mboost-dp1
24" monitor, budget ca 4000 kr
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej alle
Jeg er på udkik efter en ny monitor og har tænkt på dell ultrasharp u2410.
Jeg er dog blevet lidt bekymret efter at have læst den har problemer med "teint", dvs den har ikke uniform farve. Problemet skulle ligge ved LGs panel. Har i nogen erfaring med dette?
Andre forslag til skærm (4000 er loft)?
Tak for hjælpen...
Jeg er på udkik efter en ny monitor og har tænkt på dell ultrasharp u2410.
Jeg er dog blevet lidt bekymret efter at have læst den har problemer med "teint", dvs den har ikke uniform farve. Problemet skulle ligge ved LGs panel. Har i nogen erfaring med dette?
Andre forslag til skærm (4000 er loft)?
Tak for hjælpen...
#1 Hvad er dit behov? Det bliver lidt nemmere at ramme en paneltype når vi ved hvad du vil bruge den til.. Så kan vi nemmere give nogle gode bud..
Men allerede nu kan jeg da nævne at HP har nogle S-IPS skærme i det prisområde, og de er faktisk rigtig RIGTIG gode.
Edit: LP2475w Den har endda 3 års on-site garanti.
Hvis du er mere interreseret i funktion end looks, så er den et godt bud!
Men allerede nu kan jeg da nævne at HP har nogle S-IPS skærme i det prisområde, og de er faktisk rigtig RIGTIG gode.
Edit: LP2475w Den har endda 3 års on-site garanti.
Hvis du er mere interreseret i funktion end looks, så er den et godt bud!
Jeg har haft min U2410 i et lille års tid og er rigtig glad for den.
Primært bruger jeg den til billedredigering, hvor den kører kalibreret sRGB og har rigtig gode farver.
Til spil er den også rigtig god, da den i "gaming mode" har en meget lav latency.
Jeg har ikke haft problemer med den og kan kun anbefale den på det kraftigste.
Primært bruger jeg den til billedredigering, hvor den kører kalibreret sRGB og har rigtig gode farver.
Til spil er den også rigtig god, da den i "gaming mode" har en meget lav latency.
Jeg har ikke haft problemer med den og kan kun anbefale den på det kraftigste.
Personligt var jeg nok selv hoppet på en "Eizo EV2333WH" eller en samsung 245T <- storebroderen til den min afdøde 244T (stort set den samme skærm) og den var fantastisk
Men jeg er altså også en sucker for S-PVA
De ligger godt nok liidt over de 4k, men kan nok findes meget tæt på.
Eller hvis du skal være rigtig awesome, så ville jeg prøve at finde en brugt samsung XL24, for det lyder lidt til du er til kvalitet frem for alt!
Men jeg er altså også en sucker for S-PVA
De ligger godt nok liidt over de 4k, men kan nok findes meget tæt på.
Eller hvis du skal være rigtig awesome, så ville jeg prøve at finde en brugt samsung XL24, for det lyder lidt til du er til kvalitet frem for alt!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.