mboost-dp1
AMD PhenomII X6 1055T vs AMD Athlon II X2 250
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Inb4 Terra "Køb Sandy Bridge"
--
Ved ikke præcis hvor meget hurtigere - men det vil ihvertfald være en ganske god forbedring, som #2 også skriver.
Men må jeg spørge om det er nødvendigt for dig med 6 kerner?
--
Ved ikke præcis hvor meget hurtigere - men det vil ihvertfald være en ganske god forbedring, som #2 også skriver.
Men må jeg spørge om det er nødvendigt for dig med 6 kerner?
#4:
Jeg føler med dig..videoredigereing på en AMD...*yikes*
http://www.anandtech.com/show/5771/the-intel-ivy-b...
Min signatur har aldrig passet bedre...
Jeg føler med dig..videoredigereing på en AMD...*yikes*
http://www.anandtech.com/show/5771/the-intel-ivy-b...
Min signatur har aldrig passet bedre...
Ja han ville være meget bedre stillet med en CPU fra intel til 1000 kroner http://www.anandtech.com/bench/Product/147?vs=289 ( ville gerne have sammenlignet med i3 2120 da prisen er mere ens der men den var der ikke : ( - men uanset hvad så viser det at forskellen er minimal)
Ja han ville være meget bedre stillet med en CPU fra intel til 1000 kroner http://www.anandtech.com/bench/Product/147?vs=289 ( ville gerne have sammenlignet med i3 2120 da prisen er mere ens der men den var der ikke : ( - men uanset hvad så viser det at forskellen er minimal)
Jeg har det her bundkort: http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M3N78...
Der kan jeg at CPU'en er understøttet.
Og jeg skifter mine 4GB 800 MHz Ram ud med 4GB 1066 MHz Ram
Så regner jeg med at det hele spiller og konvertering af film går hurtigere.
Jeg har det her bundkort: http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M3N78...
Der kan jeg at CPU'en er understøttet.
Og jeg skifter mine 4GB 800 MHz Ram ud med 4GB 1066 MHz Ram
Så regner jeg med at det hele spiller og konvertering af film går hurtigere.
AMDgutten (8) skrev:Og jeg skifter mine 4GB 800 MHz Ram ud med 4GB 1066 MHz Ram
Dét kan jeg ikke se at der skulle komme meget gain ud af.
Jeg er nok enig med Porre, du vil nok få mere ud af at få 8 GB end at opgradere fra 800 MHz til 1066 MHz.
Nu hvor jeg kiggede nærmere på de ram jeg skal have, så er det DUAL RAM, så må det jo betyde at jeg får 8GB Ram med 1066 MHz.
For efter hvad jeg kan huske så DUAL RAM, dobbelt kapicitet.
Det er de her ram: http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-hyperx-2-x-2-...
Hukommelses modul
Kapacitet af modul i sæt 2 GB
Moduler i sæt 2
Hvilken del af ovenstående er ikke tydeligt? :)
Til videoredigering er det nok mere RAM og især disk der er flaskehals, og ikke processoren. Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget encoding du laver, men de 2 førnævnte faktorer har mindst lige så meget at sige som CPU hastigheden.
Kapacitet af modul i sæt 2 GB
Moduler i sæt 2
Hvilken del af ovenstående er ikke tydeligt? :)
Til videoredigering er det nok mere RAM og især disk der er flaskehals, og ikke processoren. Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget encoding du laver, men de 2 førnævnte faktorer har mindst lige så meget at sige som CPU hastigheden.
AMDgutten (11) skrev:Nu hvor jeg kiggede nærmere på de ram jeg skal have, så er det DUAL RAM, så må det jo betyde at jeg får 8GB Ram med 1066 MHz.
Dual-ram betyder - som #12 også skriver - at det er et sæt.
Dual-channel ram yder lidt mere end "almindelige" single-channel ram, men ikke noget du vil opdage - jeg tvivler ihvertfald stærkt!
Gør som #12 siger - køb mere ram istedet :) Evt to sæt på 2x4 GB så du har 8 GB i alt :)
Du vil nu have 16 GB DDR2 RAM?
Du har 4 GB 800 MHz RAM, er det i 2 eller 4 blokke? Hvis du har 2x2 GB allerede, så ville jeg nok bare udvide med 2x2 GB mere. Tvivler stadig på at du vil få et stort gain ud af 1066 MHz RAM.
Din bundkort understøtter heller ikke 16 GB (2 stk. 2x4 GB).
Hvis du har 2x2 GB, så køb 2x2 GB mere, 800 MHz er mere end nok og du har 4 slots til RAM på dit bundkort.
