mboost-dp1

500W er det nok

Gå til bund
Gravatar #1 - kajseren
21. maj 2008 18:25
Hej skal til at samle mig en ny computer, men er der noget jeg ikke har ret meget styr på inden for det felt er det PSU

Køber følgende:
8GB Corsair Ram (2 PC-6400 Kits)
160gb seagate sata harddisk
Intel Core 2 Duo E8400
Asus P5N32-E SLI PLUS, LGA775
Asus 9800GTX, 512MB

Ved godt det er en lille harddisk men bruger gennerelt ikke ret meget plads.

Spørgsmålet er så om min gamle Q-TEC 500W PSU kan klare mosten den er ca. 1-1,5år gammel
Gravatar #3 - Toff.
21. maj 2008 19:03
hmm har en 400W til:

Intel Core 2Duo E8200
XFX Geforce 8800GT
4GB Corsair Ram
160Gb, 320Gb og 500Gb HD
Har ikke problemer så tror nok din kan klare mosten ;-)

Det er jo et forsøg værd
Gravatar #4 - steffanp
21. maj 2008 20:05
Jeg tror ikke at 500W er nok. Effekten aftager jo med tiden, så der skal også være noget at ta' af. Men følg Kimx's link og regn på det.
Gravatar #5 - Fjolle
21. maj 2008 20:07
4 skrev:
Jeg tror ikke at 500W er nok. Effekten aftager jo med tiden, så der skal også være noget at ta' af. Men følg Kimx's link og regn på det.

Undskyld, men HVAD???
Gravatar #6 - vandfarve
21. maj 2008 21:07
#5 Den effektive effekt (dårligt ordvalg, I know) falder over tid, når transistorerne og kredsløbet bliver brugt. Jeg kan på ingen måde forklare det, da jeg slet ikke besidder den nødvendige, fysiske viden til at forklare det, men man kan altid prøve at wiki det...

Ellers kan du kigge på linket, hvor man selv har mulighed for at indtaste PSU'ens alder, så programmet selv kan tage højde for det reelle effekt-output.
Gravatar #7 - Fjolle
21. maj 2008 21:24
Det kan da kun være fordi kondensatorerne bliver dårlige (Hvilket de også skriver på siden), hvilket efter lidt søgning vistnok kun sker hvis det er nogle dårlige kondensatorer.
Men hvis dette sker i min strømforsyning ville jeg personligt slet ikke turde køre med den.
Gravatar #8 - steffanp
22. maj 2008 04:54
jeg mente nu at alle strømforsyninger aftog med tiden, men det kan da være det kun er et sjældent problem. Men Hvis man følger kimx's link vil man også kunne se, at en stærkere strømforsyning er anbefalet hvis den skal bruges i mere end et år.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login