mboost-dp1

unknown

Gratis 3D værktøj (primært til spil)

- Via Discreet -

Discreet, producenten af 3D Studio Max, har netop frigivet GMAX 3D, et værtøj til udvikling af 3D grafik til spil. Programmet er helt frit (jvf discreet’s hjemmeside) og der er både samples og tutorial med til programmet.





Gå til bund
Gravatar #1 - Net-Meister
29. sep. 2001 19:21
KEWL!!!!!!

=-()
Gravatar #2 - Lovechild
29. sep. 2001 19:36



1. Vi kan ordkløve om ordet frit... men jeg kan ikke se kildekoden til download - Så jeg går udfra at du mener gratis, ikke frit. Men lad gå.


2. I kan også prøve på www.blender.nl, Blender er en multiplatform 3d dims, kan også brugs til at lave bl.a. Spil. Blender er ikke Free Software, men stadig gratis. Dog er dele af programmet udgivet under GPL.

--Edit--

Har ikke prøvet nogle af programmerne.
Gravatar #3 - Onique
29. sep. 2001 19:52
kan du sige gammel nyhed?
Gravatar #4 - Lovechild
29. sep. 2001 20:03
Onique, hvorfor har du så ikke sendt den ind noget før ?
Gravatar #5 - YaiEf
29. sep. 2001 20:08
Første gang i lang tid jeg prøvet (og opgivet) en download der aldrig bevægede sig langt over 100 bytes/sek
Gravatar #6 - |eXlook|
29. sep. 2001 21:56
Kan man få garanti for, at det er et gratis produkt?

http://www.nub.dk
Gravatar #7 - Simm
29. sep. 2001 22:58
læs hvad der står på Discreets hjemmeside om Gmax = free...hvad er det så? gratis? ja :)
Gravatar #8 - Onique
30. sep. 2001 12:08
lovechild: Well jeg kan ikke se at der noget sted står at hvis man vil læse nyheder på newz.dk skal man også selv sende nogle ind.
Gravatar #9 - Lovechild
30. sep. 2001 14:58
Onique, nej men så kan man vel hold sin kæft og lade være med at brokke sig !
Gravatar #10 - Onique
30. sep. 2001 18:59
Ahva? Hvorfor dog det? Bare fordi jeg ikke skriver nyheder har jeg vel stadig vel lov til at komme med kritik? Man behøver vel for fanden ikke have en special status før man må komme med sin mening?
Gravatar #11 - west
30. sep. 2001 19:09
<STRONG>Onique:</STRONG> Du er sq da latterlig at høre på.
Hvis du er utilfreds med newz.dk, så læs da for helvede dine nyheder et andet sted! Fandme sq!
Gravatar #12 - west
30. sep. 2001 19:12
<STRONG>Stadig Onique:</STRONG> Udover det, så holder din pointe heller ikke en meter. Hvis du ikke gør noget selv, kan du heller ikke kritisere andres arbejde.
Gravatar #13 - Onique
30. sep. 2001 22:03
Hvad? Det kan man da sagtens, der er da ikke nogen lov om at man selv skal lave det man kritisere, nærmere tværtimod hvis man godt kan lide at have et objektivt syn på tingene. Desuden hvis man kun må kritisere noget man selv tager del i, hvad så med filmkritikere? Jeg syntes mit argument holder fint.
Hvad er der også galt i at jeg er en bruger af newz.dk der gerne ser at man læser nyhederne(måske derfor det hedder newz.dk) til tiden istedet for 4-5 dage efter det er en nyhed? Desuden bidrager jeg da også til newz.dk, da jeg lægger op til debat, og derved skaber liv på sitet?
Gravatar #14 - Simm
30. sep. 2001 23:08
Hvis I lige som jeg var ved at blive gråhåret af downloadhastigheden på Discreet's servere (jeg hentede med 700 bytes/sek på en 512 kbit linje) så kan i hente den samme GMax herfra med langt højere hastighed: ftp.joystick.fr ...lad jer ikke skræmme af den franske adresse..programmet er stadig på engelsk
Gravatar #15 - west
1. okt. 2001 04:54
<STRONG>Onique:</STRONG> So.....what? Kritik er en fin ting, men i lige akkurat dette her tilfælde kan den ikke bruges til noget som helst. Okay, du havde set den nyhed (eller whatever) før.
Det du så lægger op til er at alle os andre som ikke havde postet den skal gå rundt og føle os rigtig dårligt tilpas for ikke at have gjort det?
Undskyld hvis jeg flipper lidt ud, men den slags irriterer mig bare lidt.....
Gravatar #16 - Miklos
1. okt. 2001 07:30
<STRONG>Onique:</STRONG> Grunden til folk bliver sure er fordi de ved at newz.dk er non-profit og drives af nørder der som sagt gør det gratis.

