mboost-dp1

The Party 2002

Gå til bund
Gravatar #101 - Romeo
24. nov. 2002 10:45
Ja lad os nu se hvor mange der dukker op.
Gravatar #102 - dnv
24. nov. 2002 21:34
Greetz til alle de gamle TP org.'er , vi var de sejeste ;-)
Held og Lykke med TP'02 fra en der var med i 9 år!
----
Selv skal jeg nok til CCC i berlin....
-DNV
------------Et klip fra thebus.de: --------
November 2002: TP is dead....Long live TUM'02... Hiho dear THE BUS attenders and sceners...As you might have already seen on the latest TP homepage at http://theparty.dkTP seems to be finally *DEAD* for sceners this year! It's really _very_ sad to have torealize and accept this but as TP organizers seem to never learn again _where_ theirroots have been when they started TP back in 1991 as a *pure* scene party time hasfinally come for sceners to turn their back on them and leave them alone for anuncertain period of time in the future.Maybe they will realize someday what the scene did for them and in all those years where TPwas still a *great* place for them to have fun, meet friends and have great competitionsin a pretty big location which always had its special atmosphere.So it's really hard for me to say the following this year as well:TP IS *DEAD* ... :-((But what would be THE SCENE if they would surrender now when losing a former nice eventto a horde of commercial g(l)amers?!Nothing! Right!!?THE SCENE will live on...and that's the reason that I'm also happy to announce maybe andhopefully a *NEW* chance in establishing a *NEW* scene-party for this yearwhere every scener is invited to attend and have at least the same *SCENE-FUN* as on thegood old and early TP's back in the days...LONG LIVE TUM'02 !!!!
So here's a possible alternative called TUM'02 this year which will be organizedby some freaky sceners in Mannheim / Germany at the *SAME* date as TP hadtaken place all the years: 27th - 29th of december !!Please *CHECK* their official website at: -=> http://www.tum-home.de/
Gravatar #103 - fessor
25. nov. 2002 14:11
#dnv

yepski.. truck kørsel i bedste stil :)

..fessor..
Gravatar #104 - Trenox
25. nov. 2002 19:35
Mekka/Symp. lukkede lige ned i dag.. =(
Gravatar #105 - sphinx
25. nov. 2002 21:38
Her kan i skrive under på at MS2K3 ikke skal lukke:
<A href="http://www.petitiononline.com/ms2003/petition.html ">http://www.petitiononline.com/ms2003/petition.html </A>
Gravatar #106 - Dwarf
26. nov. 2002 08:33
En lang række organizere fra MS, Evoke, Dialogos & Underground Conference har slået sig sammen for at lave et party i tyskland i påsken istedet for Mekka/Symposium, så det skal nok blive spændende, se mere på
http://breakpoint.untergrund.net/
Gravatar #107 - DaQuar
26. nov. 2002 16:55
#105 - Nok ikke så let at forhindre.. det var jo skænderier mellem organizerene..

The Party startede med scenere, men efterhånden som de er en uddøende race, skal TP finde andre måder at overleve på. Sidste år var stemningen i bund, og jeg tror primært det var deres regler den var gal med, de kom jo som et shock. Jeg tror vi er inde i en enorm nedtur, der startede med TP 2000, udviklede sig med TP 2001 og gik amok med CBN (der ikke blev til noget). Der går nok nogle år før det bliver godt igen (hvis ikke det kolde og upersonlige internet har overtaget til den tid)

jeg tager sku til TP igen i år.
Gravatar #108 - zZzleepY
2. dec. 2002 11:54
715?
Gravatar #109 - ZaNtA
7. dec. 2002 18:52
Hmm.. Lige et spørgsmål til jer allesammen!

Hvis nu man ikke gider at sidde i den utålelige larm i Hal 1, og man ikke har nogen interresse i at høre på gaymernes skrigerier i hal 2, og reservation i hal 3 er lukket.. HVOR FANDEN SIDDER MAN SÅ ???????

