mboost-dp1

Bærbar skærm kabel

Gå til bund
Gravatar #1 - sissy
26. jul. 2010 10:16
Jeg kom til at smadre skærmen på min bærbare og derfor har jeg købt en ny skærm dertil.
På den nye skærm sidder stikket til skærmkablet i den anden side.

Så derfor er mit gamle kabel ikke langt nok, så nogen der ved om man kan købe et der er længere, eller om det kan lade sige gøre at forlænge det jeg har??
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2792943755]
26. jul. 2010 10:43
Du har smadret skærmen, og købt en ny der burde høre dertil

Hvis din nye skærm er til din bærbar. burde den sidde i den rigtige side.

Ergo, Den skærm du har købt passer ikke til din bærbar
Gravatar #3 - BlackFalcon
26. jul. 2010 10:45
Ligesom #2 studsede jeg også over hvorfor skærmen ikke bare passer. Men når det er sagt så kan du givetvis godt klippe stikket af og forlænge kablet med 15 cm med en loddekolbe og lidt elektronik-ledning.

Hvilken computer (mærke/model) er det? Hvilken skærm har du købt?
Gravatar #4 - sissy
26. jul. 2010 12:44
Jov, det er den forkerte skærm jeg har købt,

Det er den her skærm http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&am...

og computeren er en Compaq 615...

Men det ville bare være nemmere hvis man kunne købe et længere kabel, så kunne jeg også slippe for at sende skæremen tilbage....
Gravatar #5 - BlackFalcon
26. jul. 2010 13:04
Vi kan desværre ikke se ledningen+stikket på dit link til skærmen. Er det almindelige elektronik-ledninger og en form for molex-stik eller den helt flade type hvor det er "printbaner" i et stykke plastic?

Jeg tvivler stærkt på at der findes færdige forlængere til formålet. Jeg kan ikke se et marked for den slags.
Gravatar #6 - reefermadness  
26. jul. 2010 13:14
#5 - Når det gælder bærbare er det 80% af gangene de der plastik strimler.. (De kan være ret bøvlede at lodde synes jeg )
Gravatar #7 - sissy
26. jul. 2010 13:26
Stikne ser sådan her ud: http://picasaweb.google.com/lh/photo/fz2ukTks6NixB...

Det kunne nok godt lade sig gøre at lodde, men synes ikke rigtig lige det er noget jeg har lyst til da der er en del ledninger og de er utroligt små...
Gravatar #8 - BlackFalcon
26. jul. 2010 13:44
Læg lige mærke til det er en Compaq, dvs. en noget ældre computer. Dengang brugte man oftere den slags stik som er linket til i #7.

Til info ville jeg kun begynde at lodde, hvis det ikke var plastic-strimmelen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login