mboost-dp1
Australsk DVD i Europa?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hejsa!
Står her og ønsker mig en DVD i fødselsdagsgave (1½ måned) og ser at den kun sælges som Region 4 — dvs. Australien, Mexico, Syd Amerika m.f. — (på grund af at det er en Australsk forretning)
Er det muligt at få den til at afspille her i Danmark?
Jeg vil tro at en normal DVD afspiller ikke kan afspille den, ligesom en computer, men kan man ikke bruge f.eks. VLC til at afspille den? Og hvad med at brænde den ned på en ny DVD? Er det muligt at re-encode den?
Står her og ønsker mig en DVD i fødselsdagsgave (1½ måned) og ser at den kun sælges som Region 4 — dvs. Australien, Mexico, Syd Amerika m.f. — (på grund af at det er en Australsk forretning)
Er det muligt at få den til at afspille her i Danmark?
Jeg vil tro at en normal DVD afspiller ikke kan afspille den, ligesom en computer, men kan man ikke bruge f.eks. VLC til at afspille den? Og hvad med at brænde den ned på en ny DVD? Er det muligt at re-encode den?
Smid AnyDVD på computeren (hvis du bruger Windows), og så brænd en kopi, med det brænderprogram du normalt bruger. Så står du med en ny DVD, helt uden kopibeskyttelse, regionskoder, and andet forbruger-chikane.
Josso (1) skrev:Jeg vil tro at en normal DVD afspiller ikke kan afspille den, ligesom en computer, men kan man ikke bruge f.eks. VLC til at afspille den? Og hvad med at brænde den ned på en ny DVD? Er det muligt at re-encode den?
Ja til det hele - VLC kan (burde) sagtens afspille den, og hvis du gør som #2 siger, så kan du også afspille den på din almindelige afspiller
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.