mboost-dp1
USMT
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Mojn
Nogen der har lidt erfaring med USMT (User State Management Tool)?
Jeg skal have flyttet nogle brugeres indstillinger over fra deres gamle domæne-konto til deres nye. Det drejer sig bl.a. om deres Outlook-indstillinger og sådan.
Men problemet er, at jeg ikke får selve postfilerne, *.pst, med over.
Scanstate kommandoen ser således ud:
og Loadstate ser således ud:
Nogen der har lidt erfaring med USMT (User State Management Tool)?
Jeg skal have flyttet nogle brugeres indstillinger over fra deres gamle domæne-konto til deres nye. Det drejer sig bl.a. om deres Outlook-indstillinger og sådan.
Men problemet er, at jeg ikke får selve postfilerne, *.pst, med over.
Scanstate kommandoen ser således ud:
scanstate.exe /targetxp C:\midlertidig /o /v:13 /ue:*\* /ui:GAMMELTDOMÆNE\Brugernavn /i:miguser.xml /i:migapp.xml /i:migsys.xml
og Loadstate ser således ud:
X:\loadstate.exe C:\midlertidig /mu:GAMMELTDOMÆNE\brugernavn:NYTDOMÆNE\BRUGERNAVN /i:miguser.xml /i:migapp.xml /i:migsys.xml
Nå, den kunne ikke lige håndtere formateringen korrekt.. men altså, kommadoerne virker som sådan fint nok - den får bare ikke Outlook-mailen med over, hvilket er lidt uheldigt, da jeg gerne vil undgå, at der sidder en masse brugere og skal synkronisere deres mailboxe på samme tid :)
Edit:
Skal lige nævnes, at vi kører Outlook 2003.
Edit:
Skal lige nævnes, at vi kører Outlook 2003.
Nå, nu fik jeg da Outlook til at virke ved at tilføje følgende linje i migapp.xml:
<pattern type="File">%CSIDL_LOCAL_APPDATA%\Microsoft\Outlook\* [*]</pattern>
De steder hvor det var relevant.
Nyt problem dog:
Jeg skal have flyttet en mappe med Adobe-indstillinger over. Til det formål har jeg lavet en custom xml-fil, der ser således ud:
Men det er som om den ikke registrerer CSIDL_APPDATA linjen. Filerne i C:\Downloads bliver fint flyttet, men den nægter simpelthen at have noget med Adobe-mappen at gøre :(
Er der nogen herinde, der har arbejdet med USMT før og evt. har en ide om hvad problemet kan være?
<pattern type="File">%CSIDL_LOCAL_APPDATA%\Microsoft\Outlook\* [*]</pattern>
De steder hvor det var relevant.
Nyt problem dog:
Jeg skal have flyttet en mappe med Adobe-indstillinger over. Til det formål har jeg lavet en custom xml-fil, der ser således ud:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<migration urlid="http://www.microsoft.com/migration/1.0/migxmlext/adobe">
<component type="Documents" context="System">
<displayName>Component to migrate all Adobe settings including subfolders</displayName>
<paths>
<path type="File">%CSIDL_APPDATA%</path>
</paths>
<role role="Data">
<rules>
<include>
<objectSet>
<pattern type="File">%CSIDL_APPDATA%\Adobe\* [*]</pattern>
<pattern type="File">C:\Downloads\* [*]</pattern>
</objectSet>
</include>
</rules>
</role>
</component>
</migration>
Men det er som om den ikke registrerer CSIDL_APPDATA linjen. Filerne i C:\Downloads bliver fint flyttet, men den nægter simpelthen at have noget med Adobe-mappen at gøre :(
Er der nogen herinde, der har arbejdet med USMT før og evt. har en ide om hvad problemet kan være?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.