mboost-dp1
Batteri til MacBook 13"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Tjek lige din forsikring. Har hørt fra flere personer, at nogle forsikringer har nedsat dækning, hvis du bruger batterier som ikke er godkendte i EU og har diverse mærkninger. Nu ved jeg ikke lige med dx's batterier, men ville gå ud fra, at de ikke er godkendte i EU..
Jeg tror desuden ikke selv jeg ville turde købe et batteri fra dx eller andre hongkong sider, når der har været så mange problemer med batterier.
Jeg ved at batteribyen er rimelig billig med deres uoriginale batterier, som dog er godkendte.
Jeg tror desuden ikke selv jeg ville turde købe et batteri fra dx eller andre hongkong sider, når der har været så mange problemer med batterier.
Jeg ved at batteribyen er rimelig billig med deres uoriginale batterier, som dog er godkendte.
Fik ikke forklaret mig ordentligt; det jeg mente, var at hvis batteriet f.eks. eksplodere og sætter i til dig eller i din bolig, og forsikringsselskabet finder ud af du har brugt et uoriginalt batteri som ikke er godkendt i EU, så vil de (måske) ikke dække.
Forresten er #4 også inde på noget; hvis du har en ekstra forsikring (FONA f.eks. eller hos dit eget forsikringsselskab) så kan du godt glemme nogen som helst dækning. Eller i hvert fald huske at udskifte det uoriginale med det originale..
MiniatureZeus (5) skrev:Fik ikke forklaret mig ordentligt; det jeg mente, var at hvis batteriet f.eks. eksplodere og sætter i til dig eller i din bolig, og forsikringsselskabet finder ud af du har brugt et uoriginalt batteri som ikke er godkendt i EU, så vil de (måske) ikke dække.
Det er den chance, som man nu en gang må tage. Jeg siger go for it, tiger!
Nej, spøg til side. Jeg elsker DX til alle de små latterlige ting, som man ikke kan få alle steder, men jeg køber heller ikke Rolex-ure af gadesælgere.
Til sådan en vigtig ting vil jeg simpelthen betale det, som det koster for at få et ordentligt et. At betale et par hundrede kroner ekstra for den sikkerhed at vide, at du kan bytte det i Danmark, og at chancen for katastrofe er langt mindre.
Tak for jeres input guys - det skal siges at jeg planlægger at købe en ny macbook pro på et tidspunkt, dog ikke før til sommer engang - og derfor er det ikke ment som en langtids løsning. Problemet er dog at mit batteri lige pt. slet ikke lader, så hvis man bare skal flytte computeren fra et stik til et andet skal den slukkes.
Jeg endte dog med at købe følgende:
Batteri
Fra batteryclub.com
Jeg endte dog med at købe følgende:
Batteri
Fra batteryclub.com
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.