mboost-dp1

2min 50 sec boot time..

Gå til bund
Gravatar #1 - xXgmzorXx
19. jul. 2009 01:29
Det er sku alt for langsomt, er der ikke noget man kan gøre for at få den til at starte hurtiger?
For det første bruger computeren 1 minut og 28 sekunder på at komme forbi de der bundkort ting. Når den så logger ind, tager det også ca et halvandet minut, før jeg kan gå ind på Firefox.
Min computer har ca. en værdi af 10.000kr, men er langsommere end min vens computer som er ca. kun 4000kr i værdi.
Vi har begge to, Windows Vista, men jeg har slået alt software fra når windows starter.

Jeg har skiftet fra Vista til 98 layout, for at få mere hastighed.
Jeg har slettet alle genveje fra skrivebordet.
Jeg har en hel blank blå baggrund.
Jeg har resettet alle instillingerne.
Jeg har fjernet 300gb af min harddisk, så der kun Windows og 5 programmer, og Firefox.
Jeg prøvet med forskelligt software som burde hjælpe, men det er sku kun noget møg man skal betale for, som ik' virker.

Efter alt det, genstarter jeg computeren, og jeg venter ca 2 min. og 50 sec. før jeg kan gå ind i Firefox (også er computeren stadig langsom i 3 minutter, før den pludselig er super-turbo, og det hele.
Hardware: AMD Phenom II X4 940 CPU. 4GB Ram. 64bit styrestystem. ATI radeon 4870 1GB. Asus m3a79-t deluxe (Jeg får en 5.9 rating på Vista)
Og det tager næsten 3 minutter at starte computeren...?
Men jeg tror der noget i vejen med bundkortet, for det kan altså virkelig ikke passe, at den stopper når den viser et "Asus m3a79-t deluxe" billede, som så står der i 1 minut, også når den forsætter, er der den der underscore helt oppe i øverste venstre hjørne, som skal blinke i også ca et minut, før den kommer ind i vista..
Har scannet for virus (og der er ingen virus ofc), og min ven aner sku ikke hvad der er i vejen.
For 2-3 uger siden, skrev jeg at det tog 1.3 min. at starte computeren, og fik ingen råd. Og nu for vær dag bliver computeren langsommere, og jeg er også begyndt på at få "Blue screen of death", hvis den bare står stille når den kommer ind i Windows. Kan der være noget med mit bundkort?? For Windows siger at computeren virker som den skal, uden fejl eller noget..
Mere mærkligt, er jo så at den starter langsommere, for vær gang jeg slukker den.
1000 tak hvis I kan hjælpe.
Gravatar #2 - Tumleren
19. jul. 2009 02:00
Tjek om ASUS har smidt en BIOS-update ud til bundkortet, det kunne godt lyde som om det var der den er gal, når den tager så lang tid om at komme gennem det
Gravatar #3 - xXgmzorXx
19. jul. 2009 03:03
BIOS (10) [BIOS History]

BIOS-Utilities (1)

Øh der er 10 "BIOS history"
og en Utilitie...

Jeg kan downloade:

"Afudos BIOS update tool V2.38"
eller

"M3A79-T Deluxe BIOS 1001
01. Fix the issue that the CPU fan speed may be incorrect under Q-fan "Slient Mode".
02. Reduce the thermal of the CPU. "

Hvad for en? ...
Gravatar #4 - Plimmer
19. jul. 2009 03:55
eventuelt memtest rammene.

Når du engang får den til at vitke nogenlunde normalt så slå din raid controller fra inde i bios'en (hvis du ikke bruger raid self.), det plejer at barbere en 10-15 sec af opstarts tiden.
Gravatar #5 - xXgmzorXx
19. jul. 2009 04:08
Plimmer (4) skrev:
eventuelt memtest rammene.

Når du engang får den til at vitke nogenlunde normalt så slå din raid controller fra inde i bios'en (hvis du ikke bruger raid self.), det plejer at barbere en 10-15 sec af opstarts tiden.

RAID = 2 harddiske der arbejder som ét?
Jeg har 2 harddiske, men ved ikke om de er slået på RAID..
Gravatar #6 - JensOle
19. jul. 2009 07:55
Har du i biosen sat den til foerst at boote fra den rigtige harddisk foerst, eller er den ude og proeve cd-rom, floppy, netvaerk ... Her plejer man at kunne hente lidt tid.
Ogsaa "quick-self check", men det er normalt slaaet til, som default.
Gravatar #7 - xXgmzorXx
19. jul. 2009 13:38
Begge mine harddiske er det samme model, så hvordan kan jeg kende forskel?
Gravatar #8 - Skak2000
20. jul. 2009 12:58
xXgmzorXx (1) skrev:

For 2-3 uger siden, skrev jeg at det tog 1.3 min. at starte computeren, og fik ingen råd. Og nu for vær dag bliver computeren langsommere, og jeg er også begyndt på at få "Blue screen of death", hvis den bare står stille når den kommer ind i Windows. Kan der være noget med mit bundkort?? For Windows siger at computeren virker som den skal, uden fejl eller noget..
Mere mærkligt, er jo så at den starter langsommere, for vær gang jeg slukker den.
1000 tak hvis I kan hjælpe.

Jeg havde også problemer med "Blue screen of death" på min bærbar for nogle måneder siden, en geninstallation ordnede problemet. Kunne være det til være en løsning.

Har du prøvet at reset BIOS?

OT: Opstart tid for min 56 sek.
Gravatar #9 - xXgmzorXx
21. jul. 2009 16:44

Hvordan resetter jeg BIOS?
Gravatar #10 - Rasmus064
24. jul. 2009 12:33
xXgmzorXx (9) skrev:

Der er vist flere måder, men tror det lettest vil være at du bare tager BIOS batterie ud i et stykke tid også sætter det i igen.
Gravatar #11 - Tumleren
24. jul. 2009 13:37
xXgmzorXx (9) skrev:

Tag alt strøm fra computeren - Hiv stikket ud af stikkontakten. Find så batteriet på bundkortet. Det ligner sådan et du kommer i et ur, bare større (sådan et fladt et).
Tag batteriet ud, og lad det være ude i lidt tid.
Sæt det i igen, og tænd computeren. Så burde BIOS være nulstillet
Gravatar #12 - themuss
24. jul. 2009 14:06
Come on folkens, den nemmeste måde er at tage strømmen fra maskinen og shorte reset bios-pinsne som er et sted på bundkortet (gerne sydøstlig retning).
Gravatar #13 - Plimmer
24. jul. 2009 14:54
Gå ind i biosen tryk på "restore to factory defaults".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login