mboost-dp1

XPS M1730, kører ustabilt :S (Mest til SLI folket)

Gå til bund
Gravatar #1 - XPSgamer
22. okt. 2008 15:16
Hej derude ;)

- Jeg er den lykkelige ejer af en Dell XPS M1730 :D

Hurtige Specs:

2.50ghz Intel Core 2 Duo
4GB Dual Channel ram
2x Nvidia 8800GTX 512mb i SLI
PhysX card
300GB HDD
Full HD-skærm
Blu-ray drev
Windows Vista Home Premium.

Men "føler" der er problemer med grafikkortene i den :/
Den er begyndt at lagge en lille smule i COD4 MW, kører med alt på højeste indstillinger, som altid, og der har den bare kørt som smurt, helt helt perfekt... Men efter skærmen drillede (viste underlige farver, det fik jeg så ordnet, det var bare en skærmstikket under et cover der lige skulle trykkes ordenligt på plads igen), synes jeg at den kører utroligt dårligt i det spil :S

Udover det så jeg tó rapporter om "Fejl på videohardware" i windows rapporterings- og løsningscenter. Nå, jeg opdaterede så driverne til graffikkortene og det, så forsvandt de rapporter så. Men har stadig den følelse af at den ikke kører optimalt.

- Mine spørgsmål er så; kan der være fejl på mine grafikkort?
og/eller er det muligt at downloade en eller anden form for program, som tjekker "das Kraftwerk", og ser om alt er OK?

Bare lige inden jeg ringer til Dell :)

SKAL LIGE SIGES AT DET ER EN SUPERFED COMPUTER & ER RIGTIG GLAD FOR DEN!!

P.S

TIL SLI-FOLKET !
Under "Administrer 3D-indstillinger" i Nvidia Kontrolpanel, der er noget der hedder "SLI-ydelsetilstand" og den står på "Enkelt GPU"
Men man kan skifte til "Tving til gengivelse med opdelt billede", "Tving alternerende billedgengivelse1", "Tving alternerende billedgengivelse2" eller "Enkelt GPU" (som den står på)

SKAL den stå på "Enkelt GPU"? Tænker mere på, der er jo 2 GPU'er, nu da der er 2 grafikkort i svinet ;)

Hører gerne fra jer, tak for tiden og hjælpen på forhånd :D

Mvh Daniel/XPSgamer
Gravatar #2 - Kisbye
22. okt. 2008 18:47
Dell computer har indbygget diagnostics.

Da det er en bærbar har den PSA (Preboot system assessment) som kører ud af BIOS.
Den kan startes på to måder:

- Tænd computeren på tænd knappen, samtidig med at du holder FN knappen nede.

- Eller tryk F12 ved Dell logoet i starten og vælg diagnostics.

Derudover ligger der noget der hedder 32-bit diagnostics.
Hvis du ikke har slettet partionen hvorpå det ligger, skulle det gerne starte efter PSA ellers kan du starte det ved at boote på din Drivers and Utillities disk.
Her kunne du f.eks. kører Custom test > Video > hardware og memory.

Skriv alle fejlkoder og beskeder ned, da det er noget som teknisk support vil spørge efter.
Gravatar #3 - XPSgamer
23. okt. 2008 19:15
Hej Kisbye

Lavde PSA og 32-bit diagnostics, men den fandt ingen fejl eller andre ting.

Har også haft scannet computeren for virus, der var heldigvis ikke noget.

Kunne være jeg skulle prøve at geninstallere COD4 MW (,men mister man så ikke sin score og rank ??)

Tror jeg vil ringe til Dell i morgen på et tidspunkt, og hører nærmere hvis problemet ikke bliver løst.

Men tusind tak for hjælpen, nu ved jeg det til en anden gang at der ligger de ting på en Dell bærbar :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login