mboost-dp1
At sende et antennesignal trådløst
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hvis man nu vil sende et antennesignal trådløst fra et rum til et andet, hvor finder man så en anordning der kan dette?
Jeg ved godt at man ikke må sælge dem i Danmark, og sikkert heller ikke må bruge dem, men det er lige meget, jeg vil bare gerne vide hvor, og for hvor meget, sådan en anordning kan anskaffes.
Det er til når jeg engang overtager sealand, eller bliver hersker af et eller andet land, hvor jeg selv styrer det hele.
Jeg ved godt at man ikke må sælge dem i Danmark, og sikkert heller ikke må bruge dem, men det er lige meget, jeg vil bare gerne vide hvor, og for hvor meget, sådan en anordning kan anskaffes.
Det er til når jeg engang overtager sealand, eller bliver hersker af et eller andet land, hvor jeg selv styrer det hele.
Det er skam ikke ulovligt, hvis du bruger godkendt udstyr, eller holder dig indenfor de godkendte frekvenser og styrker.
Men hvilket signal er der tale om? Frekvens, styrke osv. og hvorfor ikke bare have en ekstra modtager til det oprindesignal?
Men hvilket signal er der tale om? Frekvens, styrke osv. og hvorfor ikke bare have en ekstra modtager til det oprindesignal?
Der kommer et antennesignal ind i et antennestik i væggen i stuen, med kanaler fra yousee (i en toværelses lejlighed) og de kanaler skal også kunne ses i soveværelset, og jeg vil gerne være fri for at bore huller og skulle trække kabler.
Desværre er det betonvægge, så det er ikke sikkert det "lovlige" udstyr kan klare det?
Det jeg forestiller mig er en boks med antenne in/out hvor mother-signalet går ind og kører via "out" op til fjernsynet i stuen, og så sender boksen signalet ind til en modtager ved fjernsynet i soveværelset.
Desværre er det betonvægge, så det er ikke sikkert det "lovlige" udstyr kan klare det?
Det jeg forestiller mig er en boks med antenne in/out hvor mother-signalet går ind og kører via "out" op til fjernsynet i stuen, og så sender boksen signalet ind til en modtager ved fjernsynet i soveværelset.
Ok.
Det kan ikke lige lade sig gøre uden problemer, da der er tale om en frekvens (en sender) for hver enkelte kanal der skal sendes videre.
Det kan gøres ved at du har en tuner stående ved stikket, som er forbundet med en trådløs sender, som kan sende en kanal af gangen. Du skal så bruge en af de trådløse sendere med IR-link, så du kan fjernbetjene tuneren fra det andet rum.
eksempel
Det kan ikke lige lade sig gøre uden problemer, da der er tale om en frekvens (en sender) for hver enkelte kanal der skal sendes videre.
Det kan gøres ved at du har en tuner stående ved stikket, som er forbundet med en trådløs sender, som kan sende en kanal af gangen. Du skal så bruge en af de trådløse sendere med IR-link, så du kan fjernbetjene tuneren fra det andet rum.
eksempel
Okay, så skal der jo bare findes et apperatur hvor signalet kan sendes videre til tv'et i stuen og kanalerne kan indkodes og sendes ud via scart. Så skal der bare kunnes skiftes kanal i soveværelset, uden at tv'et i stuen påvirkes.
Kan en alm. harald-nyborg-standard mpeg4-tuner klare det?
linka
Kan en alm. harald-nyborg-standard mpeg4-tuner klare det?
linka
Du skal bruge en boks der understøtter DVB-C og Mpeg4. DVB-T er til almindelig antenne og vil ikke virke på de fleste kabeltv-net.
#7 FUUUUUUUU! :)
#7 FUUUUUUUU! :)
De har lige haft en til salg i føtex til 600kr, den kan også findes rundt omkring på nettet. Den har også været til salg i aldi af og til. Det er åbenbart den eneste DVB-C tuner i den prisklasse på markedet, da de andre ligger på den kedelige side af 1.200kr
Men den får så også rimlig ringe anmeldelser, kan prøve at se om jeg kan finde et link.
Men den får så også rimlig ringe anmeldelser, kan prøve at se om jeg kan finde et link.
Hvilken udbyder har du?
Det er normalt at man kan købe en modtager fra udbyderen til rimelige penge. Yousee sælger dem til omkring 500kr.
Ellers er dette noget af det eneste jeg lige kunne finde.
Det er normalt at man kan købe en modtager fra udbyderen til rimelige penge. Yousee sælger dem til omkring 500kr.
Ellers er dette noget af det eneste jeg lige kunne finde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.