mboost-dp1

WP8 SMS afsender identitet

Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
30. jul. 2013 09:48
Jeg har lige oplevet at modtage en SMS, på min WP8, hvor jeg ikke kan se et telefonnummer på afsenderen. I stedet for et telefonnummer, står der i stedet et navn. Hvis jeg forsøger at svare personen, får jeg at vide at beskeden ikke kunne afsendes.

Er det en generel SMS feature at kunne afsende en besked, feks fra en beskedcentral, uden at modtageren kan se hvem der har sendt den?

Er der nogen måde hvorpå jeg kan finde ud af hvem der har sendt beskeden?
Gravatar #2 - Manofsciencemanoffaith
30. jul. 2013 10:03
Det er en feature i SMS protokollen. Gatewayen kan indsætte et navn som afsender.

http://stackoverflow.com/questions/11605323/how-do...
Gravatar #3 - Fjolle
30. jul. 2013 10:25
Mort (1) skrev:
Er det en generel SMS feature at kunne afsende en besked, feks fra en beskedcentral, uden at modtageren kan se hvem der har sendt den?

Ja. Man kan også sætte et vilkårligt nummer som afsender.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
30. jul. 2013 11:48
Det har fx Nordea gjort i evigheder. Alle mine gamle telefoner understøtter det.
Gravatar #5 - HrJakobsen
8. aug. 2013 14:57
Man kan købe sig adgang til disse gateways og derefter bestemme hvilket nummer/navn der skal stå som afsender. Det kan nemt misbruges da man kan sætte hvilket som helst nummer ind. Man kunne for eksempel sætte din chef ind og hvis han er i din telefonbog vil den vise det som om det kom fra ham. Du vil også svare til hans rigtige nummer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login