/zanta
Gravatar #110 - FreeAll
7. dec. 2002 19:17
På toilettet?
Well, Hal 2 er oki mht larmen.
Gravatar #111 - ZaNtA
8. dec. 2002 04:18
hehe.. Har ikke lyst til at komme i nærheden af et toilet til TP, de plejer at være mindre behagelige.. hehe..

Hmm.. synes bare der var sådan en skrigen derinde sidste år... OG så LUGTEDE der helt vildt af frisk gamer sved :/
Gravatar #112 - Dwarf
8. dec. 2002 16:56
Når du siger larm hvad tænker du så på der ?
Gravatar #113 - ZaNtA
8. dec. 2002 17:12
"ARGH, JEG HAVDE SET DIG"

"PIS, JEG HAVDE ELLERS SNIPEREN"

"PAS PÅ PAS PÅ"

alle de forskellige dejlige skrig og skrål sådan nogle 10 årige gamere slynger ud! Det er ikke til at holde ud at høre på!
Og i hal 1 tænker jeg på det der gigantiske overfede anlæg, man kan jo knap nok snakke sammen når der spilles "godt(?)" amiga musik!
Gravatar #114 - Romeo
10. dec. 2002 15:32
Sikke mange tilmeldninger der er i år. Snart 600. Det bliver da det vildeste party ever. yeah right.
Gravatar #115 - KarlMarx
11. dec. 2002 14:07
<STRONG>Zanta</STRONG>Amiga musik er det vildeste ... færdig ..det kan ikke diskuteres!
Gravatar #116 - [KAFK]Tharqa
11. dec. 2002 18:24
Jeg må ærlig indrømme jeg syntes ik at TP trækker lige så meget i mig i år som det gjorde sidste år.. :-
Gravatar #117 - KarlMarx
12. dec. 2002 10:02
TP har sku da ikke trukket i en de sidste 3 år mand ... i 99 kunne man allerede mærke hvordan den fede stemning var forsvundet ... nej vi skal længere tilbage i tiden for at TheParty var et fedt sted at være !!!
Gravatar #118 - sguft
23. dec. 2002 22:46
Nu var det ikke for at rive op i en halvgammel tråd, men ....

#95: Jo, vi er andre der også er ret splittede i det spørgsmål :)

Jeg har været til The Party siden '98 (jaja det er måske ikke meget i TP sammenhæng, men det er da om ik andet 5. gang i år). Allerede første gang blev jeg bidt af scenen, på det tidspunkt legede jeg lidt med programmering og drev et lille softwarefirma i min fritid og jeg blev da overvældet over de ting de forskellige grupper fremviste til arrangementet (mit første sceneparty). Siden da har jeg leget lidt med GFX programmering (DirectX/OpenGL) og har da også vundet nogle få konkurrencer til mindre parties. Så jeg betragter mig selv som værende en del af scenen idag.

Men samtidig har jeg også fået en vis interesse for CS (hadespillet over dem alle på scenen), det var rart i de gamle dage at stresse lidt af en gang imellem med nogle venner til et LAN over et slag CS. På et tidspunkt begyndte jeg så også at spille det online sammen med nogle venner og vi lavede da også en lille "klan" som man kalder det, hvor vi hyggede os engang imellem med at spille mod nogle andre. Den dag i dag (startede for 2 år siden) spiller jeg stadig på det plan, det er hyggeligt, det er afstressende og der er et godt fællesskab omkring det (ja, der findes skam også fornuftige og interessante mennesker på CS-scenen, tro det eller lad være).

Det er lidt med game-scenen som med indvandrer, udeforstående ser ofte kun de dårlige eksempler (dem der her refereres som folk der råber "LOTTTOOO!!!" og sviner hinanden til etc. men det er nu langt fra min erfaring, faktisk er der også mange fornuftige og interessante mennesker og mange af os har såmænd også et godt fællesskab sammen).

