage om der er noget der virker :)
Gravatar #11 - Slettet Bruger [659293680]
31. mar. 2011 17:14
Formater.. så datarecovery
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login