mboost-dp1

WD SATAII disk Cable error

Gå til bund
Gravatar #1 - -Blaze-
14. maj 2008 19:59
Jeg har netop erhvervet mig en backup disk til min desktop maskine.

Jeg har købt en WD 750GB SATAII disk af typen WD7500AAKS. og alting kørte fint indtil jeg skulle partitionere disken, så kom den frem og sagde at disken skulle initialiseres først.

Fint tænkte jeg , så satte jeg den til at initialisere, og her gik det galt. Den skriver at den ikke kan fuldføre initialiseringen pga en I/O device error.

Jeg har downloaded WD's eget Diagnostics tool, og her fejler den øjeblikkeligt med en besked om at jeg skal tjekke kablingen.

Kablingen er tjekket 20 gange og sidder helt som de skal, har tilmed byttet dem rundt med min primære disk for at sikre mmig at de ikke fejlede noget.

Både Windows Vista og XP har problemer med at initialisere disken, men ingen problemer med at lokalisere den og tilgå de gængse oplysninger om størrelse og type, det samme gælder for WD's Diagnostics tool.

Noget tyder på at det er en dårlig disk, men jeg ville hellere lige høre om der var nogen her der havde en ide til hvad der kan være galt.

Jeg bruger et GIGABYTE P35C-DS3R bundkort, og har mere eller mindre afprøvet alle SATA slots på kortet for at konstatere om det var der den var gal, men resultatet er det samme.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login