Jeg må dog indrømme at når jeg kommer til The Party, så føler jeg mig som en scener, så kommer jeg for at opleve atmosfæren, se en masse fede demoer på storskærm, deltage i nogle af konferencerne, møde gamle såvel som nye venner på begge scener og ellers bare hygge mig blandt alle mednørderne ;)

Og ja, jeg har da lovet nogle af gutterne, som jeg plejer at slæbe med derop, at jeg nok skal tage et slag CS med dem, men så snart vi er slået ud af comboen (dvs. efter 1. kamp ;) så står den da på kodning og erfaringsudveksling etc. til jeg går kold =)

Det var "lidt" om min baggrund for at tage til The Party og mit forhold til de 2 scener.

Til spørgsmålet om prioriteringen af gamerne til The Party, så må jeg sige at selvom jeg også må betragte mig som hørende til gamescenen, så er det dog scenen jeg brænder for når jeg er til TP og hvis TP var et rent Gameparty, så kom jeg ikke! Derfor piner det mig også at se at scenen sådan vender TP ryggen, det er scenere der gør The Party til et så fedt event som det er og selvom nogen gamere ikke fatter en bjælde af hvad scenen er og hvad den står for og sikkert ikke engang gidder lette deres dertil indrettede flade for at bevæge sig op til storskærmen og overvære comboerne, så er jeg overbevist om at der er mange, rigtig mange for hvem The Party ikke vil være det samme hvis scenen forsvinder helt, ligegyldig hvilken scene de så føler de har et tilhørsforhold til.

I den sidste ende kan jeg ikke se hvorfor der ikke kan slås bro imellem disse 2 scener, det må da bestemt også være i scenens interesse at være med til at lokke nogle af gamerne over på den "rigtige" side ;)Og hvor er muligheden bedre for at gøre dette end til et show-off event som The Party hvor begge scener mødes?

Jeg er sikker på der findes mange gamere derude som bare ikke har set lyset endnu og som skal hjælpes en smule ind i miljøet, for det er skam ikke alle "gamerlamere" der er hjernedøde ukreative tumper, det forsøger jeg ihvertfald selv at være et godt eksempel på ;)

Tilsidt må jeg lige slutte af med at sige at jeg er ganske enig i at TP ikke rykker nær så meget i en i år, som i nogle af de første år jeg var afsted (Kan desværre ikke udtale mig om de helt tidligere år, men 98 var første gang jeg var med og siden synes jeg partyet er gået ned af bakke, år efter år), alligevel tager jeg da med igen i år... måske lever jeg på et spinkelt håb om at scenen en dag vender tilbage på samme måde som jeg oplevede for snart 5 år siden, ellers skulle man måske forsøge sig som så mange andre og drage udenlands for at opleve denne stemning igen :)

(Jeg er tilsyneladende heller ik ret god til det med korte indlæg :)

//_DJ_
Gravatar #119 - SaD
24. dec. 2002 00:56
Gad vide hvor mange af jer der kalder jer "scenere", i virkeligheden ikke gerne ville give jeres ene testikel for at komme til at arbejde med at udvikle computer-spil?
Gravatar #120 - sguft
24. dec. 2002 12:44
Der er da så absolut heller ikke noget galt i at udvikle computerspil, faktisk er flere af de store titler igennem tidens løb lavet af scenere.

Men det at lave computerspil hører ikke på samme måde scenen til, det er noget som for nogen er en naturlig følge af scenearbejdet, da den viden man får på scenen kan udnyttes inden for andre områder også, specielt indenfor spilbranchen. Men også inden for filmbranchen, faktisk er det en scener der har været med til at lave nogle af de fede effekter i The Matrix (har desværre ikke lige et link, så den må I ta mit ord for (ye right :p))

Grunden til at der er en så stor kløft imellem scenere og gamere tror jeg skyldes at spil går imod scenens idealer.
Scenen står for kreativitet og intellektuelle udfordringer, hvor spil mere anses for at være fordummende tidsfordriv.

Men dermed ikke sagt at der ikke professionelt kan være et afhængighedsforhold imellem scenen og gamerne.

//_DJ_
Gravatar #121 - Ordneren
24. dec. 2002 12:56

#119, det er der ret mange af os der gør eller har gjort i tidens løb.

