mboost-dp1
Bedste bærbar til 5.000 kr
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hvad er det bedste bud på en bærbar til 5000 kr lige nu?
Jeg har kig på disse men hvilken skal jeg vælge???
Lenovo Thinkpad Edge 13"
HP Pavillion DM4 14"
Samsung Q330 13"
Kan i anbefale andre???
Jeg har kig på disse men hvilken skal jeg vælge???
Lenovo Thinkpad Edge 13"
HP Pavillion DM4 14"
Samsung Q330 13"
Kan i anbefale andre???
YOU'RE DOING IT WRONG! Helt seriøst.
Kig i stedet på hvad dine behov er, og så find noget der passer ud fra det.
Hvis så det du mener at har brug for ikke ligger inden for dit budget, kan du:
a. Skaffe flere penge (eventuelt vente til du har)
b. Justere dine behov
Hvis du skal justere dine behov kan du kigge på skærmstørrelse som det første, men undgå at lade grafikkort og CPU lide for meget af nedskæringer, ligesom du heller ikke skal skaffe dig en Vista-maskine, det kommer du til at fortryde.
Hvis du absolut skal have en bærbar LIGE NU til 5000,- så prøv at snakke med tyrkeren i kiosken nede på hjørnet, det kan dog godt være du kommer til at løbe rundt med nogle små plastikposer til gengæld for handlen, men det er hurtigt overstået. Sådan fungerer det i hvert fald her i Fredericia.
Kig i stedet på hvad dine behov er, og så find noget der passer ud fra det.
Hvis så det du mener at har brug for ikke ligger inden for dit budget, kan du:
a. Skaffe flere penge (eventuelt vente til du har)
b. Justere dine behov
Hvis du skal justere dine behov kan du kigge på skærmstørrelse som det første, men undgå at lade grafikkort og CPU lide for meget af nedskæringer, ligesom du heller ikke skal skaffe dig en Vista-maskine, det kommer du til at fortryde.
Hvis du absolut skal have en bærbar LIGE NU til 5000,- så prøv at snakke med tyrkeren i kiosken nede på hjørnet, det kan dog godt være du kommer til at løbe rundt med nogle små plastikposer til gengæld for handlen, men det er hurtigt overstået. Sådan fungerer det i hvert fald her i Fredericia.
XorpiZ (4) skrev:HP's Pavillion serie har jeg aldrig hørt noget godt om.
Så kommer der lidt her. Havde en DV5224EU (WinXP) som bare virkede, havde aldrig problemer med den, fik den solgt videre med 2 timers batteritid på en fuld opladning efter 3 år og har endnu ikke hørt at den skulle være bukket under. Så købte jeg i stedet en ny Pavillion med Vista, og den byttede jeg meget hurtigt til en Acer som fik lov at køre Ubuntu, føj da for noget skrammel.
Jeg tror HP har været godt, men ikke er det længere (min erfaring).
Nu kender jeg ikke så mange der bruger HP længere, det er mest Apple, Dell, Lenovo og Sony der sidder omkring mig i klasselokalet.
Mange tak for svarene!
Og beklager jeg ikke fik skrevet hvad jeg går efter:
byggekvalitet, batteritid og mobilitet.
Jeg skal bruge laptop til basic stuff, dvs. net, office osv. Jeg laver dog også musik og photoshop men har egentlig en kraftig stationær til den slags. Jeg overvejer dog at sælge den og i stedet få en bærbar til det hele...
Grundlæggende er jeg bare ude efter best value for money!
Jeg havde en fornemmelse af, at HP er noget skrammel. Jeg ved bare ikke om f.eks. Lenovo'en er af væsentlig bedre kvalitet (spec's er ihvertfald væsentlig ringere)...
Og beklager jeg ikke fik skrevet hvad jeg går efter:
byggekvalitet, batteritid og mobilitet.
Jeg skal bruge laptop til basic stuff, dvs. net, office osv. Jeg laver dog også musik og photoshop men har egentlig en kraftig stationær til den slags. Jeg overvejer dog at sælge den og i stedet få en bærbar til det hele...
Grundlæggende er jeg bare ude efter best value for money!
Jeg havde en fornemmelse af, at HP er noget skrammel. Jeg ved bare ikke om f.eks. Lenovo'en er af væsentlig bedre kvalitet (spec's er ihvertfald væsentlig ringere)...
Alrekr (9) skrev:De 'grimme' serier (dem, som ikke har ændret udseende nævneværdigt de sidste 10-15 å
ThinkPad hedder serien helt præcist ;D
Lenovo X200s
Den kan godt nok ikke køre crysis og den celeron processor bliver sikkert tvunget i knæ ret let.. Til gengæld vejer den mindre end en normal Cola! ;)
Den kan godt nok ikke køre crysis og den celeron processor bliver sikkert tvunget i knæ ret let.. Til gengæld vejer den mindre end en normal Cola! ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.