mboost-dp1

All-in-one printer forslag

Gå til bund
Gravatar #1 - Mnc
28. jul. 2011 09:35
Hey folkens,

Jeg er blevet bedt om at lede efter en all-in-one printer for cirkus en plov. Fax er ligemeget, den skal bare kunne printe og scanne. Og helst kunne tilgås via WiFi.

Jeg har indtil videre fået øje på følgende 3

Canon PIXMA MP495
HP Deskjet 3050 All-in-One
Lexmark Impact S305

Da jeg aldrig selv har følt det store behov for at have en printer stående, så har jeg ingen erfaring med producenter, og begrænset erfaring med printere generelt.
Jeg har indtil videre bare brugt arbejdspladsers printere, når jeg en gang hvert halve år har haft behov for at udskrive noget.

Anyway, jeg håber nogle af jer kan byde ind med gode råd. :)
På forhånd tak.
Gravatar #2 - snesman
28. jul. 2011 10:40
Har selv HP, ikke lige den du henviser til, men stadig all-in-one. Den har været rigtig nederen. En masse tunge programmer, der konstant vil opdateres, og problemer med at få den til at spille sammen med nye enheder.
Gravatar #3 - Emil
28. jul. 2011 10:48
Jeg har selv en All-In-One fra HP, og mine forældre har en med WiFi. Det fungerer rigtig godt efter min mening. Kan varmt anbefales.
Gravatar #4 - <3Thinkpads
28. jul. 2011 10:50
snesman (2) skrev:
Har selv HP, ikke lige den du henviser til, men stadig all-in-one. Den har været rigtig nederen. En masse tunge programmer, der konstant vil opdateres, og problemer med at få den til at spille sammen med nye enheder.

Samme historie, samme pointe. HP tager sig også lidt for godt betalt med patroner efter min mening. Mange af de helt billige kan også godt støje ret meget og printerhovedet får printeren til at rykke sig fordi det skal gå så hurtigt.

Lexmark vil jeg aldrig røre med en ildtang.

Canon har jeg gode erfaringer med. Den ville jeg i hvert fald selv vælge af de 3.
Gravatar #5 - hgul
28. jul. 2011 11:12
Hvis ikke du allerede har gjort det, vil jeg anbefale dig at kigge på hvad patroner koster til de modeller du har fundet. Det bør på forhånd udelukke HP, og Lexmark er i mine øjne generelt et mærke man ikke skal bruge penge på.

Jeg købte selv en Brother DCP-540CN for nogle år siden, og det er nok det bedste køb jeg nogensinde har gjort. Der har endnu ikke været problemer med den, og den er heller ikke specielt dyr i drift. Jeg har efterhånden også installeret andre Brother maskiner hos familie, venner og arbejdspladser, og ingen har brokket sig endnu ;-)

Min model er med kablet netværk (det står N'et for) - dem der hedder noget med W har trådløst netværk, og begge typer er ret nemme at sætte op.
Gravatar #6 - Mnc
28. jul. 2011 12:36
Så noget i stil med Brother DCP J515W kunne også være vejen frem...
Gravatar #7 - Mnc
28. jul. 2011 18:14
Der må sgu da være flere som har erfaringer med printere... :P

</spam>
Gravatar #8 - Anakardian
28. jul. 2011 18:57
Min erfaring med HP er at de klarer det de skal. På den anden har de sidste par stykker insisteret på at man skal bruge deres program til både det ene og det andet. Kan være lidt skrøbelige hvis man tæsker printeren når den ikke gør det man beder den om.

Lexmark blækpatroner har tidligere kostet spidesen af en jetjager. Ved ikke om det stadig er rigtigt men noget man skal tage med i betragtning.

Har kun strejfet brother men de har virket udemærket. Ingen erfaring med holdbarheden.
Gravatar #9 - Anakardian
28. jul. 2011 18:57
double
Gravatar #10 - tazimn
28. jul. 2011 19:07
Jeg har en Brother og den fungere godt.. Problemet med min er bare at hvis jeg ikke bruger den i et godt stykke tid, så tørrer patronerne ud..

Udfra de 3 muligheder du listede op, ville jeg vælge Canon..
Gravatar #11 - Ronson ⅍
28. jul. 2011 19:08
Folk der skriver at HP smider en masse tunge programmer ind er folk der ikke kan finde ud af at fravælge det under installationen. Ved ikke om man bør følge et råd fra den slags mennesker...
Gravatar #12 - Killa
28. jul. 2011 19:51
Husk at kigge på prisen på blæk, da den hurtigt kan komme til at betyde mere, end et par hundrede kroner på selve printerens pris.
Hvis de/i kan leve uden farve-print, kan du også prøve at kigge på s/h laserprintere. De plejer at være mere økonomiske (i brug) end blækprintere.
Hvis den kommer til at stå i nærheden at en trådløs router, kan wifi måske undværes, og i stedet kan den kobles til routerens wifi. Jeg ved dog ikke hvor meget der kan spares ved det.

Udtørring er et generelt problem med blækprintere. Jeg har været ude for lignende med en Lexmark og flere HP printere.
Gravatar #13 - Emil
28. jul. 2011 23:03
Apropos udtørring. Jeg blev spurgt, om en printer, der har stået i 2 år, uden at have været brugt, stadig burde være funktionel. Jeg fortalte, at patronerne nok ikke var meget værd længere, men printeren burde virke fint. Er det ikke korrekt, eller er selve printermekanikken også følsom over for langtidsopbevaring?
Gravatar #14 - Killa
29. jul. 2011 00:16
Hvis printhovederne er en del af blækpatronenerne, burde der ikke være noget problem når de skiftes. Hvis ikke, skal de nok renses, og i værste fald skiftes.
Gravatar #15 - freesoft
29. jul. 2011 08:38
Rigtigt, men de programmer burde slet ikke være der i første omgang..
Gravatar #16 - Mnc
29. jul. 2011 08:49
Udtørring... Kan man ikke bare skyde en testside afsted hver gang man ikke har brugt den i en måneds tid? I tilfælde af at den ikke bruges ofte nok til selv at holde hovederne 'igang'.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login