mboost-dp1

Bærbar til studiebrug

Gå til bund
Gravatar #1 - mlangdahl
30. apr. 2011 22:44
Hej Newz

Jeg går med overvejelser omkring køb af en ny bærbar, til at supplere den stationære. Den skal primært bruges til studiet. Det jeg vægter højest er lille størrelse (13-14"), lang batteritid og så skal det hele bare gå forholdsvis glidende (jeg har dårlig tålmodighed). Den skal også gerne være rimelig robust, så jeg ikke går og er nervøs for den hele tiden.

Mit budget ligger på max 4.500,- (jeg ved godt det ikke er så meget, og jeg derfor nok skal gå lidt på kompromis på ydelsen)

Jeg har set på disse fire bærbare http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist...

Lige nu hælder jeg lidt til Lenovo's, da jeg har hørt rigtig meget godt om dem.

Jeg overvejer at tage en af de to billige og sætte et SSD drev i istedet, og i den forbindelse vil jeg bare høre om det kan lade sig gøre, og det kan betale sig i forhold til ydelsen (altså en dårlige processor og færre ram i forhold til et SSD drev istedet?).
Gravatar #2 - trylleklovn
30. apr. 2011 22:54
De billige lenovo kan ikke sammenlignes med de klassiske thinkpads i robusthed, langtfra desværre.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
30. apr. 2011 22:55
af de 4 havde jeg helt klart valgt den sorte lenovo. cpu'en er meget nyere og mere strømbesparende, uden den er synderligt svagere.

trylleklovn (2) skrev:
De billige lenovo kan ikke sammenlignes med de klassiske thinkpads i robusthed, langtfra desværre.

nej desværre.. ikke engang selvom de bærer thinkpad logoet..
Gravatar #4 - fitfot
30. apr. 2011 23:01
Hvad med den her - den har et 8-cellet batteri, så den burde holde nogle timer.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4...
Gravatar #5 - MiniatureZeus
30. apr. 2011 23:12
#3 hov, havde ikke set at 3.'eren havde en i3 også.. den ville nok være mit bud..
Gravatar #6 - zacho
1. maj 2011 05:36
Hvad med Lenovos nye X220? Ok1.de har den til ca. 5000, dog uden OS og med tysk tastatur layout. Normalt plejer de at kræve ~350kr for at smide et dansk tastatur i... Dog er forskellen på dansk og tysk ikke så stor, så man kan sagtens klare sig med et tysk layout.

For at handle ved Ok1, skal man kunne fremvise et bevis på at man er studerende. (Mail med billed af ens studiekort).
Gravatar #7 - mlangdahl
1. maj 2011 08:35
Mange tak for jeres bud!

X220 ser virkelig spændende ud, men når prisen vil ende på +6000 (jeg synes det er træls nok med nordisk tastatur, og skal have windows med også), så synes jeg det bliver lidt for meget - men ellers et rigtig godt bud.

Som jeg kan forstå på jer, så kan det ikke betale sig at sætte et SSD drev i istedet?

Hvis man skal have nogle af de robuste fra Lenovo, er det så X og W og T serien - men hvad med L serien (den har det samme grimme ydre - så den ser robust ud :-)

Jeg er nok stadig ved den sorte Lenovo, da der er blændfri skærm på (ganske rart hvis man sidder ved et vindue), hurtigere harddisk (SATA-300) og man kan få 400,- igen fra Lenovo, hvis man køber inden 1. juni.
Gravatar #8 - zacho
1. maj 2011 08:43
Mine erfaringer med L serien er at den hænger lidt efter de "rigtige" Thinkpads (T/X Serien), den er mere klodset og plastik agtig, både at se og røre ved. Derudover så mener jeg heller ikke garantien er den samme på L serien. På Edge serien, som du også linker til, er garantien hos Lenovo i hvert fald kun 1 år, hvor man i hvert fald på X og T serien får 3 års garanti hos dem.
Gravatar #9 - fjols
1. maj 2011 16:22
Jeg har også selv kig på din nr. 3 (ASUS U31F RX130V). Jeg synes umiddelbart den er rigtig god til prisen.
Nogen der ved hvordan byggekvaliteten er på den?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login