Update: Ifølge det sydkoreanske nyhedsbureau Yonhap har Samsung sat produktionen af Note7 på standby, mens de seneste rapporter om brændende telefoner undersøges nærmere.
Til BBC fortæller Samsung, at ‘det justerer produktionen for at sikre kvalitet og sikkerhed’.
—
To af de største amerikanske teleselskaber opgiver nu at få Samsungs nye flagskibsmodel, Galaxy Note7, på hylderne. Det sker efter Samsung har arbejdet på at få erstattet alle solgte telefoner med sikre erstatningstelefoner. Men disse nye telefoner med sikkert batteri, ser ud til også at give problemer. Der har været fem rapporter om erstatningstelefoner, der lige som førsteudgaven bryder i brand.
AT&T langer ikke flere erstatnings-Note7-enheder over disken, før yderligere undersøgelser.
Hos konkurrenten T-Mobile ønsker man heller ikke at sælge eller ombytte Note7, så længe Samsung er i gang med at undersøge problemerne. Kunder, der allerede har købt en Note7 kan i stedet få enhederne refunderet og vælge en anden smartphone. Selskabet giver også en kompensation på 25 dollars til Note7-ejere.
Spørgsmålet er, om den regning sendes videre til Samsung, og om Note7 snart er blevet så kendt for brandfare, at den sydkoreanske elektronikgigant må til at fokusere på en kommende Note8.