mboost-dp1

Computerbygning - Ordforklaring

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
16. jan. 2008 13:28
(En milliard-ende del af en meter eller 11.000.000.000 meter) (...)

Der skulle meget gerne have stået 1:1.000.000.000 meter :D
Gravatar #2 - vandfarve
16. jan. 2008 13:35
Følgende afsnit vil jeg gerne tage (meget kraftigt) forbehold for:

Metriske prefix-system, det
I stedet for at sætte nuller på et tal i en uendelighed benytter man sig af det metriske prefix-system til at holde tallene overskuelige. I computerverdenen benytter man sig mest af kilo (dvs. 1 KB = 1.000 byte), mega (dvs. 1 MB = 1.000 KB = 1.000.000 byte) og giga (dvs. 1 GB = … = 1.000.000.000 byte), men de første harddiske med 1 terabyte (1 TB = … = 1.000.000.000.000 byte) er begyndt at komme på markedet nu. Benytter sig af titalssystemet.

Jeg mente, at det ville være mere overskueligt, hvis man kun gennemgik det metriske prefix-system. Til de indviede vil jeg gerne forklare, at jeg også godt ved, at 1 KB = 1.024 B, men det havde jeg ikke lige overskud til at forklare på en kort, pædagoisk måde.
Gravatar #3 - vandfarve
16. jan. 2008 13:40
Hov, der var lige en lille fejl igen - og ja, jeg skal nok stoppe med at spamme forummet!

(...) selvom PCIe benyttes i tæt på 100% af alle nye computere. Denne artikel vil kun fokusere på denne teknologi og ikke APG.

Jeg vil hermed gerne afkræfte, at min artikel ikke kommer til at handle om AntiPiratGruppen. Desværre...
Gravatar #4 - MiniatureZeus
16. jan. 2008 13:42
#3 Hehe du havde konsekvent stavede APG alle steder hvor du mente AGP :P Den er der så lige smuttede i rette processen :)

Vil forsøge at rette fejlene asap :)
Gravatar #5 - vandfarve
16. jan. 2008 14:32

Potato, potato... (Noget siger mig, at det ikke helt virker på skrift.)

AGP og APG er næsten det samme :P Tak for hjælpen med at publicere artiklen. I har gjort et godt arbejde. Lige for en god ordens skyld vil jeg gerne sige, at jeg håber da, at alle fremtidige artikelskribenter vil opdatere ordlisten, så den kan bruges til andre formål end bare forberedelserne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login