mboost-dp1

Batterilevetid - MSI Wind u123

Gå til bund
Gravatar #1 - Tukanfan
23. okt. 2009 10:06
Hejsa.
Jeg overvejer at købe netbook'en MSI Wind u123 ved linuxshoppen.dk som kan ses her: http://www.linuxshoppen.dk/

Den har et 6-cellet batteri som jeg tror giver noget i retningen af 6-7 timers batterilevetid med det hardware som sidder i den. Linuxshoppen tilbyder dog at opgradere RAM'en fra 1GB til 2GB, og jeg tænker på om det vil gå ud over batterilevetiden. I så fald, hvor meget?

Hvis der er nogle eksperter (eller andre) derude, så må i gerne komme med jeres råd.

Mvh
Troels
Gravatar #2 - vandfarve
23. okt. 2009 15:52
#1 En enkelt ramstang vil formodentligt bruge omkring 1-2 watt mere, så det er småting.

Du kan forvente, at computerens batterilevetid falder med op til 5-8%, så det er ikke det store. Tænk på, hvor meget tid du vil spare, når du får 2 GB ram i stedet for 1 GB, så jeg vil helt klart gøre det!
Gravatar #3 - Tukanfan
23. okt. 2009 20:30
Tak for din vurdering. Det lyder godt at de ekstra RAM ikke vil bruge så meget mere energi. Jeg undrer mig dog over, om det vil være muligt at køre f.eks. Windows XP eller Windows 7 i VirtualBox på den netbook, såfremt host-systemet er Ubuntu Netbook Remix. Umiddelbart tror jeg ikke selv det kan lade sig gøre. Heller ikke med de ekstra RAM.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login