mboost-dp1
All-around bærbar til 10-12.000
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej, eftersom min stationære efterhånden er ved at stå af, er jeg begyndt at lede efter noget nyt. Det jeg søger er en bærbar som funktionsmæssigt kan erstatte både min stationær såvel som min bærbar. Den skal altså være velegnet til at have med på studiet (batterilevetid på min. 2,5 time gerne mere, og ret vigtigt at den er forholdsvis lydsvag, så den ikke er til gene for hverken mig eller mine medstuderende til forelæsninger). Samtidig skal den ogsål være rimelig velegnet til spil. Går efter denne løsning, (altså bærbar som kan bruges til gaming), da jeg gerne let vil kunne tage den med rundt til fx LANS og også gerne vil kunne game på farten
Kravene til den fra min side er at den er 15,6 tommer. En vejledende priskategori er 10-12.000, men hvis der er en FANTASTISK bærbar, som falder lidt udenfor, gør det ikke noget.
Nogen bud, eller er det utopisk at tro, at man kan få en rimelig bærbar som kan fungere rimeligt både til gaming og studiet?
Jeg er desuden også blevet interesseret i dockingstations. Mit ønske er, at jeg hurtigt skal kunne omdanne min bærbar til en stationer (med højtalere, skærm, tastatur osv.). Er det en løsning, som er noget værd i mit tilfælde?
Kravene til den fra min side er at den er 15,6 tommer. En vejledende priskategori er 10-12.000, men hvis der er en FANTASTISK bærbar, som falder lidt udenfor, gør det ikke noget.
Nogen bud, eller er det utopisk at tro, at man kan få en rimelig bærbar som kan fungere rimeligt både til gaming og studiet?
Jeg er desuden også blevet interesseret i dockingstations. Mit ønske er, at jeg hurtigt skal kunne omdanne min bærbar til en stationer (med højtalere, skærm, tastatur osv.). Er det en løsning, som er noget værd i mit tilfælde?
En MacBook Pro samt dualboot eller bootcamp til W7?
Du kan også overveje at have en skærm ved siden af, som du selv siger, så du ikke behøver at slæbe en 15,6" stor bærbar hver morgen, da en studiebærbar fint kan være 12"-13".
Tro mig, der er en verden til forskel, når du skal bare den i dagligdagen, så jeg vil bestemt anbefale en mindre bærbar, der opfylder dine krav til studierne, og så have en ekstern ved siden af.
Du kan også overveje at have en skærm ved siden af, som du selv siger, så du ikke behøver at slæbe en 15,6" stor bærbar hver morgen, da en studiebærbar fint kan være 12"-13".
Tro mig, der er en verden til forskel, når du skal bare den i dagligdagen, så jeg vil bestemt anbefale en mindre bærbar, der opfylder dine krav til studierne, og så have en ekstern ved siden af.
Daniel-Dane (3) skrev:Bærbare med så små skærme (12") har enten dårlig performance eller bliver for varme.
Umiddelbart ja, men som beskrevet skal den bruges på studiet, og her er jeg så fræk at antage, at dette krav står over kravet om at kunne bruges til gaming.
Desuden beskriver OP også, at den skal være så stille, at den ikke forstyrrer under forelæsninger.
Vi står derfor med nogle modsatrettede ønsker, og så skal man vælge. En all-round bærbar er ofte hverken fugl eller fisk, hvorfor jeg vil anbefale at vælge en bærbar, der er bygget til (og god til kun) én ting - og her siger jeg studiebrug.
Daniel-Dane (5) skrev:Nej, det er tydeligt, at du ikke forstår det. En gaming computer kan sagtens være stille.
Undskyld mig, men er vi lidt tvære i dag?
Lad mig citere mig selv:
vandfarve (2) skrev:Du kan også overveje at have en skærm ved siden af, som du selv siger, så du ikke behøver at slæbe en 15,6" stor bærbar hver morgen, da en studiebærbar fint kan være 12"-13".
