mboost-dp1
Anti Apple-router?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Godaften newz folk :)
Mine sviger forældre har en Netgear router, som egentlig altid har virket fint nok. Da jeg ville prøve at komme på netværket med min Mac, kunne jeg ikke se deres netværk overhovedet, men jeg kunne godt se alle mulige andre.
Jeg har også en iPod, som kan heller ikke finde netværket.
Fakta om router:
Connection type: dhcp
Wireless channel 2
Security type: WPA-PSK
Ved i noget om hvad dette problem kan skyldes?
Jonas Donbæk.
På forhånd tak.
Mine sviger forældre har en Netgear router, som egentlig altid har virket fint nok. Da jeg ville prøve at komme på netværket med min Mac, kunne jeg ikke se deres netværk overhovedet, men jeg kunne godt se alle mulige andre.
Jeg har også en iPod, som kan heller ikke finde netværket.
Fakta om router:
Connection type: dhcp
Wireless channel 2
Security type: WPA-PSK
Ved i noget om hvad dette problem kan skyldes?
Jonas Donbæk.
På forhånd tak.
Hvilken protokol bruges? Jeg ved, at iPhone kan se b og g.
P.S.
Med mindre I har en gammel computer eller en billig internetradio, burde I bruge WPA2-AES (og slå TKIP fra).
P.S.
Med mindre I har en gammel computer eller en billig internetradio, burde I bruge WPA2-AES (og slå TKIP fra).
terracide (6) skrev:Kanal 2?
Hvorfor "#"%"% kan folk ikke lære at holde sig til 1,6 eller 11?
Hvorfor skal folk insitere på at ødelægge de ikke-overlappende kanaler?
Jeg har lige fundet ud af at det er kanal 11.
terracide (6) skrev:Hvorfor "#"%"% kan folk ikke lære at holde sig til 1,6 eller 11?
Fordi de ikke altid er de mest optimale kanaler?
Jeg plejer at teste styrken på de forskellige kanaler og derefter vælge den bedste.
Hvis der ikke er andre netværk i nærheden, er det jo fuldstændigt ligegyldigt hvilken kanal man bruger.
Prøvede du nogensinde at skifte til WPA2-AES minus TKIP?Jonasdonbaek (5) skrev:Netgear router
Der står at det er G?
Det kan være en ide at vi finder APet før vi begynder at ændre setuppet. Lige meget hvilken kryptering der er brugt, kan alle "g" enheder se det.
Prøv først at genstarte din router, sluk den i mindst 10 sekunder og se om det hjælper.
Hvis dette ikke hjælper, så kig på dit SSID. Nogle routere/APs tillader at man bruger ikke standard karakterer (ÆØÅ osv.), hvilket mange netkort ikke understøtter.
Det kan være en ide at vi finder APet før vi begynder at ændre setuppet. Lige meget hvilken kryptering der er brugt, kan alle "g" enheder se det.
Prøv først at genstarte din router, sluk den i mindst 10 sekunder og se om det hjælper.
Hvis dette ikke hjælper, så kig på dit SSID. Nogle routere/APs tillader at man bruger ikke standard karakterer (ÆØÅ osv.), hvilket mange netkort ikke understøtter.
Derfor skal han da alligevel have styr på sikkerheden.Jakob Jakobsen (12) skrev:#11
Ja, men du kontrollerer vel ikke dine bremser på bilen før du har skiftet det flade hjul?
Ja, men du kontrollerer vel ikke dine bremser på bilen før du har skiftet det flade hjul?
Hvis jeg ved, at jeg har dårlige bremser, kan jeg vel lige så godt slå to fluer med ét smæk.
Hvis jeg ved, at jeg har dårlige bremser, kan jeg vel lige så godt slå to fluer med ét smæk.
Daniel-Dane (11) skrev:Prøvede du nogensinde at skifte til WPA2-AES minus TKIP?Jonasdonbaek (5) skrev:Netgear router
Der står at det er G?
Nej.
Jakob Jakobsen (12) skrev:#11
Det vil jeg prøve. Navnet indeholder nemlig ø & æ.
EDIT: Det virkede! Tusind tak for hjælpen!
Næsten korrekt. Fejlen ligger i, at der bliver brugt karakterer, som ligger uden for standarden.
Næsten korrekt. Fejlen ligger i, at der bliver brugt karakterer, som ligger uden for standarden.
Tja, der findes reelt ikke hardware/software længere (end ikke legacy), som kun virker med TKIP og WEP. WPA er det laveste, jeg har set.
P.S.
*host*
Tja, der findes reelt ikke hardware/software længere (end ikke legacy), som kun virker med TKIP og WEP. WPA er det laveste, jeg har set.
P.S.
*host*
*host*terracide (18) skrev:MAC
hvad er der galt i at bruge de andre kanaler?terracide (6) skrev:Kanal 2?
Hvorfor "#"%"% kan folk ikke lære at holde sig til 1,6 eller 11?
Hvorfor skal folk insitere på at ødelægge de ikke-overlappende kanaler?
Jeg aner intet og vil gerne vide, hvorfor det tilsynladende egner sig til lynchning at gøre det.
Nu er selv WPA æld gammelt. Og hvorfor har du ikke foreslået dem at skifte udstyret af sikkerhedsgrunde?
Nu er selv WPA æld gammelt. Og hvorfor har du ikke foreslået dem at skifte udstyret af sikkerhedsgrunde?
#23:
Fordi de er de eneste "rene" kanaler:
http://www.geekzone.co.nz/inquisitor/2996
#24:
Fordi der stadig er masser af usikrede netværk, war-hackers er dovne.
#24:
ud fra det link, kan jeg ikke se hvorfor 1, 6, og 11 er renere end hvis man køre 2, 7 og 12 ? eller 3, 8 og 13.terracide (25) skrev:#23:
Tru dat.terracide (25) skrev:#24:
#23 Der er ingenting galt i at bruge andre frekvenser. Det er ideelt at minimere frekvensoverlap, hvilket letteste gøres hvis alle bruger 1,6 og 11 under antagelse af accespointdensiteteten er mindre end eller lig med 3 pr. individuel computer i dit område hele tiden.
Det er en rimeligt dårlig antalgelse (og man kan i visse tilfælde med rimelighed se bort fra idealitetsreglen) hvis man bor midt i byen i et lejlighedskompleks, men supporten fra tdc, eller hvad hvem han nu arbejder hos, kan kun læse op fra hæftet med standardsvar.
Det er en rimeligt dårlig antalgelse (og man kan i visse tilfælde med rimelighed se bort fra idealitetsreglen) hvis man bor midt i byen i et lejlighedskompleks, men supporten fra tdc, eller hvad hvem han nu arbejder hos, kan kun læse op fra hæftet med standardsvar.
Quoted for emphasisrasmusv (29) skrev:Det er ideelt at minimere frekvensoverlap
Og her er grunden:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:2.4_GHz_Wi-Fi_ch...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.