mboost-dp1

zepto 3215w ubuntu hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - Niversen
4. apr. 2008 14:09
Hej.
Jeg sidder med en zepto 3215w laptop, og har smækket ubuntu 64bit på maskinen.
jeg kan ikke koble på trådløs netværk. evt. mangel på driver til zeptos eget z pro netkort. Zepto skriver selv at alt virker "out of the box" og det gør det til dels også... men jeg kan se at de har testet med Intels netkort, og de udøver intet support på linux maskiner selv.
Nogen forslag?
Gravatar #2 - gentox
4. apr. 2008 16:17
Nu er jeg ikke 100% inde i Ubuntu, men jeg ved at der er en del programmer og drivere der IKKE virker med 64Bit udgaven. Så mit første forslag ville være at installere den normale X86 udgave i stedet.

Men kender desvære ikke så meget til Ubuntu på bærbare, og kører normalt kablet netværk på min Ubuntu maskine.
Gravatar #3 - gentox
4. apr. 2008 16:21
Som alternativ kan du prøve med Linux Mint, som er en udløber fra Ubuntu, og gør brug af diverse "beskidt" software og drivere.
Som ikke umiddelbart findes på den originale Ubuntu.
http://linuxmint.com/
Gravatar #4 - Niversen
4. apr. 2008 19:55
Kører med 4GB ram og 2.2Ghz core2duo...
valgte 64bit udgaven, da den gav mest ydelse. Kan man eventuelt forsøge sig med at bruge en xp driver gennem wine? eller er det dødsdømt fra starten??

Kan forsøge med linux mint, men er mere fortrolig med ubuntu
Gravatar #5 - rumagenten
4. apr. 2008 20:02
nu ved jeg ikke hvad netkort den kører med, men mener at huske intels netkort skulle bruge en ndiswrapper for at virke. ved ikke om det er det du står med af problem. men prøv at undersøg det.
Gravatar #6 - Niversen
4. apr. 2008 20:19
netkortet er det de omtaler på deres side som:

Zepto Zpro Wireless 300Mbit (NBG)
Gravatar #7 - ysangkok
12. apr. 2008 14:00
Intel kortet behøver ikke Ndiswrapper, da der er en native driver.
Intel kortet virker SVJV out of the box.

Zpro kortet kan du læse mere om her: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=3...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login