mboost-dp1

Ang PSU og Watt (Elregning).

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
24. sep. 2008 20:02
Hej.
Skal lige høre... Hvis jeg f.eks. købte en 1kW PSU, men mit system kun trækker måske 500W, ville strømforbruget i mit stik så kun bruge de 500W, eller yde hele PSUen med 1kW ?

Tænker el-regningsmæssigt. :)

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - gentox
24. sep. 2008 20:16
Kommer i høj grad an på den PSU du køber, men ved gode snakker man om en effektivitet på 85%.
Dvs. den bruger ca. 15% mere end det din maskine har brug for.

Så nej hvis du har en 1000Watt PSU, så bruger den ikke det hele, men nok mere i retningen af 575Watt ved et egentligt behov på 500Watt.

Men det er rimeligt irrelevant, da du jo ikke kan se hvor meget din PC bruger, kun måle det, og der er den spildte strøm jo med.

Se efter en PFC mærkning, da det betyder at den er strømbesparende/effektiv, og hold øje med hvor højt % tallet er(jo højre jo bedre).
Gravatar #3 - myplacedk
24. sep. 2008 21:07
lolage (1) skrev:
Hej.
Skal lige høre... Hvis jeg f.eks. købte en 1kW PSU, men mit system kun trækker måske 500W, ville strømforbruget i mit stik så kun bruge de 500W, eller yde hele PSUen med 1kW ?

Det giver ikke større el-forbrug, at have en større strømforsyning. (I hvert fald ikke noget af betydning.)

Og det strømforbrug er er angivet, er typisk max-forbrug. Dvs. det meste af tiden er strømforbruget mindre. Så hvis du regner ud hvad 500 watt (eller 575 watt) koster 24/7 på et år, så skal du nok regne med at få et tal du aldrig vil opnå.
Gravatar #4 - lolage
24. sep. 2008 21:50
Tak for svarene ;D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login