mboost-dp1
Asus EEE 900 ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Newz.dk ! jeg sidder og overvejer om jeg skal ud og invistere i en Asus EEE 900 PC, eller 901'eren ? 901'eren har jo Bluettoth i og lidt ekstra batterilevetid, men det er nu ikke det der rører mig, det er mere det faktum at der kun er en 8.9 " skærm i, og da jeg gerne vil bruge den til skolebrug, kune jeg godt tænke mig at vide fra andre om skærmen er for lille til at læse på, eller det ikke er så slemt ? det kunne være umådeligt rart, eftersom min nuværende IBM til tider slukker spontant og ikke holder batteriet særligt godt længere, desuden har harddisken set bedbre tider, hvis i gider skrive efter egen erfaring om den ville det være superrart, på forhånd tak.
- Rasmus Fristrup
http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Eee_900_S...
- Rasmus Fristrup
http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Eee_900_S...
Det er ikke bare lidt længere batteritid en 901 har. Så vidt jeg ved kan en 900 køre cirka 2 timer på en opladning, hvor en 901 kan køre 6-8 timer. I øvrigt tror jeg ikke det er den lille skærm der er det største problem, det er nærmere det lille tastatur. Har du overvejet en netbook med et større tastatur, som fx en Eee 1000 eller en Acer Aspire One?
sgt.borup (1) skrev:til skolebrug, kune jeg godt tænke mig at vide fra andre om skærmen er for lille til at læse på, eller det ikke er så slemt ?
En fra min klasse brugte hans eee til skolebrug da hans znote var gået ned. Skærmen var nok ikke det værste, det var preformance, den kunne ikke li når han sad og arbejde og der var så meget mere end et enkelt program åben, altså word, en browser what ever. Så blev den virkelig virkelig sløv. Han havde den første udgave, ved ik om det er en af dem?
plz (2) skrev:I øvrigt tror jeg ikke det er den lille skærm der er det største problem, det er nærmere det lille tastatur.
Tror det kommer an på hvor store hænder og fingre man har. Hvis man ikke har en kæmpe luffe, kan det da kun være en fordel, så er man fri for at flytte sinde fingre så langt : )
Jeg har brugt en erstatning for min Znote, og det var en 900. Den er virkelig sløv med windows, men med linux kører den helt fint. Jeg kan fint sidde og udvikle programmer og surfe nettet med en del tabs, og skrive på IM + Irc samtidigt.
Den holder strøm i en 2.5 time til 3. Hvilket er fint til mit brug :)
Den holder strøm i en 2.5 time til 3. Hvilket er fint til mit brug :)
Er den til skole brug så drop tanken. Skærmen og tasterne er for små!
Jeg er en kvinde med forholdsvis små tynde fingre, og de kan ikke engang være på tastaturet.
Første gang man prøver det, ligger man ikke mærke til at tastaturet er for småt til ens fingre og man vil "vænne" sig til det.
Jeg har selv en 901, jeg er selvfølgelig rigtig glad for den. Men jeg bryder mig bare ikke om at skrive på den fordi tasterne er for små. Man laver hurtigt mange stavefejl og det blir man rimeligt hurtigt irreteret over.
Jeg vil personligt ikke bruge sådan 901 til skole brug.
Men jeg vil gerne anbefale MSI Wind i stedet til det. Tastatur og skærm er lidt større, hvilket er en betydelig forskel man ikke kan "se" men mærke i stedet. Batteri levetiden må jeg desværre indrømme er ret ringe.... :( Men i sig selv er det en god lille PC.
Her er en lille MSI vs. Asus
Jeg er en kvinde med forholdsvis små tynde fingre, og de kan ikke engang være på tastaturet.
Første gang man prøver det, ligger man ikke mærke til at tastaturet er for småt til ens fingre og man vil "vænne" sig til det.
Jeg har selv en 901, jeg er selvfølgelig rigtig glad for den. Men jeg bryder mig bare ikke om at skrive på den fordi tasterne er for små. Man laver hurtigt mange stavefejl og det blir man rimeligt hurtigt irreteret over.
Jeg vil personligt ikke bruge sådan 901 til skole brug.
Men jeg vil gerne anbefale MSI Wind i stedet til det. Tastatur og skærm er lidt større, hvilket er en betydelig forskel man ikke kan "se" men mærke i stedet. Batteri levetiden må jeg desværre indrømme er ret ringe.... :( Men i sig selv er det en god lille PC.
Her er en lille MSI vs. Asus
NioBe (8) skrev:#1
Bare kald mig feminin! Men jeg omskifter mellem et alm. tastatur og min 900 flydende. Synes ikke det er så stort et problem :).
Har ikke rigtigt fortrudt mit køb, men hvis størrelsen på tastaturet er vigtig kan man vel anskaffe sig en Acer Aspire One.
#5+6
Det er 700, han købte den fra UK, derfor blev han også nød til selv at definere tastatur, så han kunne få æøå.
DCPU'en var underclocket fra fabrikken, spørg ike hvorfor, men han valgte at sætte den tilbage til de 900 MHz som den er bygget til at køre ved, der var ikke problemer med at den blev for varm, kun at den slugede lidt mere strøm. Mener det var 900 MHz den rigtigt var, men kan godt være jeg tager fejl, den er hvertfald underclocket fra fabrikken.
Det er 700, han købte den fra UK, derfor blev han også nød til selv at definere tastatur, så han kunne få æøå.
sgt.borup (5) skrev:maksimal frekvensen 630 MHz
DCPU'en var underclocket fra fabrikken, spørg ike hvorfor, men han valgte at sætte den tilbage til de 900 MHz som den er bygget til at køre ved, der var ikke problemer med at den blev for varm, kun at den slugede lidt mere strøm. Mener det var 900 MHz den rigtigt var, men kan godt være jeg tager fejl, den er hvertfald underclocket fra fabrikken.
Hvis du spørger mig kan jeg ikke endgang bruge MSI WIND - Det er bare for bette, ikke kun tastaturet, men også det ringe touch-pad med knappen under. Jeg ved det lyder mærkeligt, da de har samme størrelse, men Levono's netbook, finder jeg lækrer, og rarer at skrive på. ikke mindst et MEGET bedre touch-pad. Hvis jeg skulle eje noget skulle det være levono's eller en 12"
Det var lige min 50 øre :P Good luck !
Det var lige min 50 øre :P Good luck !
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.