Jeg gider personligt ikke høre på brok fra en person som ikke engang selv gad trykke på 'indsend nyhed' når de så noget godt. At noget er 4-5 dage gammel gør ikke værdien af det ringere, specielt ikke når det kun er promiller af de besøgende der har hørt om det før.
Gravatar #17 - Onique
1. okt. 2001 12:39
<STRONG>Miklos </STRONG>At du nævner det med at newz.dk drives af nørder der arbejder ubetalt, syntes jeg ikke har noget at sige. Det er jo sådan at 99% af sites ligesom dette fungere. Er jo de færeste news sites hvor at folk får penge for at skrive nyheder.
Men for at vende det lidt på hovedet, kan jeg fortælle at jeg også selv er skribent for et dansk spil site, hvor jeg arbejder gratis. Men hvis der er nogle der brokker sig over at jeg har skrevet en gammel nyhed(hvilke da sker), begynder jeg da ikke at kæfte op med at de selv kan blive skribenter på fornævnte site, hvis de skal brokke sig til mig. Nej jeg tænker over det, og prøver at gøre en indsats for at skrive mine nyheder i bedre tid, da det jo netop er det der gør at folk gider besøge den site jeg skriver for. Hvis det var mig der var site admin ville jeg da også være glad for at nogen gad pointere nå en nyhed reelt ikke er en nyhed mere, da det jo er det der gør at folk istedet finder et andet sted at få deres daglige fix. Et nyheds site success afhænger vel af kvaliteten af nyheder, og om de rent faktisk er nyheder når de bliver postet. Men jeg kan da sagtens skrive en lille nyhed hvis det er det der skal til for jeg må komme med kritik.
En sidste bemærkning skal så være at grunden til at jeg oprindeligt skrev den første kommentar, var fordi at der i nyheden stod at Discreet <STRONG>netop</STRONG> havde frigivet gmax. Selvfølgelig er alt relativt og "netop" kan da også godt tolkes som for et par dage siden, men nå jeg læser "netop" på en news site, så regner jeg da med at det er noget der er sket inden for de sidste 24 timer.
Gravatar #18 - west
1. okt. 2001 14:20
<STRONG>Onique</STRONG>: Hvad så med at skrive det? Så havde din kritik jo måske kunnet bruges til noget...modsat et vold smart "kan du sige gammel nyhed?"

Nå.....west over 'n out.
Gravatar #19 - afuglsang
1. okt. 2001 15:59
<STRONG>Onique:</STRONG> Hallo makker "kan du sige gammel nyhed?"... og hvis skyld er det?... tadaaa... overraskende nok er det din egen skyld fordi du ikke i det øjeblik du så nyheden skyndte dig herind og postede den. Jeg har ikke selv skrevet nogle nyheder endnu, men hvis jeg ser en og jeg ikke mener allerede at have set den herinde, så skal jeg sq nok gøre det. Det er da for dumt af dig at kalde det en gammel nyhed, når du selv kunne have forhindret den i at blive det! Helt ærligt synes jeg ikke du har ret til at kritisere nogen for at komme med gamle nyheder, i kraft af at du ikke slev gad at poste den da det vitterligt var en nyhed.

/me løb tør for pap at skære ud i!
Gravatar #20 - Gabriel
1. okt. 2001 18:58
<STRONG>Onique:</STRONG> Forskellen på dit site og dette er at newz.dk er bygget op omrking at de BESØGENDE levere indholdet og ikke 'skribenter', at så nogle af admins (f.eks. Miklos) levere en stor del af indholdet er jo bare et plus. Dette er nyheder til/for/af nørder.

newz.dk er ikke en nyhedskilde der skal være klar med dugfriske nyheder døgnet rundt, det er en side hvor vi satster på at levere kvalitets nyheder så ofte vi nu har tid til det.