Har du overhovedet læst, hvad jeg har skrevet? Gå ud og nyd solskinnet i stedet for at lyde som en bitter gammel mand.
Tak for svarene :) Jeg burde nok have specificeret at jeg absolut ikke vil have en Mac :P (Det er et spørgsmål om religion).
Jeg har efter, at jeg skrev dette indlæg sporet mig rimelig ind på, hvad jeg vil have, og er nu ret sikker på, at jeg snupper en Dell XPS 15: http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/Bærb... (den dyreste af modellerne med Intel® Core™ i7-2720QM-processor i stedet for standarden og 6 gb ram i stedet for 4. Pga. rabatkode ender den på omkring 9.000.
Hvis nogen har nogle tanker omkring dette ift. de krav jeg opstillede i #0, så er i velkommen til t kommentere :)
Jeg har efter, at jeg skrev dette indlæg sporet mig rimelig ind på, hvad jeg vil have, og er nu ret sikker på, at jeg snupper en Dell XPS 15: http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/Bærb... (den dyreste af modellerne med Intel® Core™ i7-2720QM-processor i stedet for standarden og 6 gb ram i stedet for 4. Pga. rabatkode ender den på omkring 9.000.
Hvis nogen har nogle tanker omkring dette ift. de krav jeg opstillede i #0, så er i velkommen til t kommentere :)
Har set at man kan udskifte skærmen til noet bedre, men da jeg har en ekstern skærm, som jeg har tænkt at bruge sammen med den, når jeg er hjemme, synes jeg det er meget at smide 1.500 efter (da det jo nok er i hjemmet jeg bruger den mest anyway)
Uden at det skal blive til en religionskrig imellem Mac og PC, så vil jeg altså også gerne vouche for en 15" MBP:
Det er ca. dit prisleje
Den kan bruges til både gaming og studie
Den er stille ved studiebrug (tæller dog ikke hvis "studie" betyder flash-spil).
Nu skriver du gaming på farten, jeg ved at det æder batteri, meget endda, også på en MBP. Men hvis du på din XPS vil have et 9-cellet batteri som er nødvendigt til den slags, så må du finde dig i at få med pølsen (se den 9-celledes form faktor). Og jeg ved ikke hvilken indflydelse det har på hvor god den er at putte i en dockingstation, men umiddelbart ser det ret udelukket ud, medmindre du skal tage batteriet ud.
Jeg ved ikke hvad der gør det, men udover de meget små laptops/netbooks på 10-12" så holder bærbare rundt om mig i klassen ikke til en hel skoledag på 6 timer (6*45 min) uden at de skal lades op, men det gør de 3 MBP i lokalet til gengæld, hvilket er praktisk når man har hele dage i auditoriet hvor der ikke er strømstik. Igen så gælder dette ved rent studiebrug. Hvis du godt kan lide at spille spil eller lave andet krævende arbejde så lider batteriet uanset hvad og du må se at batteritiden bliver forkortet.
Medmindre du har meget specifikke programmer du SKAL køre på Windows så er det som sådan heller ikke noget problem at vælge en Mac.
Mit svar på en bærbar der kan bruges til gaming ifm. LAN og være stille under foredrag er en MBP.
Hvis du skærer gaming-delen fra, og kan overleve med et forvrænget tastatur så tag en lille netbook for forøget batteritid og mobilitet.
Det er ca. dit prisleje
Den kan bruges til både gaming og studie
Den er stille ved studiebrug (tæller dog ikke hvis "studie" betyder flash-spil).
Nu skriver du gaming på farten, jeg ved at det æder batteri, meget endda, også på en MBP. Men hvis du på din XPS vil have et 9-cellet batteri som er nødvendigt til den slags, så må du finde dig i at få med pølsen (se den 9-celledes form faktor). Og jeg ved ikke hvilken indflydelse det har på hvor god den er at putte i en dockingstation, men umiddelbart ser det ret udelukket ud, medmindre du skal tage batteriet ud.
