mboost-dp1
1:1 billed på tv.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
Er lige oprettet for er kommet ud for et lille problem, som jeg håber nogle af de kloge hoveder kan svare mig på.
Jeg har fået til opgave at skulle lave en reklame for en bekendt, og den skal køre på et 37" tv.
Problemer er så for mig, at han gerne vil have nogle af de billeder der skal på, skal være som filen nu er. F.eks. et billed er der 30x45, så når det bliver vist på tvet, skal det være 30x45.
Så sad lige og tænkte over.. Hvordan får jeg dog det til at passe med det samme, i stedet for at skulle sidde og fedte utrolig lang tid med det?
Mange tak på forhånd
Er lige oprettet for er kommet ud for et lille problem, som jeg håber nogle af de kloge hoveder kan svare mig på.
Jeg har fået til opgave at skulle lave en reklame for en bekendt, og den skal køre på et 37" tv.
Problemer er så for mig, at han gerne vil have nogle af de billeder der skal på, skal være som filen nu er. F.eks. et billed er der 30x45, så når det bliver vist på tvet, skal det være 30x45.
Så sad lige og tænkte over.. Hvordan får jeg dog det til at passe med det samme, i stedet for at skulle sidde og fedte utrolig lang tid med det?
Mange tak på forhånd
Hov undskyld de manglende infoer.
Jepper 30x45 cm. Overvejer enten powerpoint eller flash. Ved ik lige helt hvad det bliver endnu..
Det er 16:9
At der er kant rundt om gør skam ikke noget..
Jepper 30x45 cm. Overvejer enten powerpoint eller flash. Ved ik lige helt hvad det bliver endnu..
Det er 16:9
At der er kant rundt om gør skam ikke noget..
#5: Xill
"jeg har fået til opgave at skulle lave en reklame for en bekendt, og den skal køre på et 37" tv."
"jeg har fået til opgave at skulle lave en reklame for en bekendt, og den skal køre på et 37" tv."
4 skrev:Overvejer enten powerpoint eller flash.
Så skal du have fat i nogen med forstand på enten PowerPoint eller Flash. Det kan godt være her i tråden, men det hjælper jo altid at vide hvad man skal spørge om. :)
Jeg kan da fortælle at det tidligere har generet mig at PowerPoint (og resten af MS office) er så dårlig til billedstørrelser (fx. netop det 1:1 du efterspørger). Sidst jeg prøvede kunne den ikke læse størrelsen fra billedfilen (DPI), men man kan da selv indtaste størrelsen i centimeter. Men hvor man så angiver skærmens størrelse ved jeg ikke lige, jeg kan ikke umiddelbart finde det.
Har du overvejen OpenOffice.org? Det skulle slet ikke overraske mig hvis den håndterede dette bedre, fx. ved at benytte DPI'en fra filen. Jeg kan dog ikke teste det lige nu.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.