Men som Miklos skrev før var VÆRDIEN af nyheden jo ikke ringere af at den var et par dage gammel da ikke mange kendte til den. Og det er jo det de fleste nørder går efter, værdi af indholdet og ikke hvor hurtigt du kan poste et link til nye screenshots af et kommende spil.
Gravatar #21 - Onique
1. okt. 2001 20:25
<STRONG>Gabriel:</STRONG> For mit vedkommende er det lige meget om et site har nogle faste skribenter eller bare nogen som skriver news når de har lyst. Begge laver et stykke gratis stykke arbejde. Man kan sagtens glamourisere det at det er brugerne der selv bygger sitet op, men for mig er det ikke noget særligt. Der er masser af mennesker på nettet der laver et gratis stykke arbejde, mig selv inklusiv, så undskyld mig da at jeg ikke tager del i dette. Jeg er måske en anden slags bruger end de fleste her, hvilke tilsyneladende gør at jeg så ikke velkommen til at komme med min mening her, fordi jeg bare er en passiv læser på sitet. Det betyder dog ikke så meget for mig, jeg kan jo sagtens stadig gå ind og skrive kommentarer og jeg kan også sagtens stadig læse de nyheder der er på siden. Jeg kan sagtens stadig have en mening selvom folk måske ikke bryder sig om det.
Gravatar #22 - Onique
1. okt. 2001 20:27
Den fik åbenbart ikke det hele med her kommer resten:

---
Men for igen at sammenligne med noget som folk kender til, vil jeg henvise til linux samfundet. Det skal siges at jeg ikke kender vildt meget til det, da det ikke er der min interesse ligger. Helt udvidende er jeg dog ikke om dette samfund, fordi jeg ved at det forgå på den måde at en masse mennesker arbejder gratis sammen på et stort projekt, hvor at alle kan tage en stor eller lille del i. Vil det så sige at hvis jeg begyndte at bruge linux uden at hjælpe til med at forberede det, og jeg så havde en kritik af systemet, en kritik som vel og mærket var begrundet, at for den ville jeg også blive rullet ind i tjære og dyppet i fjer fordi jeg ikke tog en aktiv del i at hjælpe med at udvikle systemet?
Gravatar #23 - Onique
1. okt. 2001 20:27
og så lige det sidste :)
---
Det der i bund og grund er mit problem med at læse gamle nyheder, er at det giver mig en fornemmelse at alt ikke er som det skal være. Fordi hvis jeg opdager at der findes en gammel nyhed inden for et emne jeg følger mere intenst med i, hvem skal så kunne sige om de andre nyheder, jeg læser men ikke selv følger med i andetsteds, hvor mange af dem er så måske også gamle? Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor vigtigt det er om en nyhed leveres frisk eller ej, men jeg vil igen så komme ind på de tre ting som for mig er vigtige for et nyhedssite. Kvaliteten af nyheden(om den er relevant og spændende), kvaliteten af selve formuleringen af nyheden og til sidst om nyheden rent faktisk er ny eller ej. Og hvis man gerne vil se sit site som nummer et blandt dens konkurrenter er de disse tre ting det kommer an på. Ellers vil man da blive overhalet indenom.
Gravatar #24 - Skarr
2. okt. 2001 07:45
<STRONG>For at vende tilbage til nyheden...</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Jeg har været inde på Discreets homepage og jeg har ikke helt fattet om G max fungerer selvstændigt ligesom 3dsmax eller om det kun er et supplement til spil med rigtige 'packs'...
Jeg har ikke haft mulighed for at downloade det (samme problem som YaiEf)
Gravatar #25 - Miklos
2. okt. 2001 13:16
<STRONG>Onique:</STRONG> Du har ret i en del, men facts er stadig at hvis du havde postet det da du så det havde vi ikke haft denne diskution.
Gravatar #26 - Onique
2. okt. 2001 21:50
<STRONG>Miklos:</STRONG> Well... har du nok ret i. =)
Gravatar #27 - Onique
2. okt. 2001 21:50
<STRONG>Miklos:</STRONG> Well... har du nok ret i. =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login