mboost-dp1

Win2008R2 AD: Delegate control - arve rettigheder

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
17. aug. 2011 06:58
Hey.. Jeg sidder med en lidt dum opgave som jeg ikke er sikker på kan lade sig gøre.

Lidt indledende info..
Kundens AD struktur (ihvertfald det der er relevant i den her sag) er som følger:

Domain
|-Firma
| |-SecurityGroups
|-KontorA
| |-SecurityGroups
| |-Users
|-KontorB
|-SecurityGroups
|-Users

Kunden vil gerne have tildelt rettigheder til en gruppe personer som skal kunne nulstille password på alle brugere i hele domænet (har advaret imod det ^^).
Det vil han gerne have gjort ved at oprette en gruppe i Firma\SecurityGroups kaldet "Allow Password Reset" - Den gruppe delegerer han rettigheder til at reset password til, og det slår også igennem kan man se under effective permissions på OU'erne.

Næste skridt er at han vil have lavet en "Allow Password Reset"-gruppe under KontorA\SecurityGroups og KontorB\SecurityGroups som meldes ind i "Firma\SecurityGroups\Allow Password Reset"-gruppen. Brugerne meldes derefter ind i "Allow Password Reset"-grupperne under den kontor OU de nu ligger under.

Problemet i det er så at grupperne under kontor OU'erne ikke arver rettighederne fra gruppen i Firma OU'en. Melder man brugerne direkte ind i gruppen under Firma OU så får de rettighederne.

Jeg har ledt Google og Bing igennem uden held. Så nu er det tid til at få newz-oraklerne på banen. Kan det lade sig gøre at arve delegerede rettigheder på den måde?
Gravatar #2 - Magten
17. aug. 2011 07:13
PS: Kunden har accepteret at det bliver lavet på en anden måde men helst som han gerne vil have det, så det er mest min egen interesse nu ^^
Gravatar #3 - Emil Melgaard
17. aug. 2011 08:00
Hvad skulle fordelen være ved at have de kontorspecifikke rettighedsgrupper?
Gravatar #4 - Magten
17. aug. 2011 08:16
Fordelen for kunden er at han har nemmere overblik over hvilke rettigheder der er på de forskellige kontorer.

I det tilfælde ville jeg så droppe firma gruppen og delegere rettighederne direkte til kontor grupperne. Så har han stadig overblikket nemlig.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login