mboost-dp1

Automatisk backup

Gå til bund
Gravatar #1 - DiZaster
17. nov. 2009 15:15
Nu har damen igen igen mistet dyrebare data grundet hendes macbook pro er stået af (Tredje gang på 1½ år), samt er den WD disk hun købte sidste gang stået af for 2 uger siden...

Da jeg ikke gider se det ske igen, leder jeg efter et backup system som løbende og automatisk kan synkronisere med hendes laptop så hun ikke behøver at tænke over backuppen.

Er det ikke sådan nogenlunde time capsule fungerer, eller er der nogle smartere alternativer? (var der ikke noget med at TC blev varme og døde?)
Gravatar #2 - ignuz
17. nov. 2009 15:24
Burde https://www.dropbox.com/ ikke kunne gøre det?
Gravatar #3 - DiZaster
17. nov. 2009 15:43
#2 Ignuz

Interessant koncept, og virkeligt tæt på hvad jeg søger. Hvis man kan ignore deres online synkronisering, tror jeg vi har en vinder.

Hun arbejder bl.a. med musik, og 100GB er langt fra nok til hendes projekter (Og ville derfor være umuligt at synkronisere over nettet).

Havde forestillet mig at jeg kunne stille en box op hjemme hos hende, i hendes studie og evt. give hende en med on the run, hvorpå noget software så automatisk sørgede for at holde det ved lige når enhederne var inden for rækkevidde.

EDIT:
Ser ud som om at online delen blot er et tilvalg. Tester det lige.

Mange tak :-)
Gravatar #4 - ignuz
17. nov. 2009 15:52
hvad med noget i stil med http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveI... ? - skal dog siges at jeg ikke har kendskab til det konkrete produkt
Gravatar #5 - DiZaster
17. nov. 2009 16:25
#4 Ignuz

Den har jeg haft i tankerne også. Men da jeg har mistet 3 WD diske over 2 år (1xbook, 2x passport), og hun lige har mistet hendes tilsvarende indenfor garantiperioden, ved jeg ikke om det er et reelt produkt længere.
Gravatar #6 - XorpiZ
17. nov. 2009 16:34

Jeg tror de fleste NAS-produkter kan lave automatisk backup. Det er nok noget i den retning, du skal kigge :)
Gravatar #7 - Thalion
17. nov. 2009 16:35
Det er sådan som timecapsule virker, så den vil jeg da sige kunne virke ganske fint. Og man behøver ikke at benytte apple egen timecapsule, man skal blot have en ekstern HD formateret rigtigt.
Gravatar #8 - DiZaster
17. nov. 2009 17:29
Tak for inputs so far...

For de interesserede har jeg fundet nogle alternativer til dropbox, som tillader at synkronisere valgfrie mapper.

Syncplicity - Denne er tilsyneladende markedsførende når man læser tests. 2GB lager ved gratis konto og op til ubegrænset lagerplads hvis man betaler sig fra det.

Mesh - MS's svar på ovenstående. Log ind med din live konto. Giver 5GB på en gratis konto. Kan ikke umiddelbart finde info om mere lagerplads kan tilkøbes.
Gravatar #9 - apkat
17. nov. 2009 20:06
Gravatar #10 - Virtus
17. nov. 2009 22:05
Stones Kopikontrol er ret fedt / simpelt..

http://stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

EDIT ; Ohh yeah GRATIS!
Gravatar #11 - Mandalae
17. nov. 2009 22:11
Der findes også CrashPlan, som kan både online, lan og bare en ekstern disk, afhængigt af hvordan man sætter det til :)

Jeg bruger det selv og det fungerer indtil videre upåklageligt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login