Du har 4 GB 800 MHz RAM, er det i 2 eller 4 blokke? Hvis du har 2x2 GB allerede, så ville jeg nok bare udvide med 2x2 GB mere. Tvivler stadig på at du vil få et stort gain ud af 1066 MHz RAM.
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M3N78VM/#specifications skrev:4 x240-pin DIMM, Max. 8 GB, DDR2 1066/800/667/533 ECC,Non-ECC,Un-buffered Memory
Din bundkort understøtter heller ikke 16 GB (2 stk. 2x4 GB).
Hvis du har 2x2 GB, så køb 2x2 GB mere, 800 MHz er mere end nok og du har 4 slots til RAM på dit bundkort.
Thoroughbreed (13) skrev:Evt to sæt på 2x4 GB så du har 8 GB i alt :)
Er det bare mig eller er 2 * 2 * 4 = 16?
Vossen (16) skrev:Er det bare mig eller er 2 * 2 * 4 = 16?
Tør du virkeligt handle med mig? :D
Hahaha, ja - du har ret .. Var vist ikke helt vågen da jeg kommenterede på det ;)
AMDgutten (18) skrev:Jeg meste selvføglelig 2 stk 2x2 GB 1066 MHz Ram.
Jeg mente selvfølgelig to sæt på 2x2 GB - så der er 8 i alt ;)
Thoroughbreed (17) skrev:Tør du virkeligt handle med mig? :D
Så længe du er bedre med adresser, så ja. Men, nu ved jeg jo at jeg kan snyde dig når det kommer til penge.
Jeg kan stadig bare ikke så grunden til at købe 4x 2 GB 1066 MHz hvis du allerede har 2x 2 GB 800 MHz, prisen er langt større for 4x 2 GB 1066 MHz end for 2x 2 GB 800 MHz og hastigheds forskellen er lille.
Fair nok, det er jo dit valg.
Hvis jeg var dig, så ville jeg nok hellere betale fra 443,- i stedet for fra 571,- gange 2, så 1142,-. Det er en forskel på 689,- og for den pris kan du næsten få en OCZ Agility 3 120 GB eller en OCZ Vertex 3 90 GB. I sidste ende ville en af disse nok skabe langt større glæde og større performance forskel, men det kan jo være du allerede har en SSD.
#22 Jeg overførste pengene da du sagde at portoen ville være 20 kroner, jeg forventede at det faktisk ville blive til mere og derfor lavede jeg en lille buffer.
Fair nok, det er jo dit valg.
Hvis jeg var dig, så ville jeg nok hellere betale fra 443,- i stedet for fra 571,- gange 2, så 1142,-. Det er en forskel på 689,- og for den pris kan du næsten få en OCZ Agility 3 120 GB eller en OCZ Vertex 3 90 GB. I sidste ende ville en af disse nok skabe langt større glæde og større performance forskel, men det kan jo være du allerede har en SSD.
#22 Jeg overførste pengene da du sagde at portoen ville være 20 kroner, jeg forventede at det faktisk ville blive til mere og derfor lavede jeg en lille buffer.
I en stationær kan du altid have en disk ved siden af til lager. Men, du har jo sat dig på at betale mange penge for meget lille ekstra performance, det er jo dit valg. Jeg har lavet fejlen 1 til 2 gange og gør det helst ikke igen, jeg følte mig dog umådelig dum bagefter.
Hvad du kan vinde ved 1066 MHz RAM kan vindes flere gange med en SSD, bare på system opstart! Du kan nok vinde hastigheden bare ved program opstart.
Men igen, det valg, tror bare du fortryder det, kraftigt. Selv en dårlig SSD slår HDD mange gange.
I en stationær kan du altid have en disk ved siden af til lager. Men, du har jo sat dig på at betale mange penge for meget lille ekstra performance, det er jo dit valg. Jeg har lavet fejlen 1 til 2 gange og gør det helst ikke igen, jeg følte mig dog umådelig dum bagefter.
Hvad du kan vinde ved 1066 MHz RAM kan vindes flere gange med en SSD, bare på system opstart! Du kan nok vinde hastigheden bare ved program opstart.
Men igen, det valg, tror bare du fortryder det, kraftigt. Selv en dårlig SSD slår HDD mange gange.
AMDgutten (30) skrev:#29
Jeg kan godt se at en SSD ville være super til styrsystemet, men igen de er for dyre.
Og som du selv skriver så får jeg hurtigere opstart, men jeg kan ikke se hvad det skulle kunne gavne min video konvertering.
*host*
Vossen (23) skrev:Se x264 encoding
AMDgutten (30) skrev:Jeg kan godt se at en SSD ville være super til styrsystemet, men igen de er for dyre.