(Og det har så vidt vides ikke kostet nogle testikler. Jeg har ihvertfald stadig begge to :P)

God Jul :)
Gravatar #122 - SaD
26. dec. 2002 11:17
@ 120 og andre "scenere",

At kalde spil "fordummende" er temmeligt ensidigt.
Det er rent faktisk igennem spil og leg, at børn lærer hvordan man bærer sig ad i verden. Det er sådan børn øver sig i at blive voksne, og voksne træner reaktionsmønstre i situationer vi måtte kunne komme ud for.
Sådan noget som TV kunne man kalde paralyserende (og i nogle tilfælde "fordummende"), da TV ikke kræver anden interaktion end tryk med fjernbetjeningen - mens "spil" slet ikke kan eksistere uden spillerens aktive medvirken.

Der er en tæt sammenhæng imellem spil, leg og læring, og når "scenere" laver musik, grafik og demoer, er det nøjagtigt det samme der sker. Det er leg - det er spil.

Så for mig at se, er det kun et udtryk for en stor usikkerhed når nogen af jer "scenere" basher knægte der spiller Counter-strike. Og så er det desuden temmeligt afstumpet.
Hvis man oprigtigt gerne ville arbejde med udvikling af computer-spil, er Counter-strike s'gu et studie værd. Det spils popularitet er absolut usammenligneligt med noget andet spil. Det engagement der lægges for dagen af Counter-strike spillere, både hvad angår udvikling af hjemmesider og social interaktion igennem klaner og opbygning af communities, er bare aldrig set før i så stort et omfang som det Counter-strike har affødt. Hvorfor? Hvad er det dét skide spil kan? Interesserer det jer slet ikke?
I synes det er SÅ irriterende når disse knægte råber "LOTTO" - ville I ikke være rævestolte af at kunne lave noget der i samme grad kunne fremkalde så stærke følelser, reaktioner og engagement?

Enten er det jeres mindreværds-komplekser der skinner igennem, eller også er det fordi der er opstået respekt omkring at kalde børn der leger, for "gaymer lamers". Og det er både misforstået og en anelse patetisk.
For min skyld må I hellere end gerne blive ved med at dyrke polygoner der drejer rundt om sig selv til lyden af midt-firser midimusik, og stædigt holde fast i et frosset billede af hvad "scenen" skal være - jeg fortæller blot hvordan I ser ud.

Glædelig jul og godt nytår :)
Gravatar #124 - Acro
27. dec. 2002 23:24
#122:
Sådan.
Gravatar #125 - sguft
1. jan. 2003 21:52
#122: Nu forsøgte jeg bare at forklare udenforstående hvordan de fleste scenere ser gamere og hvis du læste #118 ville du også vide at jeg faktisk har et forhold til begge miljøer.

og ja, de fleste scenere ser netop gaming som fordummende tidsfordriv, hvilket jeg som gamer indimellem også selv har måttet sande. Den tid jeg har brugt på gaming ville jeg såmænd gerne ha igen så den kunne være brugt på noget lidt mere fornuftigt.

Lad der ikke være nogen tvivl om at Gaming er mere aktivt end at se TV, men det er stadig på et underholdningsplan og for mange tager det overhånd og går ud over lektier og privatliv etc. Hvilket jeg desværre også selv har måttet sande. Man ser hver uge folk der forsøger at stoppe med at game fordi det har ødelagt enten deres privatliv (kæresten gad ikke finde sig i man sidder og gamer 4-6 timer om dagen, hvilket desværre er realiteten for en hel masse unge idag) eller også fordi de er kommet voldsomt bagefter i deres uddannelse (og ja, vi taler her typisk folk i alderen 18-30 år, det er ikke kun børn der er bidte af online gaming). Men de fleste er så dybt afhængige at de vender tilbage igen efter et par uger.