Jeg ved ikke hvad der gør det, men udover de meget små laptops/netbooks på 10-12" så holder bærbare rundt om mig i klassen ikke til en hel skoledag på 6 timer (6*45 min) uden at de skal lades op, men det gør de 3 MBP i lokalet til gengæld, hvilket er praktisk når man har hele dage i auditoriet hvor der ikke er strømstik. Igen så gælder dette ved rent studiebrug. Hvis du godt kan lide at spille spil eller lave andet krævende arbejde så lider batteriet uanset hvad og du må se at batteritiden bliver forkortet.
Medmindre du har meget specifikke programmer du SKAL køre på Windows så er det som sådan heller ikke noget problem at vælge en Mac.
Mit svar på en bærbar der kan bruges til gaming ifm. LAN og være stille under foredrag er en MBP.
Hvis du skærer gaming-delen fra, og kan overleve med et forvrænget tastatur så tag en lille netbook for forøget batteritid og mobilitet.
Makey (10) skrev:Og jeg ved ikke hvilken indflydelse det har på hvor god den er at putte i en dockingstation, men umiddelbart ser det ret udelukket ud, medmindre du skal tage batteriet ud.
Nu laver Dell svjv. ikke docking stationer til XPS serien. De kan dog købes uoriginalt. Men køber man f.eks. deres latitude serie, så æder dockingstationen både 6 og 9 cellede batterier da den er justerbar.
Derudover må det være billige laptops dine studie kammerater benytter sig af.
Min E6510 klarer omkring 5-6 timers uafbrudt brug ved normalt brug (office, mail, browsing), og lysstyrke på max. Spiller jeg Civ 5 holder batteriet ca. 3½ time med medium details i 1920x1080 (Plejer at passe fint med turen Dublin-Kbh. inkl. transit tid)
Nu ved jeg ikke hvor meget en XPS larmer, men en ny latitude larmer ikke mere en en ny MBP, og så bliver en latitude heller ikke varm ;-)
Jeg har haft MBP de sidste fem år og vil anbefalse dig den Dell XPS du linker til.
Der findes mennesker der har haft dårlige erfaring med alle mærker. Så det kan man forbavsende tit ikke bruge til særlig meget.
Men overvej seriøst om ikke 12-13" og en ekstern skærm derhjemme er en god ide. Der er en grund til alle her nævner det. Det handler også om hvor meget den fylder på det bord man ender ved til forelæsninger mm.
Der findes mennesker der har haft dårlige erfaring med alle mærker. Så det kan man forbavsende tit ikke bruge til særlig meget.
Men overvej seriøst om ikke 12-13" og en ekstern skærm derhjemme er en god ide. Der er en grund til alle her nævner det. Det handler også om hvor meget den fylder på det bord man ender ved til forelæsninger mm.
zin (13) skrev:#MacBookPro:
Umiddelbart et godt valg, men mon ikke man burde holde lidt øje med dette?
Der er tale om at specifikt MBP 15" har et ringe designet kølesystem. Hvis det er sandt, skal du nok genoverveje 15" modellen.
Problemet var mængden af kølepasta, ikke designet.
Er problemet ikke, at der er for meget?
Jeg er personligt ret ligeglad - kæresten skal have en 15", formentlig i næste uge, og hvis den ikke fungerer optimalt, så ryger den selvfølgelig tilbage til forhandleren. Sur røv for dem, at de skal sende den på værksted bare for at fjerne lidt pasta, men det må de diskutere med Apple.
Jeg er personligt ret ligeglad - kæresten skal have en 15", formentlig i næste uge, og hvis den ikke fungerer optimalt, så ryger den selvfølgelig tilbage til forhandleren. Sur røv for dem, at de skal sende den på værksted bare for at fjerne lidt pasta, men det må de diskutere med Apple.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.