mboost-dp1
Win 7 starter ikke (classpnp.sys)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Min storebrors kæreste har en IBM thinkpad t40 med windows 7 (ved ikke hvilken udgave)
Fejlbeskrivelse: "Den er holdt op med at virke lige pludseligt".
Når den starter almindeligt hænger den ved windows loader logoet, og starter man i fejlsikret tilstand skriver den hvilke filer den er ved at loade og det hænger den ved classpnp.sys (lod den stå over en time).
Jeg har googlet efter problemet, men har ikke kunnet få det til at virke.
Det er en tysk udgave af windows der er på makinen.
Hentede en Win 7 ultimate 32-bit iso og brændte. Når jeg booter op på den bliver jeg præsenteret for en række valg og valgte system repair, hvorefter den sprang til windows loader og hang der igen.
Har prøvet at starte i debugging mode, men der hænger den også bare ved windows loader logoet.
Som sagt ved jeg ikke hvilken udgave af Win 7 det er, men hendes far arbejder med IT, så jeg kan ikke udelukke at det er en enterprise (ved ikke om det har noget at sige).
Fejlbeskrivelse: "Den er holdt op med at virke lige pludseligt".
Når den starter almindeligt hænger den ved windows loader logoet, og starter man i fejlsikret tilstand skriver den hvilke filer den er ved at loade og det hænger den ved classpnp.sys (lod den stå over en time).
Jeg har googlet efter problemet, men har ikke kunnet få det til at virke.
Det er en tysk udgave af windows der er på makinen.
Hentede en Win 7 ultimate 32-bit iso og brændte. Når jeg booter op på den bliver jeg præsenteret for en række valg og valgte system repair, hvorefter den sprang til windows loader og hang der igen.
Har prøvet at starte i debugging mode, men der hænger den også bare ved windows loader logoet.
Som sagt ved jeg ikke hvilken udgave af Win 7 det er, men hendes far arbejder med IT, så jeg kan ikke udelukke at det er en enterprise (ved ikke om det har noget at sige).
Faderen bor nogle hundrede kilometer nede i tyskland, de skal først derned sidst på måneden.Chewy (2) skrev:Hvorfor kigger hendes Far ikke på den?
Jeg tænker, hvis han har sat den op, og selv arbejder med IT. Så kan han nok komme med lidt ekstra info der kan være relevant...
Har set den, konklusionen er vel at det er en HW fejl. Eller overser jeg et eller andet åbenlyst?Thoroughbreed (3) skrev:Andet hit på Google -.-
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/w...
Har prøvet at smide XP 32 bit ind på den, og når jeg vælger disk til installation vælger jeg den ene der er; C: Partition1 [Ukendt]
Jeg kan ikke slette og oprette en ny partition og hvis jeg bare vælger installer, melder den:
Der opstod en fejl under opdateringer af partitionsoplysninger på:
76317 MB på disk 0 på atapi [MBR].
Denne fejl forhindrer installationsprogrammet i at fortsætte.
Tryk på F3 for at afslutte installationen.
Kunne det tyde på HW-fejl?
Prøv at hive harddisk, RAM og hvad du ellers nemt kan komme til, ud af maskinen og monter det igen (Husk at mellemstik/kabler på harddisk osv. også skal afmonteres.
Se om det hjælper.
Ellers kan du prøve at sætte harddisken til en anden maskine og kontrollere den for fejl.
Se om det hjælper.
Ellers kan du prøve at sætte harddisken til en anden maskine og kontrollere den for fejl.
Det kunne godt tyde på HW fejl, ja. Men som sagt, så prøv STASI :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.