Det er klart at vil man arbejde med udvikling af spil er det da ikke så tosset selv at have været bidt af et computerspil og derigennem have fået noget erfaring med hvad der gør et spil successfuldt og hvad det er som skal til for at fange folk.Men har du ikke programmeringserfaringen nytter det næppe meget ... de 2 år jeg har været med på gamingscenen har jeg endnu ikke set så meget som ét firma der ansatte gamere som konceptudviklere til fremtidige spil, så medmindre du altså har brugt din tid på andet end at game dagen lang kommer du altså ikke langt på den baggrund.(Dermed ikke sagt at der ikke kan ske at være fremtide muligheder som konceptudviklere for gamere her, men det vil være et absolut fåtal, ligesom det også er et absolut fåtal der er istand til at leve af gaming idag)

En positiv ting ved CS, eller rettere, klanlivet omkring et så populært spil er at mange unge kommer til at beskæftige sig med udviklingen af hjemmesider, både i form af klansider (hvor der er lidt prestige i at have de pæneste og mest funktionelle sider etc hvilket ofte kræver indsigt i enten PHP eller ASP) men også i form af de mange communitysites der skyder op. Men når det er sagt, så er det igen kun et fåtal af gamerne der gidder beskæfte sig med den slags og så er spørgsmålet jo om dem der har interessen for at lave hjemmesiderne ikke idag ville sidde med deres eget webfirma og lave løsninger for firmaer, hvis det ikke var fordi de brugte al fritiden på CS istedet?

Så meget kan man sige om online gaming .. men fra mit synspunkt og med det indblik jeg har i den verden, kan jeg kun konkludere at gaming bremser udviklingen for mange unge - da det er sjovere at sidde og blive underholdt, end at være produktiv (hvilket for de fleste minder om lektier eller andet skræmmebillede fra skolen).

Der er scenen trods alt langt mere kreativt anlagt og modsat gamere, har scenere somregel næppe de store problemer med at få jobs i erhvervslivet, da scenen i sig selv nærmest uddanner folk ved at opfordre til at konkurrere på et intellektuelt plan hvor viden er en af magtfaktorne til success.
Gravatar #126 - Trenox
2. jan. 2003 20:58
"For min skyld må I hellere end gerne blive ved med at dyrke polygoner der drejer rundt om sig selv til lyden af midt-firser midimusik"

- tak :)
Gravatar #127 - Devastator
5. jan. 2003 06:40
#125 1. af alt, så kender du lidt til ingenting til hvor mange børn/unge der bruger så meget tid på at spille computer spil så det går ud over deres uddanelse.

2. Så kan jeg ikke se forskellen på at sidde og lave track-musik til kl 05:00 om morgenen og møde smadret op i skolen, eller at have spillet warcraft III hele natten.

Jeg tror et af de store emner er at scenere mener de er mere begavet end de såkaldte "gamere", men hvad er en gamer?
når der bliver talt negativt i disse sammenhæng så er en gamer altid en 15 årig bumset knækt, der lider svagt af DAMP, som derudover ikke kan finde ud af andet.
Personligt er jeg netop igang med MCSA certificering, og på det kursus jeg går på er der ikke en eneste der ikke bruger noget af sin fritid på at spille computer spil.

Klart kan det da gå ud over hvad man "kunne" have lært, men så kan det at feste hver 2. weekend straks i større omfang stilles op som ungdommens største problem mht. til gennemførsel af uddanelser.

Der vil altid være ting der gør at unge bruger mere tid på det og mindre på deres uddanelse, men er dette automatisk dårligt? handler det ikke om at leve livet mere end at få høje karrakterer?

Jeg har været indblandet i mange online gaming comunitys siden 97, og har bla. været med til at arrangere lan partys siden 98, (NAQ-party/area99) dette har givet mig utroligt stor viden om computer/netværk og vigtigst af alt, andre mennesker.

Noget af det der præger gaming scenen er netop at det er ALLE slags folk der eksisterer her.

Til de netparty's jeg er med til at arrangere stiller vi rammerne, og deltagerne bestemmer dagsordenen ved at vælge at deltage i de events vi laver, eller ikke.
Det vi har kunnet se igennem tiden med mange forskellige initiativer (ja vi har også haft demo making med som en del) er at det folk finder vigtigst er at der er lidt konkurrence i det de fleste brguer tid på, det værende størst af alle Counter-Strike, herefter warcraft III som er ved at udvikle sig enormt, scenen hertil er idag større end Quake3 scenen som vi tidligere har haft stor deltagese fra.
Herudover er der nye spil på vej ind så som UT2k3.

