mboost-dp1

6xPCI + Quad-core

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
29. jun. 2008 20:57
Er der nogen der kender til et motherboard med 6 PCI slots, der kan klare en Quad-core CPU? (Helst AMD, men Intel kan også bruges)

Det eneste MB jeg har haft held til at finde er dette, men det er kun til Dual-core.

Hvis det ikke er muligt at få et MB med 6xPCI, så kan et MB med 5xPCI til en AMD Quad-core også bruges.

Nogen gode ideer, til hvor jeg kan finde det?
Gravatar #2 - lolage
29. jun. 2008 21:23
Gravatar #3 - BurningShadow
29. jun. 2008 21:38

...bare med lidt flere PCI slots.

Det er intet problem at finde et MB der kan klare en Quad-core CPU, så længe det kun er 2-5 PCI slots, men jeg skal bruge 6 stk.
Gravatar #4 - Dreadnought
29. jun. 2008 23:01
Hvad med et bundkort med fem PCI-sokler og en PCI-riser med 2?
Aner ikke hvor godt det virker, men det er måske en mulighed.
Hvad skal du bruge det til?
Gravatar #5 - lolage
30. jun. 2008 00:04
Du kan da prøve den her ACME Motherboard Finder ^^
http://www.acme.com/build_a_pc/boardfinder/
Gravatar #6 - BurningShadow
30. jun. 2008 06:55

Det er muligvis den bedste løsning, hvis ikke der er nogen der kender sådan et MB (hvilket det ikke ser ud til).

Er der nogen der ved om man kan få noget i retningen af det her i en dansk netbutik, så jeg ikke skal vente flere halve århundreder?
Gravatar #7 - KC
30. jun. 2008 23:55
Du kan evt. se om du kan finde et mobo der har de komponenter onboard som du forsøger at presse ned i PCI slots?
Hvad skal du bruge alle de slots til?
Gravatar #8 - BurningShadow
1. jul. 2008 03:58

Det er fordi jeg skal bruge et "par" SATA porte, men der er ikke så mange motherboards der har 24 onboard porte.

Det er til min filserver, og grunden til at jeg skal bruge Quad-core, er at maskinen samtidig skal kunne bruges som build-server.
Gravatar #9 - BurningShadow
1. jul. 2008 04:42
En tanke slog mig; Man kan da få PCI-E SATA controllere, så nu har jeg fundet et MB med 3xPCI og 4xPCI-E :-)
Gravatar #10 - Dreadnought
1. jul. 2008 08:50
Det kunne vi da have sagt dig, hvis du havde sagt det noget før.

BTW: der findes jo 6 og 8 kanals SATA RAID-controllere også.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login