mboost-dp1

Alternativ køling til HD4850

Gå til bund
Gravatar #1 - laspe18
28. jul. 2008 15:21
Hej.

Jeg har købt et Radeon HD 4850 512MB, som jeg med glæde venter på at få. Jeg har læst, at det skulle give et ret godt forhold mellem ydelse/pris, så jeg glæder mig til at få det i hænderne.

Jeg kan dog læse, at de her kort, bliver ret så varme under såvel idle som full-load. Ikke at det nødvendigvis skulle blive et problem med ustabilitet med 90grader under load, men det skader jo aldrig at sænke temperaturen og evt. mindske støjen.

Jeg kan se man med et kort som fx 8800GT kan købe en anden køleløsning og sætte på. Mange har anbefalet Arctic Cooling Accelero S1 med et turbo-model, der kan tage 20-30grader i toppen og endvidere gøre det mere lydløst end de fleste standard-kølere.

Det lyder jo fristende, men passer desværre ikke på ATI/AMD's kort (forståeligt nok), men kan man få noget tilsvarende til et sådan kort, jeg har? Eller er det for tidligt?

Ville være super lækkert.

På forhånd tak.

*update*

Efter selv lige at kigge på deres side, ser det måske lidt anderledes ud.
Kigger man på http://www.arctic-cooling.com/vga1.php, kan man se, at Accelero S1 Rev. 2 så vidt jeg forstår siden, også kan bruges af HD4850. Plus et turbo-modul.
Det ville jo være super.
Gravatar #2 - kimx
28. jul. 2008 16:45
Da de skriver at den passer på deres side, så burde du ikke have nogen problemer, bare sørg for at få fat på rev. 2
Gravatar #3 - laspe18
28. jul. 2008 17:40
Ja, sådan læser jeg det også.
Jeg håber, hvert fald at finde det. Nogen anbefalinger, nu SHG (foretrukne) ikke har det.
Gravatar #4 - kimx
28. jul. 2008 19:41
Gravatar #5 - laspe18
28. jul. 2008 19:56
Jeg kan godt finde det, men spørgsmålet var mere, om nogen havde nogen personlige anbefalinger/erfaringer med diverse andre butikker? :)
Gravatar #6 - kimx
28. jul. 2008 19:59
Jeg har ikke de store præferencer med hensyn til diverse butikker, jeg plejer bare at gå efter pris og lagerstatus.
Gravatar #7 - laspe18
28. jul. 2008 20:02
Okay. Så tror jeg, at jeg finder et sted, hvor de har både S1 rev 2 og turbo-modulet samme sted, så jeg slipper for to forskellige leveringer (og lorte-møg-porto :))
Gravatar #8 - laspe18
29. jul. 2008 11:18
Nogen der kan finde et sted, hvor både kølerprofil og blæser kan købes samme sted, og hvor det er på lager?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login