Ud over disse ting laver vi graffik konkurrence over forskellige emner, lidt hjemmeside udvikling og funn events så som fodbold 5vs5 cola på tid og lign ;)

Hvis demo scenen idag mener der er for lidt events for dem, må dette jo skyldes at scenen enten er for lille, eller mangler initiativrige personer.
Gravatar #128 - sguft
8. jan. 2003 11:04
Devastator: Nu kender jeg lidt mere til gaming end de fleste, jeg har deltaget i/arrangeret LAN's siden 95. Heriblandt har jeg bl.a. været med til at afholde The Party 99 og CBN 15. Siden 99 har jeg været aktiv på den danske Counter-strike scene og idag kender jeg mere til den end de fleste bl.a. igennem mit arbejde for Jubii Games som jeg idag er med til at administrere i det daglige.
Nu kan man jo så undre sig over at jeg ikke forsøger at forsvare gamere når jeg selv har været, og stadig på et niveau, er gamer. Men det skyldes at det jeg generelt oplever på scenen er en utrolig stor mængde unge (mellem 10 og 30 år) der sidder og kuggelurer derhjemme i det daglige og som hellere vil spille CS til kl. 02 om natten end tænke på at være udhvilet til næste skole-/arbejdsdag (og ja, jeg har selv været der). Og det er altså sidenhen gået op for mig at det er mildest talt "spild af tid" hvis det er at det foregår på det niveau som mange af elite klanerne spiller på.
Problemet er at man nærmest kan blive afhængig af det og CS dermed ryger op som 1. prioritet i ens hverdag.
Er man ikke afhængig af det (som jeg tror er det plan du snakker om), så er det da fedt med et spil i ny og næ til at stresse lidt af på, og det er også det plan jeg forsøger at holde nu. Jeg siger bare at det for mange tager overhånd, specielt når folk begynder at gå op på det niveau hvor der er store pengepræmier indvolveret.

Det er så min subjektive mening og det kan du ligge i hvad du vil, men du kan vist næppe påstå at jeg intet kender til problematikken med hvor mange børn/unge der bruger alt for meget tid på gaming. Om du så er enig eller ej, vil jeg vove at påstå kommer i høj grad an på hvor meget du selv har set indenfor dette miljø (hvis du er Devastator fra tidl. fuse vil jeg tro du er rimelig informeret :) og om du som dybt indvolveret i denne scene er istand til at se kritisk på det udefra.
Gravatar #129 - Devastator
8. jan. 2003 21:03
1. af alt er fuse ikke tidligere, vi lever skam stadig.

og ja det er selvsamme person.
Alle de personer jeg igennem tiden har været i clan med har aldrig fået problemer mht. til uddanelse, arbejde kærrester eller familie pga. gaming.
Folk går op i det med forskellig gejst, og der er da sikkert nogle der får problemer pga. det. Men folk der ikke kan administrere fritid/hobby/sjov og proffesionelt liv, så som arbejde og skole og lader det ene tager overhånd over det andet vil få problemet uanset om det er computerspil, lystfiskeri eller go-kart racing.
Gravatar #130 - Dwarf
9. jan. 2003 12:07

Ja hvad pokker tror du folkene bag 3DMark og Max Payne f.eks. lavede før i tiden. Mad Onion og især Remedy som har fremstillet disse, er da nok et af de mere kendte navne overhovedet fra 90'erne indenfor scenen. Jeg tror nu ikke ligefrem at de har betalt nogen klunker for at lave det. Jeg tror nu mere at de med deres viden og erfaring indenfor kode etc. har fundet ud af hvordan de kan score kassen.

Derimod tvivler jeg også kraftigt på hvor mange firmaer der ansætter gamere eller bare folk med f.eks. 3 års spil-erfaring, frem for en person som har kodet i 3 år. Chancen for at det vil ske, skal du som gamer dælme lede længe efter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login