mboost-dp1
SXC - clix
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
mortendb (2) skrev:Navnet ligger sjovt tæt op af ComX taget i betragtning af at det er konkurrenter.
Det er ikke et officielt navn - kun en arbejdstitel.
On-topic:
Jeg forstår ikke helt, hvorfor en mobil-telefoni-vice-direktør skulle være en god mand til fiber-net? Nogen der kan forklare mig dette?
mortendb (5) skrev:Der er vel teknikerne som skal være gode til fibernet, direktøren skal være god til at lede og finde invistore osv...
Og have et godt netværk i branchen så han kender de rigtige folk...
Så forstår jeg ikke udtalelsen om, at man endelig sætte tele-folk til at lede et tele-selskab. Ikke hvis det kun drejer sig om lederskab og investorer og den slags.
"f.eks. en 60 Mbps-internetforbindelse til samme pris, som en konkurrent tager for en 8 Mbps-forbindelse." Det svarer vel så til 199 kr. for en 60Mbps forbindelse. Lyder fint:)
#4: Den generelle kritik af fibernetselskaberne har været at de ikke kendte til måden at køre forretning på indenfor bredbåndsmarkedet, idet de (pga deres ejere fra el-selskaberne) var vænnet til en monopol-lignende konkurrence.
Bredbåndsmarkedet (som fibernet jo konkurrerer med) minder meget om telemarkedet, og lapper i øvrigt over hinanden. Og her er konkurrencen særdeles hård sammenlignet med el-branchen.
#4: Den generelle kritik af fibernetselskaberne har været at de ikke kendte til måden at køre forretning på indenfor bredbåndsmarkedet, idet de (pga deres ejere fra el-selskaberne) var vænnet til en monopol-lignende konkurrence.
Bredbåndsmarkedet (som fibernet jo konkurrerer med) minder meget om telemarkedet, og lapper i øvrigt over hinanden. Og her er konkurrencen særdeles hård sammenlignet med el-branchen.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad det betyder for mig som er kunde ved Dansk Bredbånd som så vidt jeg ved ikke er inviteret med i den nye sammenslutning.
Men har ikke modtaget noget brev og er der nogen der kan fortælle hvornår det indtræffer?
http://www.computerworld.dk/art/55235?page=2 skrev:Betyder dagens beslutning, at I siger farvel til Dansk Bredbånd i de her netværk?
"Ja - det gør det. Nu har vi dog besluttet, at vi ikke bruger ordet 'lukket net', for det har en dårlig klang.
Men har ikke modtaget noget brev og er der nogen der kan fortælle hvornår det indtræffer?
#6
Grangiveligt fordi en Tele-direktør forstår sig på branchen.
Man skal kende sit marked, sine konkurrenter, sine styrker og svagheder. Start med en SWOT-opstilling :P
F.eks. ville en direktør for et tyggegummi-firma ikke ane hvad han skulle stille op med et tele-selskab. Han forstår ikke hvordan han får firmaet til at hænge sammen. Som direktør skal man kende alle led for at kunne drive den samlede maskine effektivt.
Det er ihvertfald sådan jeg ser det, tror også at det er det analytikerne mener
Grangiveligt fordi en Tele-direktør forstår sig på branchen.
Man skal kende sit marked, sine konkurrenter, sine styrker og svagheder. Start med en SWOT-opstilling :P
F.eks. ville en direktør for et tyggegummi-firma ikke ane hvad han skulle stille op med et tele-selskab. Han forstår ikke hvordan han får firmaet til at hænge sammen. Som direktør skal man kende alle led for at kunne drive den samlede maskine effektivt.
Det er ihvertfald sådan jeg ser det, tror også at det er det analytikerne mener
#2: Enig!
"Company X" er da så fantasiløst og lamt et navn at det gør helt ondt på de små grå.... Seriøst!.... Et af de mest etablerede firmaer på det marked har navnet ComX (hvilket de fleste ikkert er klar over).