Og som du selv skriver så får jeg hurtigere opstart, men jeg kan ikke se hvad det skulle kunne gavne min video konvertering.
2x 2 GB 800 MHz RAM + 120 GB SSD er cirka samme pris som 4x 2 GB 1066 MHz. Begge steder ender du med 8 GB RAM.
Som testen jeg sendte viste, så får du kun minimal gain med RAM, cirka 2 sekunder ved en 1.1 GB DVD.
Du får tilgengæld mere glæde ved en SSD og en bedre følelse når du bruger computeren. Hvis du flytter filerne til din SSD inden konvertering/redigering, så kan det endda være du får endnu bedre performance på konverteringen/redigering. Du har jo ikke konstant alle data fra din video i RAM, e.g. hvis du nu har en BluRay-grade film inde, så kan dens 25-50 GB jo ikke være i dine 8 GB RAM.
En AMD PhenomII X6 1055T er rundt regnet 3 gange hurtigere end en AMD Athlon II X2 250, så du vil helt sikkert mærke forskel, specielt ved billedprocessering såsom effekter, farvekorrektion osv.
Som andre allerede har sagt, er det ikke saligtgørende om din RAM kører med 800 eller 1066MHZ, men det skader aldrig at noget kører hurtigere. Man skal bare overveje om det er prisen værd.
Hvis du KUN skal konvertere formater, er en almindelig HD ok, hvis man ikke har penge som skidt, men hvis du sidder med et program som SONY Vegas Pro e.lign. og skal klippe mange ting sammen, er SSD ikke til at komme uden om. Svartiderne er ekstremt meget bedre og selv en mellemklasse SSD er væsentligt hurtigere end en HD ditto.
(Har prøvet at klippe en video sammen på en HD (Access 12ms, 60MB/s) - det var absolut ikke sjovt!)
Som andre allerede har sagt, er det ikke saligtgørende om din RAM kører med 800 eller 1066MHZ, men det skader aldrig at noget kører hurtigere. Man skal bare overveje om det er prisen værd.
Hvis du KUN skal konvertere formater, er en almindelig HD ok, hvis man ikke har penge som skidt, men hvis du sidder med et program som SONY Vegas Pro e.lign. og skal klippe mange ting sammen, er SSD ikke til at komme uden om. Svartiderne er ekstremt meget bedre og selv en mellemklasse SSD er væsentligt hurtigere end en HD ditto.
(Har prøvet at klippe en video sammen på en HD (Access 12ms, 60MB/s) - det var absolut ikke sjovt!)
Vossen (35) skrev:Anywho, tror måske terra har ret om AMD folk, så'eh.
Ronron, DD eller lig. - /trainz
Hov hov! Jeg kører altså AMD^2+AMD^4!
[spoiler=CrossfireX + quad-core][/spoiler]
Måske kan jeg ikke regne (2 x 2 x 4 = 8)
- men bortset fra det er jeg skam en ganske normal intelligent og ski'e flink fyr :D
Jeg har også AMD som min signatur nok afslører.
Harddiskene har lige lige hentet fra postkassen, så får vi at se om du er den flinke fyr du påstår eller om du er en grum Københavnsk hustler.
EDIT: 30 GB disken klager lidt under SMART data, men tvivler dit på at jeg kan stole på det. Den siger også at disken har været power-on i 1239 år, alligevel godt gået, tager i betragtning at den er fra 10. måned, 2003.
Mht. Agility og Vertex, så kender jeg kun noget til Vertex og den kører fint, jeg har dog kun prøvet den i 120 GB versionen.
Harddiskene har lige lige hentet fra postkassen, så får vi at se om du er den flinke fyr du påstår eller om du er en grum Københavnsk hustler.
EDIT: 30 GB disken klager lidt under SMART data, men tvivler dit på at jeg kan stole på det. Den siger også at disken har været power-on i 1239 år, alligevel godt gået, tager i betragtning at den er fra 10. måned, 2003.
Mht. Agility og Vertex, så kender jeg kun noget til Vertex og den kører fint, jeg har dog kun prøvet den i 120 GB versionen.
Vossen (39) skrev:
Mht til 30 GB disken så er jeg selv lidt forvirret?
I bærbaren > Absolut ingen problemer, hverken under SMART eller da jeg testede den
I den stationære for at formatere samt slette partitioner > I/O Error, dog kun en "alarm" under SMART (ifølge det HDD-halløj program jeg har hentet) - kan ikke lige huske hvad den brokkede sig over, men kunne fint vælge "erase disk"
...
Men skrev vist også det var med forbehold :)
Oh, og 40 GB disken valgte Windows lige at lave et fuckup på, eller var det mig? Anyhow, den har en lille partition på et par hundrede MB samt den "store" .. Ups :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.