mboost-dp1
1->4 RJ45 stik
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Mojn jungs
Jeg har netop fundet et 1->4 RJ45 stik i en rodekasse her på jobbet. Der er 1 han-stik på og fire hun-stik. Spørgsmålet er om den virker som en switch?
Jeg har ikke mulighed for at tage et billede, men jeg kan afsløre, at der ingen strøm skal til, og at der ud for hun-stikken står "TEL1" op til og med 4. Jeg har aldrig set sådan en ting før, men siden der nu står TEL på, så kunne jeg forestille mig, at det er til IP-telefoni. Men hvad siger i?
Jeg har netop fundet et 1->4 RJ45 stik i en rodekasse her på jobbet. Der er 1 han-stik på og fire hun-stik. Spørgsmålet er om den virker som en switch?
Jeg har ikke mulighed for at tage et billede, men jeg kan afsløre, at der ingen strøm skal til, og at der ud for hun-stikken står "TEL1" op til og med 4. Jeg har aldrig set sådan en ting før, men siden der nu står TEL på, så kunne jeg forestille mig, at det er til IP-telefoni. Men hvad siger i?
Det er næppe en Switch, hehe, men det er helt sikkert en adaptor der muliggøre at køre f.eks 2 tlf igennem på det eksisterende data kabling
Det er vel noget i den her stil: http://img.en.china.cn/0/0,0,269,20118,450,253,7d7...
Det er vel noget i den her stil: http://img.en.china.cn/0/0,0,269,20118,450,253,7d7...
Helt korrekt. men kan også bruges til data trafik.siliankaas (4) skrev:men det er helt sikkert en adaptor der muliggøre at køre f.eks 2 tlf igennem på det eksisterende data kabling
For eksempel et office med et cat5 kabel kan deles op til max 4x10mbit eller 2x100mbit eller 1x1000mbit der må i så fald ikke være nogen hub eller switch imellem PC og hovede switchen og der skal bruges en adapter i begge ender.
Tiltider brugt i data tavler.
Efter som der står TEL1 osv. vil jeg skyde på den er beregnet til at køre telefoni over RJ45 kabler.
Alm. telefoni bruger 2 ledere, i et UTP kabel er der 8, så med én af dem her i hver ende, kan du have 4 analoge telefonforbindelser over ét netværkskabel...
#9 wrong, både 10-base T og 100-base TX benytter 4 ledere. Dermed kan man med en adaptor køre 2 af disse forbindelser over samme kabel.
Alm. telefoni bruger 2 ledere, i et UTP kabel er der 8, så med én af dem her i hver ende, kan du have 4 analoge telefonforbindelser over ét netværkskabel...
#9 wrong, både 10-base T og 100-base TX benytter 4 ledere. Dermed kan man med en adaptor køre 2 af disse forbindelser over samme kabel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.