mboost-dp1

Anbefaling til noget godt lyd (PC-højtalere)

Gå til bund
Gravatar #1 - miicklol
5. aug. 2010 13:47
Hey Newzfolket. Står og mangler et ordentligt sæt speakers til min PC, bare sådan noget 2.1 er sku fint. Skal bare en ha en decent bass med en ordentlig tung lyd, altså noget kvalitet men stadig inde for en prisramme til en studerende makker(max 5-6 tusinde kr.). Så helst ikke sådan noget med forstærker og diverse. Sys bare det er svært at kigge rundt da jeg er mega uerfaren inde for hele hifi emnet :) Så hvis der er nogen der ligger inde med nogle råd/tips/anbefalinger ville jeg være lykkelig.

-mick
Gravatar #2 - Daniel-Dane
5. aug. 2010 14:11
Så det er kun til musik?
Gravatar #3 - miicklol
5. aug. 2010 14:21
Ja, hovedsagligt :)
Gravatar #4 - Systran
5. aug. 2010 14:28
5-6000?

Indtil jeg fik mine rigtige højttalere, var jeg rigtig godt tilfreds med Logitech z-4, som er 2.1.

De har en rigtig tung bas, anstændig lyd (jeg er ikke feinschmecker, men jeg har da ører) og et nemt betjeningspanel, som du kan have ved siden af din computer. De kostede 800, da jeg købte dem (Fona).
Gravatar #6 - mazing
5. aug. 2010 14:43
Køb brugt. Du får mindst dobbelt så meget lyd for pengene.
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2010 14:45
Jeg ville også kigge efter noget ala dette B&W går man ikke galt i byen med.
Gravatar #8 - OxxY
5. aug. 2010 14:55
med et budget på 5-6k kan man med B&W + brugt virkelig få smæk forskillingen!
Jeg ville dog anbefale noget lidt større end #5 og #7 for at opfylde rkavet om lidt smæk i bunden.

med noget brugt alla det her http://www.dba.dk/stereoanlaeg-radio-cd/id-6773377... vil du spille bukserne af ethvert pc-højtaler setup. Jeg ville dog smide cd afspilleren af HT og så investere i en DAC til mellem PC og Forstærker eksempelvis noget alla http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid... så smider du den bare i en usb port og så et kabel til forstærkeren.

Med lidt flere cash kanlignende lidt nyere setup erhverves.
Gravatar #9 - kasperd
5. aug. 2010 20:58
Jeg har et sæt Logitech Z-10 USB højtalere som jeg synes giver en udmærket lyd. Sådan et sæt kostede mig 220CHF (ca. 1000kr) da jeg købte dem for et par år siden.

Det jeg gik efter var USB højtalere med egen strømforsyning. Og det var et valg jeg traf fordi jeg ikke ville være afhængig af kvaliteten på den DAC der sidder i computeren, og jeg ville ikke risikere at variationer i computerens strømforbrug skulle give støj, hvilket var årsagen til at jeg insisterede på egen strømforsyning.

At købe en USB baseret DAC, forstærker og højtalere seperat lyder også som et fornuftigt valg, men jeg har ingen erfaringer med den slags.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login