mboost-dp1
2 stk. SSD (Raid0) - hvilke skal jeg vælge?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey!
Er der nogen der vil give deres input til hvilken SSD model jeg bør anskaffe mig til at køre i raid0. Mit OS er Win7 64 bit.
Jeg har kigget på følgende:
- Crucial RealSSD C300 64 GB
- Intel X25-V Value SATA Solid-State Drive 40 GB
- OCZ Agility 2 Series Solid State Disk 60 GB
- OCZ Vertex 2 Series Solid State Disk 60 GB
De ligger pt. i prislejet 780-1000 kr pr. stk.
Sammenligning hos EDBPriser.dk
Sammenligning hos TomsHardware - NB. ikke helt brugbar for OCZ diskene (det er ikke de valgte modeller)
Har nogen erfaringer med disse ssd'er, og gerne i raid0?
Har jeg overset nogle producenter/ssd'er i dette prisleje?
Såvidt jeg kan læse fungerer TRIM stadig ikke i raid for minimum Intel SSD'erne. Nogen der har erfaring fra de andre producenter?
På forhånd tak,
Er der nogen der vil give deres input til hvilken SSD model jeg bør anskaffe mig til at køre i raid0. Mit OS er Win7 64 bit.
Jeg har kigget på følgende:
- Crucial RealSSD C300 64 GB
- Intel X25-V Value SATA Solid-State Drive 40 GB
- OCZ Agility 2 Series Solid State Disk 60 GB
- OCZ Vertex 2 Series Solid State Disk 60 GB
De ligger pt. i prislejet 780-1000 kr pr. stk.
Sammenligning hos EDBPriser.dk
Sammenligning hos TomsHardware - NB. ikke helt brugbar for OCZ diskene (det er ikke de valgte modeller)
Har nogen erfaringer med disse ssd'er, og gerne i raid0?
Har jeg overset nogle producenter/ssd'er i dette prisleje?
Såvidt jeg kan læse fungerer TRIM stadig ikke i raid for minimum Intel SSD'erne. Nogen der har erfaring fra de andre producenter?
På forhånd tak,
Tak for input. :)
Iflg. min research er X25-M og X25-V relativt tæt på hinanden i performance. Jeg har også god erfaring med min X25-M G2 80GB i min netbook. De nye diske er dog til min stationære.
Er der nogen der kører SSD i raid herinde, som vil fortælle lidt om deres erfaringer? Specielt gerne hvis ovennævte diske er brugt :)
Iflg. min research er X25-M og X25-V relativt tæt på hinanden i performance. Jeg har også god erfaring med min X25-M G2 80GB i min netbook. De nye diske er dog til min stationære.
Er der nogen der kører SSD i raid herinde, som vil fortælle lidt om deres erfaringer? Specielt gerne hvis ovennævte diske er brugt :)
Jeg har researchet lidt mere, og flere er af den mening at man med fordel kan anskaffe sig en større SSD og opnå samme eller større fordele.
Link1
Link2
Sagen er jo at de større SSD'er også ofte er hurtigere, og man får jo TRIM med oveni, hvilket jo er lidt væsentligt. Så nu kigger jeg også på disse 4.
Link1
Link2
Sagen er jo at de større SSD'er også ofte er hurtigere, og man får jo TRIM med oveni, hvilket jo er lidt væsentligt. Så nu kigger jeg også på disse 4.
Ja den er god. Her er en lign. video:
Jeg regner med at bestille Crucial C300 128GB i morgen.
Tak for input.
Ja den er god. Her er en lign. video:
Jeg regner med at bestille Crucial C300 128GB i morgen.
Tak for input.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.