Det ville vel være lige så lamt at lave et firma ved navn XCom?
Eller hvad med et webhosting firma ved navn "Surfing Town"??
Håber vedkommende der "opfandte" dette navn er blevet fyret. Det er ikke mere intelligent end en folkeskoleelev der skriver af efter sidekammeraten... usmageligt!
Synes da det er fedt nok med lidt mere konkurrence.... Fiber til folket! .... Men jeg ville nok nærmest af princip ikke vælge Company X.
"Company X" er da så fantasiløst og lamt et navn at det gør helt ondt på de små grå.... Seriøst!.... Et af de mest etablerede firmaer på det marked har navnet ComX (hvilket de fleste ikkert er klar over).
Det ville vel være lige så lamt at lave et firma ved navn XCom?
Eller hvad med et webhosting firma ved navn "Surfing Town"??
Håber vedkommende der "opfandte" dette navn er blevet fyret. Det er ikke mere intelligent end en folkeskoleelev der skriver af efter sidekammeraten... usmageligt!
Synes da det er fedt nok med lidt mere konkurrence.... Fiber til folket! .... Men jeg ville nok nærmest af princip ikke vælge Company X.
Ignuz (9) skrev:Er der nogen der kan fortælle mig hvad det betyder for mig som er kunde ved Dansk Bredbånd som så vidt jeg ved ikke er inviteret med i den nye sammenslutning.http://www.computerworld.dk/art/55235?page=2 skrev:Betyder dagens beslutning, at I siger farvel til Dansk Bredbånd i de her netværk?
"Ja - det gør det. Nu har vi dog besluttet, at vi ikke bruger ordet 'lukket net', for det har en dårlig klang.
Men har ikke modtaget noget brev og er der nogen der kan fortælle hvornår det indtræffer?
Dansk Bredbånd, ComX m.fl. bliver udelukket fra deres fibernet, da Company X vil drive deres helt eget net, ligesom 3 heller ikke lader TDC eller andre bruge deres telemaster. Der kommer internet til dig, det er bare Company X der driver det for dig ;)
Snippet fra danskbredbaand.dk's presseside:
Jeg er pt. kunde hos dem (lejer kablerne hos EnergiFyn) og har skrevet til dem for at få svar på hvad det ville ændre. Intet har jeg hørt endnu, så det kan da godt være man lige skulle gribe knoglen og finde ud af hvem de så vil bruge som fiberleverandør hvis EnergiFyn ikke vil have dem med.
http://danskbredbaand.dk/articlecount.3/1379.aspx skrev:”Company X” har ingen betydning for Dansk Bredbånds kunder
Dele af pressen offentliggjorde mandag d. 1. marts en artikel som fortæller, at fiber-indholdsleverandørerne Smile og Profiber er gået sammen med en række energiselskaber med det formål at fusionere i et samlet firma.
Etableringen af det nye firma med arbejdstitlen ”Company X”, vil ikke få nogen betydning for Dansk Bredbånds eksisterende kunder. Kundeforholdet fortsætter uændret og Dansk Bredbånds forpligtelse overfor sine kunder, uanset hvilket energinet der er tale om, forbliver uændret med Company X’s etablering.
Hvis du har spørgsmål til sagen kan Kundeservice kontaktes på 70 10 13 18.
Jeg er pt. kunde hos dem (lejer kablerne hos EnergiFyn) og har skrevet til dem for at få svar på hvad det ville ændre. Intet har jeg hørt endnu, så det kan da godt være man lige skulle gribe knoglen og finde ud af hvem de så vil bruge som fiberleverandør hvis EnergiFyn ikke vil have dem med.
#8 skrev:De har nu gjort en god fangst i Anders Christjansen, du får svært ved at finde en mere energisk og kompetent chef.
Springet fra mobil til fibertelefoni er trods alt ikke så stort som hvis du ansatte direktøren fra en grønthandlerkæde
Der er da ellers mere fiber i en gulerod end i en mobil.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.